» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2016-12-21, 22:16
[WYKONAM] Zapłon bezstykowy CDI - MZ, Jawa, WSK
Autor Wiadomość
Savier 
Wuecha nie jest zła

Motocykl: Lelek i inne :)
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-10-27, 15:19   [WYKONAM] Zapłon bezstykowy CDI - MZ, Jawa, WSK

Cześć,
jeżeli masz dosyć oryginalnego aparatu zapłonowego to dobrze trafiłeś ;-)
Mogę zorganizować Ci zapłon CDI.

Charakterystyka tego typu układu:

  • nie potrzebujesz akumulatora do odpalenia
  • do świateł też nie :)
  • cały układ nie wymaga obsługi - brak tutaj części zużywających się
  • stały punkt zapłonu
  • stabilna i mocna iskra (silnik jest dynamiczniejszy)


W tym miejscu chciałbym zaznaczyć, że nie ma tutaj żadnych komputerów, procesorów czy innych udziwnień. :-) Przy projektowaniu przyświecała mi prostota i bezawaryjność. Iskra wyzwalana jest poprzez wyładowywania kondensatora, a jej moment w trakcie pracy silnika wyznacza impulsator - taka mała cewka :->.

Normalny zestaw składa się z:
    - koła magnesowego
    - podstawy zapłonu, statora i impulsatora
    - odblokowanego modułu zapłonowego
    - cewki zapłonowej z kablem WN i fajką
    - regulatora napięcia
    - schematu instalacji elektrycznej
    - gratisy :) czyli konektory, koszulki termokurczliwe, śruby montażowe itp.


Jeden z zapłonów w wersji 150W został ostro przetestowany przez Aliena na rajdzie ZŁOMBOL :) Ponad 5 tysięcy km bez wykręcania świecy!


Kontaktować można się ze mną...
tutaj na forum, emailowo (savier13@gmail.com) lub telefonicznie 698 030 317.
Mała uwaga w tej kwestii - poniedziałek - środa mogę być na zajęciach, nie odbieram - napisz SMS o co chodzi lub poczekaj aż oddzwonie :) . Godzinowo 9-18. Proszę nie dzwonić o takich porach jak 20:00, 21:00! (Zdarzali się agenci co męczyli o 24...).
W sprawach mało konkretnych najlepiej napisać emaila - mogę na spokojnie odpisać ;-)

Aktualnie mam opracowane zapłony do niżej wymienionych motocykli:

- WSK 125 (co za tym idzie, SHL M11, SHL M11W, WFM 'Osa', WFM z silnikiem S34 i wszystkie inne M150, M06T itp.) Cena 300zł


- WSK 175 Cena 400zł (80W) lub 450zł (150W)
W przypadku wersji 80W mamy do czynienia z ładowaniem dwupołówkowym, usprawnionym względem normalnego statora - prąd jest stabilniejszy.
Natomiast opcja mocniejsza to ładowanie trójfazowe i jeszcze większa wydajność.




- Jawa 6V (tam, gdzie jest prądnica - modele 634, 356, 477, 478 itp) Ceny, jednocylindrówki 280zł, dwucylindrówki 340zł; wersje 150W odpowiednio 330zł, 390zł



- Jawa 12V (tam, gdzie jest alternator - 638, 472.5 itp.) Cena 470zł, tylko wersja 150W



- Jawa 250 Kivaczka Cena 330zł, wersja 80W


- MZ ETZ 150/250/251 (wersja z alternatorem) Cena 300zł


- MZ TS i pochodne - Jaskółki, Tropiki i inne... :) Cena 440zł, tylko 150W


- WFM i WSK na głębokim zapłonie Cena 300zł
W tym przypadku nie musimy szlifować karteru.

Z reguły daję roczną gwarancję na cały układ, w przypadku Klubowiczów jest to dwuletnia gwarancja.

