» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2019


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:45
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-29, 22:44   

Bo te typy tak mają i mimo mojej kampanii "Regulatorom Mega dziękujemy..." :dokitu: zawsze znajdą się osoby które je kupują. :kura: Mogłeś też coś już upalić po zamontowaniu tego regulatora innych kombinacjach tobie znanych i teraz zrobił większy problem pewnie...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 23
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2172
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-11-29, 23:16   

Cała ta instalacja wyglada na jop twoju mat - pierwsze co polecam wsiąść w ręce schemat i kupić nową skrzynkę bezpieczników na płytkowe.
Nast ogarnąć przewody wg tego najprostszego schematu i na końcu sprawdzić ładowanie :wink:
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-29, 23:18   

Dodek, "I to jest pomysł na piątkę" :grin: Dziękuje i Dobranoc :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 75
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-29, 23:31   

Dodek napisał/a:
Cała ta instalacja wyglada na jop twoju mat - pierwsze co polecam wsiąść w ręce schemat i kupić nową skrzynkę bezpieczników na płytkowe.
Nast ogarnąć przewody wg tego najprostszego schematu i na końcu sprawdzić ładowanie :wink:


Z taką kupiłem ;/ Niestety Motorek w kiepskim stanie i jedynie co fajnie chodziło to silnik ..nowa kostka bezpieczników jest na liście ..

To jaki regulator mam kupić właśnie robię listę nowych rzeczy do 1500zł i w nich jest regulator ten niebieski.. przecież jakby to nie działało to by nie sprzedawali .. podobno stare takie w alu obudowie były ok.. Mi się wydaje , że się spaliło coś dalej .. tylko co?
_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-29, 23:35   

danieldeni20, w sumie odpowiedz co do regulatora masz w schemacie od kolegi Dodek, a dokładniej to regulator Jezpol RNA2 9d jak by co to mogę go mieć pisz na PW :kura:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 75
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-29, 23:38   

Marcin W. napisał/a:
danieldeni20, w sumie odpowiedz co do regulatora masz w schemacie od kolegi Dodek, a dokładniej to regulator Jezpol RNA2 9d jak by co to mogę go mieć pisz na PW :kura:


tylko w ori jest 5 przewodów wpięte .. reszta ma iść wek? Ten regulator idzie wyrwać z Neta za 31zł ;]

czy na którymś z 4 konektorze z tego foto powinno iść napięcie? Jeśli tak to nie idzie ..

_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-29, 23:43   

Masz wyżej schemat przecież wszystko jest fajnie opisane.... :torba":
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 75
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-29, 23:47   

Sorka .. zawsze boję się czytać, wolę pytać ;D

Czyli DF to +

Miernikiem sprawdzając DF jako + a minus miernika do ramy i efekt jest taki, że na mierniku zero ładowania
_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 23
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2172
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-11-30, 00:03   

danieldeni20, nie ma sie czego bać, i w ramach otuchy dodam , iż czytanie nawet naprawdę nie boli :wink:

Co do sprawdzania alternatora jest odzielny temat na forum http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14037
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 75
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-30, 00:17   

Dodek napisał/a:
danieldeni20, nie ma sie czego bać, i w ramach otuchy dodam , iż czytanie nawet naprawdę nie boli :wink:

Co do sprawdzania alternatora jest odzielny temat na forum http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14037


Już zamawiam ten Regulator od Poloneza :) Jutro obadam jak sprawdzić ładowanie alternatora ;)
_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 504
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-30, 09:33   

A ja tak z innej beczki, czy blaszka łącząca platyny z kondensatorem opiera się o śrubę regulacji zapłonu? Jeśli tak to na pewno nie powinna :)
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
danieldeni20 
BMW Power


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 75
Skąd: Łeba
Wysłany: 2014-11-30, 09:37   

halcik napisał/a:
A ja tak z innej beczki, czy blaszka łącząca platyny z kondensatorem opiera się o śrubę regulacji zapłonu? Jeśli tak to na pewno nie powinna :)


Możesz to gdzieś zaznaczyć i pokazać o co chodzi?
_________________
Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;]
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 504
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-12-01, 13:24   

Pewnie się mylę, ale na pewno warto zwrócić na to uwagę
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
mar09 


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 297
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2014-12-05, 15:48   

Pytanie do MEGA elektryków/elektroników: ETZ 250; ładownie jest ale spada bardzo równo i stopniowo do 11,8-11,6V na światłach i chyba zaburza zapłon ... silnik wpada w niestabilny bieg jałowy. Wzbogacenie mieszanki pomogło na przygasanie ale chwilami jest nerwowo. Bez świateł trzyma w normie 12,6-12,8V na jałowych, poza jałowymi ładuje wzorowo >14V bez różnicy z/bez świateł. Napięcia na styku 61 prostownika spada tak samo liniowo. Przekładane i sprawdzane wszystko łącznie z zapłonem, aku roczny banner trzyma 12,6-7 po nocy, wymienione najważniejsze złącza, nawet w innej ramie siedział lecz bez różnicy. :?:

Dodam, że silnik nowy nie jeżdżony, wypalone 2L na regulację, wał lekko przesunięty 0,2mm w stronę zapłonu lecz wyśrodkowany, zapłon Janka bez podkładek.
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 66
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 16:13   

Sprawdź diody w prostowniku. I połączenia uzwojeń lutowane na płytce alternatora.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 384
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2014-12-05, 19:09   

Może drgania silnika na wolnych obrotach powodują że któryś z kabli (od zapłonu)albo jest przetarty i czasem zwiera np.do masy albo luźny konektor słabo łączy.
Napięcie ładowanią wygląda na dobre,bo na światłach na granicy świecenia się kontrolki ładowania te 11,8 to jeszcze nie tragedia.
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 136 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6487
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-06, 11:26   

Szukasz zwarcia w przełączniku świateł.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 66
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-06, 13:46   

elektryk111 napisał/a:

Napięcie ładowanią wygląda na dobre,bo na światłach na granicy świecenia się kontrolki ładowania te 11,8 to jeszcze nie tragedia.


Jak może być dobre 11,8????????????????
Wtedy nawet akumulator nie jest podtrzymywany.
 
     
mar09 


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 297
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2014-12-06, 13:52   

Diody, altki, wirniki, regulatory, itp sprawdzane i przekładane po kilka sztuk ...bez efektów.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 66
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-06, 14:00   

Czy dysponujesz amperomierzem?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14