» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:45
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-10-03, 18:04   

lucas100, masz ewidentnie cos nie halo z alternatorem lub styki zasniedziałe
http://forum.mz-klub.pl/v...7&view=previous - 4 post.
:wink:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-03, 18:11   

No ok ale ktoś wie jakie napięcie powinno wychodzić z tych trzech wyprowadzeń?Mi sie wydaje ze tam powinno byc około 20volt na wysokich obrotach nawet.
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2014-10-04, 22:38   

lucas100 napisał/a:
Mi sie wydaje ze tam powinno byc około 20volt na wysokich obrotach nawet.
Bez regulatora a raczej z włączanym ciągłe wzbudzeniem tak, inaczej powinno być ok. 16V AC. Czemu 16? Bo mostek powoduje spadek 2 x ok. 1V. Oczywiście napięcie międzyfazowe.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-10, 10:12   

Panowie zrobiłem test i żadne się nie paliły.Podłączyłem trzy wyjscia zarówek do trzech faz,oraz masy żarówek do masy motocykla.Zarówki były 55wat.Na wzbudzenie podłaczyłem zarówke 21wat podłaczyłem ja do df alternatora oraz do plusa aku.Mam pytanie moze coś nie tak podłączyłem?
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-10-10, 12:38   

Zarôwki 55w trzeba podłączyć mièdzyfazowo.
A żarôwka 21w świeciła siè ?
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-10, 13:10   

Zadna się nie świeciła,ale w waszym teście wyraznie pisze ze zarówki 60wat podłacza sie na mase i kolejno do kazdej z faz altka?
 
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-10, 13:56   

Niech ktoś dokładnie wytłumaczy jak podłączyć te żarówki lub namaluje szybko schemat i wrzuci na imageshack lub tym podobne.
 
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-10, 14:15   

Ok powtórzyłem test 3 zarówki sie swieciły jasniej ale ta 21wat swieciła ciągle tak samo
 
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-10, 16:04   

Na zacisku 51 na regulatorze elektronicznym mam nawet 16volt przy przygazówce
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-10-11, 16:46   

Zacisk 51 to to samo co plusowa klema akumulatora.Czyli jest nawet za dużo,a było za mało.
Trochę za dużo sprzeczności jak dla mnie. :?
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-12, 08:13   

Już znalazłem przyczyne,był nim zimny lut na przewodzie od D+ do skrzynki bezpieczników.Dziękuje wszystkim za pomoc.
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2014-10-12, 18:20   

Zimny lut na przewodzie? Konektory mają być zaciskane a nie lutowane.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-12, 22:02   

Konektory mam zaciskane i lutowane.Jakoś tak wyszło że nie stykał ale lutownica w łape i działa jeszcze raz dziekuje za pomoc
 
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-29, 16:54   

Witam. Podczepiam się ;)
Więc sprawa wygląda tak .. Mam mz od około 7 lat która stoi odpalana raz na rok od 6ciu ...Największym problemem jest elektryka. Kiedyś padł mi Regulator napięcia i tata postanowił pobawic się w elektryka i zlutował to co się spaliło w nim tylko efekt był taki ,że cały regulator mi się zapalił :D Kupiłem nowy który też szlak trafił od razu .. kolejny już nic nie dał bo na żadnej z 3 cewek jak pamiętam to sprawdzaliśmy i nie było napięcia... co jest do wymiany? Wirnik czy cewki ? Idzie to kupić na allegro? dlaczego paliło mi regulatory? :shock:
_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-11-29, 20:23   

danieldeni20 napisał/a:
co jest do wymiany? Wirnik czy cewki ?
Stojana raczej nie spalisz, prędzej wirnik ale też nie koniecznie, zobacz czy w ogóle idzie na wirnik napięcie wzbudzenia na lini regulator - wirnik, jak będzie napięcie wzbudzenia to zobacz następnie miernikiem czy wirnik ma przejście, powinien mieć około 5-6 Ohm na pierścieniach, następnie sprawdź stojan czy żadne z uzwojeń U, V, W nie mają czasem przebicia na masę i czy jest pomiędzy nimi przejście, jeżeli wszystko będzie sprawne to winy szukaj w mostku prostowniczym oraz w regulatorze, nie wspomniałeś również jaki stosujesz regulator oraz o tym, czy gaśnie/zapala się kontrolka ładowania.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-29, 22:17   

Chyba poszukam elektryka ;/

Sprawdzałem napięcie bezpośrednio przy cewkach tam przy przerywaczu.. w instalacji już jest chyba trochę namieszane a regulator był w żółtym plastiku a te nowe w niebieskich .. co do kontrolek to je wszystkie popaliło .. nie wiem .. jak znajdę czas to jakoś ją odpalę (teraz z 2 lata nie odpalana chyba)
_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-29, 22:25   

danieldeni20, Kolejny posiadacz palącego się :szisza: regulatora mega jak sądzę który ma problem z ładowaniem... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-29, 22:36   

Marcin W. napisał/a:
danieldeni20, Kolejny posiadacz palącego się :szisza: regulatora mega jak sądzę który ma problem z ładowaniem... :piwo:


Nie rozumiem? Palił się w sensie poszedł z niego dym i cały plastik prawie stopiło ;p

Edit .
odkopałem zdjęcia sprzed kilku lat jak to u mnie wygląda ... Zaraz dodam zdjecia
_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
Ostatnio zmieniony przez danieldeni20 2014-11-29, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-29, 22:38   

Uszkodzeniu pewnie uległ w regulatorze Mega jakiś element elektroniczny potocznie mówi się wtedy że coś się spaliło.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-29, 22:41   

Marcin W. napisał/a:
Uszkodzeniu pewnie uległ w regulatorze Mega jakiś element elektroniczny potocznie mówi się wtedy że coś się spaliło.


No dobra tylko dlaczego spaliło mi nowy .. a gdy 3ci zamontowałem to kompletnie zero reakcji?

Edit. Zdjęcia :

http://tufotki.pl/uiC15
_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
Ostatnio zmieniony przez danieldeni20 2014-11-29, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16