Montaż linki gazu ES 250/1 Jaskółka |
Autor |
Wiadomość |
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2016-11-05, 12:53 Montaż linki gazu ES 250/1 Jaskółka
|
|
|
Cześć
Mam ogromny problem z rolgazem w jaskółce. Poprzedni właściciel zamontował linkę z dosyć krótkim pancerzem, która co powodowało że gdy skręciło się kierownicę maksymalnie w prawo to linka gazu się naprężała i podnosiło przepustnicę i rosły obroty. Dorobiłem nową linkę dłuższą o 5 cm co powinno wyeliminować problem naprężania się linki. Kłopot pojawił się przy montażu. Po zmontowaniu wszystkiego do kupy przy dodaniu gazu linka zamiast unosić przepustnicę to linka "wchodzi w głąb kierownicy". Wydaje mi się że powinien być jakiś element który "blokuje" linkę lecz nie przypomina mi się abym cokolwiek takiego wymontowywał. W katalogu części też nic takiego nie występuje. Podejrzewam że poprzedni właściciel też gdzieś tu błądził i dlatego wstawił linkę o długości "na styk".
Wszystkie części roigazu
dokładnie nie pamiętam jak to leciało jak demontowałem ale wydaje mi się że to jedyne możliwe ustawienie
choć logika by wskazywała że powinno to być tak lecz element "blokujący?" linkę nie wejdzie wtedy do korpusu manetki?
|
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2016-11-05, 13:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-05, 13:30
|
|
|
Z tego co pamiętam element blokujący powinien kotwiczyć się w kierownicy nie w korpusie manetki, zakładasz go do góry nogami.
|
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2016-11-05, 13:38
|
|
|
I nastała jasność. Właśnie coś mi w tym nie pasowało. Kierownica wydaje mi się być współczesna, w takim razie będzie trzeba wziąść dremelka i zrobić dodatkowe nacięcia. Dzięki |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-05, 13:43
|
|
|
Współczesna albo może restaurowana na siłę, ktoś mógł to wziąć za uszkodzenie i zaspawał, a później oszlifował. Różni inżynierzy mogli mieć to w rękach na przełomie lat.
Napisz do któregoś z chłopaków od Jaskółek, niech zmierzą odległość wcięcia od krańca kierownicy żeby później nie okazało się, że Twoja Jaskółka kręci tylko do połowy skali |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-11-05, 14:28
|
|
|
Mogę ci podesłać kiere od jaskółki na wzór pod warunkiem że mi odeslesz potem z powrotem albo zwymiarowac:) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 75 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2016-11-06, 08:56
|
|
|
Żeby dojść do tych wycięć, musisz zdemontować dźwignię rozruchową i przesunąć cały korpus z klamką hamulca dalej. Na pewno wówczas zobaczysz te nacięcia na kierownicy. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2016-11-09, 09:13
|
|
|
Dzięki, znalazłem to wycięcie pod rolgazem. Na śmierć zapomniałem że musiałem faktycznie odkręcić dźwignię ssania Już rolgaz działa dobrze, teraz pozostaje problem z poprawnym ustawieniem zapłonu ale jak nie znajdę nic na forum to założę osobny wątek |
|
|
|
|
|