» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: micek
2006-08-30, 08:36
Przegrzanie silnika
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2007-07-30, 12:23   

Jak zakładacie chińskie tłoki robione z puszek po piwie to się dziwicie. Puchnie jak dostanie temperatury i tyle. Szkłem dup* nie utrze, jak wam zablokuje koło i nie zdążycie klamki wcisnąć i zaliczycie szlifa to wtedy was nauczy.

[ Dodano: 2007-07-30, 12:25 ]
Tłok oryginalny niemiecki !!! Gażnik dobrze wyregulowany!!! Chyba że zbyt mały przebieg po szlifie ok 2000 km...

[ Dodano: 2007-07-30, 12:30 ]
Tłok oryginalny niemiecki!!!!
Gażnik nie zużyty i dobrze wyregulowany!!!
Chyba że za mały przebieg po szlifie ok 2000 km

[ Dodano: 2007-07-30, 12:30 ]
może zbyt ciasny szlif...
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-07-30, 16:14   

Jaka pewność że to oryginał niemiecki, chyba że leżał w domu z zapasów bo jak kupowany w sklepie to już widzę jaki to niemiec, u mnie to nawet filtry powietrza do mz mają niemieckie szkoda że jest napis wf sędziszów. 2000km to juz dawno powinien być dotarty, chyba że jak piszesz ktoś przegiął w drugą stronę i zbyt ciasno zrobił szlifa. Ściągnąć cylinder, zmierzyć tłok i cylinder, ma być 0.05mm lub minimalnie więcej.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2007-07-31, 21:50   

Kupiłem w Ag-mocie piszą że oryginalny..
_________________

 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-07-31, 22:07   

A jak ci napiszę że mam do sprzedania podstawkę centralną ze złota to uwierzysz? Pewnie nie bo to zbyt oczywiste. Niby piszą że z AK 20 czort wie jak w rzeczywistości, dobrze że przynajmniej się nie świeci jak psu jajca. Wątpię i to bardzo żeby po 16 latach zakończenia produkcji MZ były oryginalne części,może gdzieś leżą w papierach ale nie za normalne ceny. Zostaje ci ciasny szlif, gaźnik padaka, mało oleju w mieszance albo klątwa zazdrosnego sąsiada.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2007-08-01, 22:30   

TO OSTATNIE CHYBA NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE :grin: DZIEKI ZA ZAINTERESOWANIE
_________________

 
 
     
piotrk15 

Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 5
Skąd: Sierakowice
Wysłany: 2007-08-27, 17:57   

mczmok napisał/a:
Kupiłem w Ag-mocie piszą że oryginalny..


Ej ty mczmok, nie wiem czy wiesz ale oryginalne częćci są już dawno nie produkowane. To wszystko ściema. Kupowałem wał na allegro pisali że oryginalny niemiecki firmy okinoi i już odrazu wiedziałem że to podróba, bo nazwa brzmi po chińsku, ale dzwoniłem do innego facia z allegro co ma sklep i powiedział że produkują tylko tej firmy i że są tureckie.

A tak z drugiej strony to jeżeli na częściach nie ma wybitego znaczku mz i oryginalnego nr katalogowego TO TO JEST PODRÓBA!!!
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-08-27, 19:00   

piotrk15, są firmy w niemczech gdzie robią porządne cześci, ale one kosztują. Są też tureckie ale nigdzie ich nie widziałem do kupienia.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-08-27, 21:28   

piotrk15, pokaż mi wał, tłok łożysko, nie wiem co jeszcze gdzie jest nabity znak MZ który oznacza oryginalną część. chyba za dużo samochodów marki VW audi widziałeś bo tam faktycznie praktycznie wszystko jest znakowane, ale nie w MZ
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2007-09-07, 17:01   

Qba, dokładnie

piotrk15, pokaż np. na gdzie na wałku sprzeglowym masz nabite MZ i numer katalogowy?? a zakładam że ten wałek masz jeszcze oryginalny... to nie jest grupa AUDI VW
_________________
Link do strony ze zdjęciami mojej MZ:
Moja MZ ETZ 250
 
 
     