Koszty wysyłki to 15zł kurier DHL lub 20zł pobranie Paczka 48 :)

Jeżeli ktoś lubi - można kliknąć na allegro (ceny są minimalnie większe, m.in. z powodu prowizji allegro). Link: http://allegro.pl/listing...?us_id=34087876

Więcej zdjęć i informacji co do poszczególnych motocykli można przeczytać tutaj:
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/r9az/
Ostatnio zmieniony przez Savier 2018-08-01, 07:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
tomasz1998w2 

Motocykl: s51 ,SuzEta 250
Wiek: 25
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Żagań
Wysłany: 2016-11-11, 10:45   

Siemka pasuje bez cięcia karterów da rade zrobić światło przednie i tylnie bez aku? Sprawdzałeś na jakim poziomie jest bicie? I jak z tymi blaszkami do montarzu?
Śrubado przykręcenia magneta jest?
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-11-12, 13:41   

Odpowiem ja
1. tak
2. tak
3. bicie? koło jest wyważone przecież
4. jakimi blaszkami? tam jest przecież podstawka pod stator
5. a co to za problem kupić śrubę M7?
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-11-12, 19:01   

Pytania są dwa a w zasadzie trzy
1.Czy gdy mówisz o MZ TS Tropikach i innych masz na mysli także silniki od TS 150 czy ES 150?

2. Jak rozumiem wszystko pochodzi od jakis tam skuterków i innych pierdziopedów 50-125cm3 - czy zakres prędkości obrotowych silników MZ pokrywa się z zakresem prędkości obrotowych sprzętów od których te elektrownie pochodzą.
Innymi słowy czy załóżmy te 150W jest racjonalne dkla MZ czy wartośc pochodzi od silnika który kręci się do 12tys obr/min.

3. Czy ewentualne częsci zamienne sa ogólnie dostępne, np modół itp czy dostępne ale trzeba się ich naszukać na alle i czekac miesiąc na sprowadzenie.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Savier 
Wuecha nie jest zła

Motocykl: Lelek i inne :)
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-11-13, 18:39   

Cześć,
Dzięki Halcik za pomoc.
Rastuch, już spieszę:
ad.1 Nie, do TS 150/ES 150 nie ma i na razie nie będzie. Co prawda znajomy mnie ciśnie, żebym mu coś ogarnął, ale praktyka jest taka, że najzwyczajniej w świecie nie zmieści się impulsator. Wiem, że da się to zrobić na innych częściach, ale tak jak i Wy w przypadku moich zapłonów - jeszcze im nie ufom hehe.
Ale damy radę na pewno, gdybym tylko czasu więcej miał :)

ad.2 Pytanie jest bardzo na miejscu - odpowiem bardziej praktycznie, TS kręci pewnie max do 5-6tyś obr., czyli podobnie do wuesek. W praktyce maksymalnie co my tam możemy dać to żarówka z przodu 65W i cała reszta "stałej" nie tymczasowej elektroniki - no to ile tego będzie, ze 30W? :) Dla odniesienia zamontowałem w WSK żarówkę 100W i sprawdziłem jak radzi sobie z wydajnością - jak widać wystarczy tylko lekko podkręcić obroty i świeci równo jak poj... :D
https://www.youtube.com/w...EgdELDJQ&t=104s
I jeszcze trochę praktyki - kolega na WSK 175 z H4 65W i całym załadowanym motocyklem w trase (gniazda zapalniczki, wszystkie stopy, kierunki i co tam sobie wymyślimy :) ) miał zawsze doładowane aku. Także ile by tam to obrotów do 150W nie potrzebowało, zapewniam - starczy.

ad.3
nie znam bardziej ogólnodostępnych części. Poradzisz sobie wszędzie, nawet w Afryce. AC-CDI to najbardziej prosty i typowy układ na całym Bożym świecie.
 
     
tomasz1998w2 

Motocykl: s51 ,SuzEta 250
Wiek: 25
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Żagań
Wysłany: 2016-11-14, 00:32   

Stator jak jest zamocowany w em250 a no blaszkami jedt na olx napisane wièc pytam:p
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-11-14, 07:45   

