» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Mz Ts 250/1 ustawienie przedniego koła
Autor Wiadomość
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-02-01, 22:34   Mz Ts 250/1 ustawienie przedniego koła

Mam problem z moją Mz. Wcześniej miałem przeróbkę na hamulec tarczowy i nie przejmowałem się czy moto trzyma ślad jednak teraz idę w oryginał (no prawie) i mam małą zagwozdkę. Mianowicie koło nie pokrywa się z przednim błotnikiem. Po pomiarach błotnik jest idealnie po środku za to koło jest o 1 cm przesunięte w prawo. Odległości krawędzi piasty to odpowiednio 20 mm prawo i 30 lewo. Teraz zagwozdka - co oszukuje bo wszystko w lagi pasuje ładnie. Przyznaję ze części na powrót zbierałem po allegro z różnych parafii i możliwe że jest coś z Etz. Czy ktoś mógłby mi pomierzyć wymiary elementów odpowiedzialnych za ustawienie koła w linii? Tzn wymiary osi oraz tulejek dystansujących w tarczy kotwicznej i osłonie?
Czy z innej strony, tak ciąć żeby było idealnie po środku?
Pozdrawiam
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2017-02-01, 22:50   

Kolego zmierz odległości miedzy samą felgą a lagami i tego wymiaru się trzymaj. Da się wycentrować koło, którego płaszczyzna felgi nie pokryje się z płaszczyzną piasty i wszystko będzie cacy.

W Twoim przypadku nie trzeba będzie ciąć tylko raczej podkładkę dać między szczękotrzymacz (tarczę kotwiczną) a lagę z prawej strony. A może ten szczękotrzymacz albo prawy goleń jest jakiś podpiłowany?

Wielkość dekielka z lewej strony nie ma znaczenia dopóki mieści się między lagami bo wszystko kompensuje konstrukcja osi.
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2017-02-02, 16:53   

Prawdopodobnie masz oś od ETZ.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 402
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-03, 14:04   

motomaciey napisał/a:
Prawdopodobnie masz oś od ETZ.

Tez tak pomyślałem.Dawno temu mieliśmy podobny problem ,kolega zamienił przez przypadek ośki...albo włożył ośkę odwrotnie, nie z tej strony, i koło po za śladem było.
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2017-02-03, 15:37   

motomaciey napisał/a:
Prawdopodobnie masz oś od ETZ.


Dajcie spokój osi, może być nawet od JAWY o ile ma odpowiednią średnicę i da się dokręcić prawidłowo nakrętkę.
Albo wytłumaczcie mi dlaczego właśnie oś jest winna, bo nie rozumiem.

Z postu autora wynika, że koło ma dociśnięte do prawej lagi, do której to wszystko jest dociskane osią. To znaczy, że z prawej strony jakiś element ma zbyt małą grubość albo....

jannex - jakie masz półki przedniego zawieszenia? tzn z którego modelu, z ETZ czy TSkowe? Różnią się rozstawem otworów na lagi, w ETZ jest szerzej niż w TSce.
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-03, 17:18   

Nie zmierzę bo nie mam ale powiem Ci, że tarcza kotwiczna szczęk od ts 250/1 a etz różni się długością "dystansu" o który opiera się o goleń. Same osie też są różne. Bęben koła jest bez zmian.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2017-02-05, 18:31   

polu napisał/a:
wytłumaczcie mi dlaczego właśnie oś jest winna

Dlatego, że oś sama w sobie ma jest dystansem (jej grubsza część), jeśli dystans ten będzie za długi to koło będzie niesymetrycznie względem lag.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2017-02-06, 18:24   

Pomierzyłem szczękotrzymacze od TS i ETZ. Podaję wysokość tulei w którą wsuwa się oś i to stanowi tak naprawdę dystans z prawej strony, który ustala położenie koła.
TS 250/1 - szerokość 33mm
ETZ -szer 38mm.


motomaciey napisał/a:
polu napisał/a:
wytłumaczcie mi dlaczego właśnie oś jest winna

Dlatego, że oś sama w sobie ma jest dystansem (jej grubsza część), jeśli dystans ten będzie za długi to koło będzie niesymetrycznie względem lag.


Nadal nie rozumiem, to jest dla mnie za trudne, a wydaje się że tam nie ma nic skomplikowanego.
No cóż, czasem filozofom się nie śniło co fabryka MZ wymyśliła.
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-02-06, 18:56   

Mam półki od Ts oryginalne z blokadą. Jutro jeszcze zmierzę ale wygląda na to że to tarcza kotwiczna oszukuje odległość.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2017-02-06, 19:57   

polu napisał/a:
Nadal nie rozumiem, to jest dla mnie za trudne, a wydaje się że tam nie ma nic skomplikowanego.

Część zaznaczona na czerwono pełni rolę dystansu. Jeśli ta część będzie za długa, a tarcza kotwiczna za płytka to koło będzie przesunięte :piwo:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-02-06, 20:58   

motomaciey napisał/a:
polu napisał/a:
Nadal nie rozumiem, to jest dla mnie za trudne, a wydaje się że tam nie ma nic skomplikowanego.

Część zaznaczona na czerwono pełni rolę dystansu. Jeśli ta część będzie za długa, a tarcza kotwiczna za płytka to koło będzie przesunięte :piwo:

Mam dokładnie odwrotnie, tarcza jest za gruba. Z resztą zrobię jutro zdjęcia.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-06, 21:02   

motomaciey, może i po części prawda, ale ważniejsza jest tu odpowiednia tarcza kotwiczna szczęk hamulcowych, jak polu wspomniał - mają różne wymiary.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-02-07, 13:11   

Problem rozwiązany ale okazało się że przyczyny były dwie.
Po pierwsze tarcza kotwiczna była z modelu Etz czyli z wypustem centrującym 37 mm, po pomiarach został skrócony o 5 mm co po skręcaniu zaowocowało idealnym wyśrodkowaniem koła. Po złożeniu okazało się jednak że błotnik dalej nie leży w linii z kołem czego przyczyną okazała się goleń także z modelu etz. Nadlewy do mocowania błotnika były w niej także o 5 mm szersze co skutkowało krzywym ułożeniem błotnika. Problem rozwiązałem delikatnie podginając uchwyty.
Temat osi - moja oś to rzeźba z chińskiej osi pod tarczę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13