PM2Z 
Zlotowicz


Motocykl: Yamaha Diversion
Wiek: 42
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-28, 03:18   

co do tureckich czesci, to jak buszowac po sklepach, to czasem daje sie cos wyczaic - swego czasu kupilem amorki rzekomo z Turcji, ale zebym byl z nich jakos super zadowolony, to nie powiem
_________________
Najdłuższa traska na MZ? 6516 km - wspaniały motocykl!
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2007-10-30, 11:36   

a ja mam male watpliwosci do tego co mowicie u roznych ludzi po starych hurtowniach czesci z nrd mozna jeszcze kupic wspaniale rzeczy ja kupilem kartery wal i tlok wlasnie orginalny wszystko zasmarowane i na wszystkim byl unikalny znaczek z niebieskimi napisami emz:) szukajcie a znajdzicie co do innych czesci trzeba poprostu trafic i miec szczescie zeby chodzily jak trzeba
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2007-11-16, 21:39   

To prawda raz kupowałem części do gaźnika od MZ ETZ 251 i koleś w sklepie wyciągnął starą zakurzoną paczkę z papierkiem z niemieckim opisem - papier pożółkły - heh .
Nie wydaje mi się żeby ktoś tak dokładnie starał się podrobić części.

A co do polewania gorącego silnika wodą to słyszałem że komuś po takim zabiegu pękł cylinder..... Aha w necie widzałem, jak ktoś wtykał śnieg w miedzy żebra rozgrzanego cylinderka motorynki. :mad:
 
 
     
Marcin017 
MZ Brothers


Motocykl: TS 150 & ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów - okolice
Wysłany: 2007-11-22, 22:37   

Dlaczego jak sie polewa wodą gorący silnik to cylinder moze pęknąć, moim zdaniem to nic nie szkodzi a nawet należy po długiej jeździe w upalny dzień schłodzić silnik wodą
_________________
Moje motorki
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-11-22, 22:45   

Marcin017 napisał/a:
Dlaczego jak sie polewa wodą gorący silnik to cylinder moze pęknąć, moim zdaniem to nic nie szkodzi a nawet należy po długiej jeździe w upalny dzień schłodzić silnik wodą
:coo:

wiesz jak zachowują sie metale pod wpływme temperatury? zmieniają swoją objętośc.
I polej gorący cylinder zimną wodą (dużą ilością)
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-11-23, 00:21   

nic sie niestanie... jeśli tak to byle kałuża mogłą by zagrozić silnikowi;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Marcin017 
MZ Brothers


Motocykl: TS 150 & ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów - okolice
Wysłany: 2007-11-23, 09:34   

Dokładnie, a zreszta jak mogą zmienić swoją objętość ? To oznaczało by że gdybym jeździł np 3 h w upalny dzień i silnik by sie bardzo nagrzał to zminił by swoją powierzchnie o x% ? To raczej bez sensu, rozszerzają sie ale druty elektryczne a nie silnik
_________________
Moje motorki
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-11-23, 20:05   

Marcin017, a co robisz na lekcjach fizyki albo chemii?
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-23, 22:25   

To po co by robili luz tłok-cylinder, skoro tłok nie zmieni swojej objętości to najlepiej spasować bez luzu to kompresja będzie, że hoho i wtedy można zastosować jeden pierścień, albo wogóle bez pierścienia, nie? ;)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Marcin017 
MZ Brothers


Motocykl: TS 150 & ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów - okolice
Wysłany: 2007-11-23, 23:19   

adrian90_15 napisał/a:
Marcin017, a co robisz na lekcjach fizyki albo chemii?


Gram na komórce w elastomanie :D

No a ostatnio oglądałem wyprawe JAVĄ 350 przez chyab 11 krajów i w jednym momencie gość polewa wodą silnik
_________________
Moje motorki
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-11-24, 12:33   

Nagrzej silnik potężnie i polej zimną wodą a przekonasz się na własnej skórze. Od kałuży nie pęknie bo tej wody jest mało i szybko się ociepla. Nie wolno traktować nagrzanych elementów zimnem bo będzie szok termiczny, spróbuj wejść z sauny prosto pod prysznic z zimną wodą. Przyjemnie? Byli inteligenci co tak zagrzali tarcze hamulcowe że świeciły, no to polali wodą- niektóre popękały inne się pokrzywiły. Nie dotyczy to hartowania ale to jest inny proces, no i alu się nie hartuje.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14