A tutaj jak bym na zdjęciu widać podstawkę. blaszki to chyba trochę ryzykownie, że się przestawi, że ciężko ustawić.
Nie mój produkt, ale testuje to rozwiązanie w mojej MZ Trophy. Zapłon daje radę, pewnie jak na zapłonie siaja ciężej jest zalać świecę, a odpalenie jest łatwiejsze niż na oryginale, tutaj dochodzi "elektrownia". Ja nie zdążyłem aż tak jej wytestować, ale w przypadku tego zapłonu prąd z aku może iść tylko na kierunki, klakson, światło luzu (żeby nie było zależne od niskich obrotów), stop. Wola i wiedza właściciela motorku.
Największy plus to uniezależnienie się od akumulatora przy zapalaniu.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Savier 
Wuecha nie jest zła

Motocykl: Lelek i inne :)
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-11-14, 21:44   

Tomek, najpierw to na Twoim miejscu przyłożyłbym się bardziej do pisania jakoś składnie, bo mi lepiej z rana na telefonie wychodzi :mrgreen: :mrgreen:
A potem możesz zacząć czytać - wtedy dowiesz się, że blaszki = MZ ETZ :) I nieśmiało powiem, że sposób mocowania skopiowałem od Vape. Przetestowane i działa...
Halcik, pisałeś do mnie na wuesce - nie mogę się ogarnąć ze wszystkim na bieżąco w każdym razie stożek przeleciałem Ci lekko od nowa dla pewności, że będzie OK :) postaram się przy następnym "wolnym" od studiowania domknąć temat.
 
     
tomasz1998w2 

Motocykl: s51 ,SuzEta 250
Wiek: 25
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Żagań
Wysłany: 2016-11-25, 13:00   

A ściągacz jest w zestawie bo na zdj jest a w paczce nie ma i nie wiem co gdy będe chciał zciągnąć magneto :/ jeśli nie to sprostój tą sprawe po za tym ładnie zapakowanie jest i instrukcja czyli na + ;)
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-11-25, 14:20   

A który zestaw kupiłeś? Ściągacz jest przy wsk125, przy innych nie ma.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
tomasz1998w2 

Motocykl: s51 ,SuzEta 250
Wiek: 25
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Żagań
Wysłany: 2016-11-25, 16:38   

Mz etz 250 na zdjęciu zestawu jest więc jak ja mam teraz magneto ściągnąć powinien poinformować o braku
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-11-25, 21:15   

Zadzwoń, podał numer telefonu albo napisz
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Savier 
Wuecha nie jest zła

Motocykl: Lelek i inne :)
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-11-26, 08:57   

Cześć,
nawyk przy pakowaniu - zazwyczaj ściągacz jest w opcji (OLX czy też allegro) i klient sam wybiera czy chce ściągacz. W tym przypadku zapomniałem o tym napisać, mój błąd.
Wyślę Ci go listem, wybacz problem. :)

Dla przyszłych zainteresowanych - tak jak wyżej, ściągacz do ETZ jest w tzw. opcji. Z praktyki wiem, że przydaje się raz albo wcale :)
 
     
tomasz1998w2 

Motocykl: s51 ,SuzEta 250
Wiek: 25
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Żagań
Wysłany: 2016-11-26, 14:42   

Dzięki:)
 
     
tomasz1998w2 

Motocykl: s51 ,SuzEta 250
Wiek: 25
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Żagań
Wysłany: 2016-12-11, 20:49   

Masz zdj gdzie ma być impulsator bo nigdzie nie pasuje u mnie i jak ze ściągaczami? Oraz magneto montujemy bez klina czyli ustqwuamy magneto wzgkędem tłoka oraz impulsatora?
 
