» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ ES 250/1 - Brak możliwości poprawnego ustawienia zapłonu
Autor Wiadomość
puzel 

Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: Stolp
Wysłany: 2016-11-09, 12:21   

Dzięki że podłączyłeś mój post do tematu nazwą pasującego do mojego problemu ale nie wiem czy zwróciłeś uwagę że ten temat dotyczy zapłonu z przyśpieszaczem, który u mnie nie występuje. Widzę że nie ma innej możliwości jak tylko zrzucać wirnik. Wypust na wirniku pod krzywką jest na swoim miejscu.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-11-09, 14:45   

W takim razie sprawdź czy śruba jest prosta.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
puzel 

Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: Stolp
Wysłany: 2016-11-09, 19:33   

Tak więc zdemontowałem dzisiaj prądnicę i wirnik i sprawa ma się następująco. Pod wirnikiem klin był na swoim miejscu, co jakaś doróbka powybijana na bokach (pewnie dorabiany z gwoździa), dorobiłem nowy z wiertła fi 4mm. Krzywka wygląda ok, wypust wchodzi w ząbek na wirniku. Całość przykręcona i pomiary dalej bez zmian. Zauważyłem jeszcze jedną sposobność. Na nowym przerywaczu dało się ustawić zapłon 0,6mm przed GMP (przerywacz niby węgierski, aczkolwiek stawiałbym na chinę). Natomiast po zamontowaniu starego przerywacza udało się maksymalnie ustawić na 1,7 przed GMP co i tak jest za mało a i jak motocykl wcześniej chodził to właśnie występował syndrom opuźnionego zapłonu (przerywał na wyższych obrotach, nie dało się jechać szybciej niż 60km/h, a w dodatku kolanko i tłumik zrobiły się aż fioletowe). Niestety stary przerywacz jest i tak na wykończeniu (powypalane, powykruszane platynki).

Powrzucałbym zdjęcia ale nie chcą się załadować na serwer


Jedyne sensowne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy żeby to jakoś wyrgulować to ściąć ten ząbek na wirniku, w którym blokuje się krzywka i wtedy ją ustawić tak aby dało się ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-09, 19:49   

A odżywka do 6 czy 12 volt? Podobno się roznia
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
puzel 

Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: Stolp
Wysłany: 2016-11-09, 19:52   

pojęcia nie mam. zaraz spróbuję wrzucić zdjęcia. Przepraszam że w formie linków ale nie potrafię wkleić obrazka

https://zapodaj.net/05609adbe829f.jpg.html

https://zapodaj.net/b5d4b73f39ff5.jpg.html

https://zapodaj.net/008a3d871024f.jpg.html

https://zapodaj.net/c9ea0ab0e52c3.jpg.html
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 863
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2016-11-09, 20:08   

Na pierwszym zdjęciu widać jakąś nierówność na początku wału,trzeba by to usunąć żeby wirnik dobrze siedział,to tak co zauważyłem
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-11-09, 20:10   

Masz inną krzywkę na podmianę?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 863
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2016-11-09, 20:12   

I to jest najpewniej przyczyna twoich kłopotów,przerabiałem to kiedyś mój wał był potraktowany młotkiem i powstał delikatny grzybek,który powodował delikatne bicie wirnika a co za tym idzie brak możliwości ustawienia właściwego wyprzedzenia zapłonu.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2016-11-09, 20:16   

Płaszczyzna styku wirnika z krzywką jest równa i prostopadła do osi wirnika?
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 863
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2016-11-09, 20:20   wal

chodzi mi o fragment zaznaczony na czerwono
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
puzel 

Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: Stolp
Wysłany: 2016-11-09, 20:39   

Czop wału jest równy, gładki i bez uszkodzeń, nie ma grzybka na końcu, chyba tylko takie złudzenie wyszło na zdjęciu. Najbardziej podejrzana wydaje mi się być krzywka, ze wstępnych pomiarów wydaje mi się że wystarczyłoby naciąć dodatkowy rowek na ząbek, tak żeby obrucić ją bardziej w prawo
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2016-11-09, 20:59   

Przerywacz składa się z dwóch elementów- młoteczek i kowadełko. Jeśli kupujesz nowe elementy to wiedz, że wszystkie zagięcia wykonane są standardowo przez producenta, co nieraz nie odpowiada standardom po założeniu na urządzenie. Proponuję Ci zrobić według mojej propozycji ustawiania zapłonu.
1. Skręć wszystko tak jak powinno być. Krzywki prądnice i płytkę z przerywaczem.
2. Ustaw płytkę z przerywaczem w połowie podłużnych prowadnic do regulacji.
3. Ustaw ZZ czyli 3,3mm przed GMP
4. Sprawdź ile wynosi przerwa pomiędzy krzywką a piętką przerywacza.
5. Odginając, lub doginając kowadełko ustaw tak, aby piętka dotykała krzywki a przerwa wynosiła właściwy wymiar.
6. Teraz przesuwając płytkę z przerywaczem w lewo, lub prawo ustaw prawidłowy punkt podnoszenia przerywacza
Możesz to zrobić przy pomocy żaróweczki,
Powodzenia, jeśli skorzystasz z mojej propozycji.
Opis dotyczy zapłonu bez przyspieszacza jaki jest stosowany w "zerówkach" czy "jedynkach".
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-11-09, 21:55   

Mi to wygląda na nieodpowiednią kszywkę, nic poza tym. Śruba raczej nie jest ugięta bo wtedy krzywka lubi dwukrotnie otwierać platyny.
_________________
MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R#
 
     
puzel 

Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: Stolp
Wysłany: 2016-11-09, 22:18   

Padło na krzywkę. Nacięłem dodatkowy rowek i teraz udało się wyregulować zapłon 3,3 przed GMP. Pytanie jeszcze od czego to była krzywka :roll:
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-11-09, 22:24   

Nie drążyłem tematu ale dwie,różne krzywki w ES ach były stosowane bo takowe posiadam ;-)
_________________
MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R#
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2016-11-09, 23:17   

Ja mam trzy prądnice i w każdej nadlewek na płytkę z przerywaczem jest przesunięty o inny kąt. Też miałem kłopot z ustawieniem zapłonu. Teraz mam elektroniczny z przyspieszaczami od sIaj i jestem bardzo zadowolony. Silnik pracuje równo łatwiejsze odpalanie i co najważniejsze to nie odbija kopniak.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 11:26   

Możliwe, że krzywka jest od JAWY, były tam bardzo podobne prądnice.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-11-10, 13:20   

Najprostsze wytłumaczenie to ktoś zamontował krzywkę od starego małego silnika MZ125 - 150 lub skuterów IWL. Różnica wizualna jest taka iż krzywka do małego silnika posiada na stronie czołowej wytłoczenie, a krzywka do silników 175-250-300 ma czoło gładkie. Nie są to krzywki zamienne ale dla niektórych Es to Es. U ciebie chyba widziałem pod śrubą wytłoczenie
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
puzel 

Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: Stolp
Wysłany: 2016-11-11, 11:15   

Dokładnie, na czole krzywki jest takie podtoczenie.. Musiałem naciąć dodatkowy rowek obok aby poprawnie ustawić zapłon. MZtka odpala teraz od pierwszego kopnięcia i odzyskała moc. Jeszcze pozostaje problem z wychechłanym gaźnikiem, który najprawdopodobniej jest od zerówki
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-11-11, 12:54   

Szkoda, i tak powinieneś nową kupić, a ja starą krzywkę bym przygarnął.
Jeździsz ruskiem?
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13