Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:45 |
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-10-03, 18:04
|
|
|
lucas100, masz ewidentnie cos nie halo z alternatorem lub styki zasniedziałe
http://forum.mz-klub.pl/v...7&view=previous - 4 post.
|
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-03, 18:11
|
|
|
No ok ale ktoś wie jakie napięcie powinno wychodzić z tych trzech wyprowadzeń?Mi sie wydaje ze tam powinno byc około 20volt na wysokich obrotach nawet. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2014-10-04, 22:38
|
|
|
lucas100 napisał/a: | Mi sie wydaje ze tam powinno byc około 20volt na wysokich obrotach nawet. | Bez regulatora a raczej z włączanym ciągłe wzbudzeniem tak, inaczej powinno być ok. 16V AC. Czemu 16? Bo mostek powoduje spadek 2 x ok. 1V. Oczywiście napięcie międzyfazowe. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-10, 10:12
|
|
|
Panowie zrobiłem test i żadne się nie paliły.Podłączyłem trzy wyjscia zarówek do trzech faz,oraz masy żarówek do masy motocykla.Zarówki były 55wat.Na wzbudzenie podłaczyłem zarówke 21wat podłaczyłem ja do df alternatora oraz do plusa aku.Mam pytanie moze coś nie tak podłączyłem? |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-10, 13:10
|
|
|
Zadna się nie świeciła,ale w waszym teście wyraznie pisze ze zarówki 60wat podłacza sie na mase i kolejno do kazdej z faz altka? |
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-10, 13:56
|
|
|
Niech ktoś dokładnie wytłumaczy jak podłączyć te żarówki lub namaluje szybko schemat i wrzuci na imageshack lub tym podobne. |
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-10, 14:15
|
|
|
Ok powtórzyłem test 3 zarówki sie swieciły jasniej ale ta 21wat swieciła ciągle tak samo |
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-10, 16:04
|
|
|
Na zacisku 51 na regulatorze elektronicznym mam nawet 16volt przy przygazówce |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-12, 08:13
|
|
|
Już znalazłem przyczyne,był nim zimny lut na przewodzie od D+ do skrzynki bezpieczników.Dziękuje wszystkim za pomoc. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2014-10-12, 18:20
|
|
|
Zimny lut na przewodzie? Konektory mają być zaciskane a nie lutowane. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-12, 22:02
|
|
|
Konektory mam zaciskane i lutowane.Jakoś tak wyszło że nie stykał ale lutownica w łape i działa jeszcze raz dziekuje za pomoc |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-29, 16:54
|
|
|
Witam. Podczepiam się
Więc sprawa wygląda tak .. Mam mz od około 7 lat która stoi odpalana raz na rok od 6ciu ...Największym problemem jest elektryka. Kiedyś padł mi Regulator napięcia i tata postanowił pobawic się w elektryka i zlutował to co się spaliło w nim tylko efekt był taki ,że cały regulator mi się zapalił Kupiłem nowy który też szlak trafił od razu .. kolejny już nic nie dał bo na żadnej z 3 cewek jak pamiętam to sprawdzaliśmy i nie było napięcia... co jest do wymiany? Wirnik czy cewki ? Idzie to kupić na allegro? dlaczego paliło mi regulatory? |
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-11-29, 20:23
|
|
|
danieldeni20 napisał/a: | co jest do wymiany? Wirnik czy cewki ? | Stojana raczej nie spalisz, prędzej wirnik ale też nie koniecznie, zobacz czy w ogóle idzie na wirnik napięcie wzbudzenia na lini regulator - wirnik, jak będzie napięcie wzbudzenia to zobacz następnie miernikiem czy wirnik ma przejście, powinien mieć około 5-6 Ohm na pierścieniach, następnie sprawdź stojan czy żadne z uzwojeń U, V, W nie mają czasem przebicia na masę i czy jest pomiędzy nimi przejście, jeżeli wszystko będzie sprawne to winy szukaj w mostku prostowniczym oraz w regulatorze, nie wspomniałeś również jaki stosujesz regulator oraz o tym, czy gaśnie/zapala się kontrolka ładowania. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-29, 22:17
|
|
|
Chyba poszukam elektryka ;/
Sprawdzałem napięcie bezpośrednio przy cewkach tam przy przerywaczu.. w instalacji już jest chyba trochę namieszane a regulator był w żółtym plastiku a te nowe w niebieskich .. co do kontrolek to je wszystkie popaliło .. nie wiem .. jak znajdę czas to jakoś ją odpalę (teraz z 2 lata nie odpalana chyba) |
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 22:25
|
|
|
danieldeni20, Kolejny posiadacz palącego się regulatora mega jak sądzę który ma problem z ładowaniem... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-29, 22:36
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | danieldeni20, Kolejny posiadacz palącego się regulatora mega jak sądzę który ma problem z ładowaniem... |
Nie rozumiem? Palił się w sensie poszedł z niego dym i cały plastik prawie stopiło ;p
Edit .
odkopałem zdjęcia sprzed kilku lat jak to u mnie wygląda ... Zaraz dodam zdjecia |
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
Ostatnio zmieniony przez danieldeni20 2014-11-29, 22:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 22:38
|
|
|
Uszkodzeniu pewnie uległ w regulatorze Mega jakiś element elektroniczny potocznie mówi się wtedy że coś się spaliło. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-29, 22:41
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | Uszkodzeniu pewnie uległ w regulatorze Mega jakiś element elektroniczny potocznie mówi się wtedy że coś się spaliło. |
No dobra tylko dlaczego spaliło mi nowy .. a gdy 3ci zamontowałem to kompletnie zero reakcji?
Edit. Zdjęcia :
http://tufotki.pl/uiC15 |
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
Ostatnio zmieniony przez danieldeni20 2014-11-29, 22:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|