     
Savier 
Wuecha nie jest zła

Motocykl: Lelek i inne :)
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-12-17, 10:23   

Cześć,
Najlepiej kontaktuj się że mna emailowo (savier13@gmail.com), na forum nie wchodzę tak często.
Tutaj foto jak powinna być usytuowana podstawka http://i.imgur.com/x7VwV9M.jpg
Co do klina to tak jak mowisz, mocujemy bez. Dzięki temu m.in możemy ustawiać zapłon :)
Ściągacz już dawno powinien być u Ciebie. Jeżeli jeszcze go nie ma, daj znać, sprawdze potwierdzenie nadania.
W razie pytań służę pomoca.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5263
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-12-17, 20:59   

Savier napisał/a:
Co do klina to tak jak mowisz, mocujemy bez

Czegoś tu nie rozumiem. Jak mam precyzyjnie ustawić sobie zapłon a następnie skręcić magneto, żeby się to nie poprzestawiało? jak już skręcę, to jaką mam gwarancję, że się nie przestawi? to jest masa wirująca niczym nie zabezpieczona przed zmianą pozycji na obrocie wału. Nie chciało się dorabiać nowego gniazda osadczego do magneta u tokarza?
Kompletujesz te zestawy u jednego sprzedawcy na allegro i płacisz za to dokładnie 125zł z dostawą a kroisz nas na forum sprzedając w komplecie za 300zł i na dodatek nie masz przygotowane magneta, żeby osadzić go na klinie?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Savier 
Wuecha nie jest zła

Motocykl: Lelek i inne :)
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-12-18, 00:28   

ETZ_PRORIDER, według Ciebie to klin (w sumie to kołek :) ) zapobiega przestawieniu się koła magnesowego względem czopa wału?
Zapoznaj się z instrukcją zaplonów Powerdynamo.biz lub Vape - tam jest wszystko wyjaśnione :) .
Ewentualnie możesz też przyjrzeć się jak jest mocowana podstawa zapłonu np. w Jawie 634 - podpowiem tylko, że nie przestawia się tam impulsatora...
Oczywiście nikogo nie zmuszam do kupowania u mnie. Jednocześnie stwierdzanie, że na 100% kupuję tu i tu, za tyle i tyle, a potem "kroję", co brzmi dla mnie jakbym ludzi co najmniej okradał :) jest nie na miejscu.
Hehe, swoją drogą ludzi, którzy mają głównie styczność z WSK trochę rozumiem, że na 'logikę' bez klina to się magneto łurwie, ale przy MZ przecież wszystkie sprzęgła są w ten sposób mocowane :) . I teraz przypomniało mi się ogłoszenie na OLX o usłudze dorabiania klinów na czopie wału jako lekarstwo na nie zgrywanie się stożków...
PS. Projekt zapłonu na magnecie do ETZ 250 z ładowaniem trójfazowym w trakcie :)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-12-18, 00:42   

Savier napisał/a:
Zapoznaj się z instrukcją zaplonów Powerdynamo.biz lub Vape - tam jest wszystko wyjaśnione :) .
Ewentualnie możesz też przyjrzeć się jak jest mocowana podstawa zapłonu np. w Jawie 634 - podpowiem tylko, że nie przestawia się tam impulsatora...
Oczywiście nikogo nie zmuszam do kupowania u mnie. Jednocześnie stwierdzanie, że na 100% kupuję tu i tu, za tyle i tyle, a potem "kroję", co brzmi dla mnie jakbym ludzi co najmniej okradał :) jest nie na miejscu.
Hehe, swoją drogą ludzi, którzy mają głównie styczność z WSK trochę rozumiem, że na 'logikę' bez klina to się magneto łurwie, ale przy MZ przecież wszystkie sprzęgła są w ten sposób mocowane :) . I teraz przypomniało mi się ogłoszenie na OLX o usłudze dorabiania klinów na czopie wału jako lekarstwo na nie zgrywanie się stożków...
PS. Projekt zapłonu na magnecie do ETZ 250 z ładowaniem trójfazowym w trakcie :)
NIE CWANIAKUJ. OPISUJ !!! CZYTAJ REGULAMINY !!!
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-12-20, 10:31   

To jest Twoja produkcja czy ryż się wysypuje a Ty przerobiłeś mocowania cewek i magneto i szukasz małolata co to kupi?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16