» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Honda Ntv 650 - oleje polecane i odradzane
Autor Wiadomość
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-02-09, 18:49   Honda Ntv 650 - oleje polecane i odradzane

Czeka mnie wymiana oleju w silniku i przeniesieniu napędu w moim skosie czyli Hondzie Ntv 650.
Jako skosowy laik chciałbym zapytać jakie oleje są polecane do tego typu silnika, jakie marki są ogólnie odradzane a jakie polecane? Cena ma znaczenie drugorzędne.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-02-09, 20:27   

10w40 semisyntetic- jeżdżę na Oplowskim samochodowym...
_________________

 
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-09, 20:41   

Olej 10w40 w polskim klimacie. Ja do twojej jednostki polecam motula 7100, doskonale utrzymuje film olejowy na częściach, o czym ostatnio się przekonałem jak rozbierałem silnik który był nie odpalany 3miesiące i wszystkie części były pokryte warstwą oleju.
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-02-09, 20:45   

mati14 napisał/a:
Olej 10w40 w polskim klimacie. Ja do twojej jednostki polecam motula 7100, doskonale utrzymuje film olejowy na częściach, o czym ostatnio się przekonałem jak rozbierałem silnik który był nie odpalany 3miesiące i wszystkie części były pokryte warstwą oleju.


Motul 5100, 300v oba świetnie smarują , 7100 na pewno tez, używałem wszystkich trzech :piwo:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2017-02-09, 20:56   

Do devi lałem najpierw M 5100, a póżniej Castrola Power 1 Racing 10W40.
Poza faktem, że drugi był tańszy, różnicy nie odczułem.

Temat oleju, to temat rzeka. Lepszy Motul z serii 7100 pewnie nie zaszkodzi. 300V to moim zdaniem przerost formy nad treścią jeśli chodzi o silnik NTV-ki, ale kto bogatemu zabroni ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-09, 20:59   

czochu napisał/a:

Motul 5100, 300v oba świetnie smarują , 7100 na pewno tez, używałem wszystkich trzech
5100 jest to zwykły olej który spełnia normy jaso itd, nic specjalnego.
Motul 300v sam leje do sv, ale nie wspominałem bo szkoda kasy na ten olej jak się nie używa silnika przez większość czasu na granicach mocy maksymalnej :razz:

Zalej Motula 7100 będziesz zadowolony, i w niektórych przypadkach, silnik redukuje znacznie branie oleju. A i teraz cena jest spoko bo kosztuje 160zł za 4litry.
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-02-09, 21:44   

5100 to nic specjalnego i osmiele sie powiedzieć raczej marny olej- bo po rozgrzaniu traci lepkość i robi sie jak woda- skrzynia biegów przez to działa cieżko.
5100 testowałem w 2 moich hondach, 1 fireblade zalana była wpierw castrolem power racing 10w50 po 2 sezonach wymienilem za namowa kolegi na 5100 org kupiony w aso kawasaki - biegi zaczeły wchodzić twardziej, zaczami nie można było wpic 4 albo 5 - co najgorsze wczeniej to sie nigdy nie zdażało aha no i sprzegło zaczeło działac troche gumowo, pojezdzilem poł sezonu i moto sie sprzedało.
Nastepnie kupiłem f4i - po zakupie nie zmieniałem oleju bo poprzedni własciciel zalal ją motulem 5100 jakieś 2 miesiące wczesniej i najechał na nim może 1.5 tys km- powiem tak skrzynia chodziła tak sobie - czesto pojawiały sie głosne zmiany biegów , no i pojawial sie czasem w czasie szybkiej zmiany biegów - problem który wystąpił w fireblade - wypadający bieg - z reguły 4.
Nauczony dobrymi doświadczeniami z castrolem 10w50 kupiłem go i powiem wam - masakra- nie ta skrzynia biegow - zmiana biegów stała sie cicha. :shock: sprzegło zrobiło sie precyzyjne, biegi przestały wypadać - nie zdazyło sie to ani raz przez 10 tys km w ost sezonie.
Ps wielu moich znajomych - jeden w triumphie st1050 drugi w r1 - mieli takie same odczucia jak ja co do pracy skrzyni na 5100 - tragedia.

Apropos fajny olej do motorow produkuje Total - olej nazywa się TOTAL HI-PERF 10w50 - ma identyczne parametry jak Castrol Power racing 10w50 , tyle ze Castrol w sklepie kosztuje 150zł a total jest ciezko dostepny - banka 4l (full syneteyk) na zamowienie w sklepie kosztuje 105zł .
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-02-10, 08:08   

Zapomniałem dodać, że jeżdżę na nim już 8 lat około 50 000 km - swoją NTV-ką...
Przy zakupie motocykl miał ok 80 000 km.
Kiedyś kupiłem syntetyczny AMSOIL - podobno jeden z najbardziej zaawansowanych olejów na świecie - porażka.
NTV-to niewysilona konstrukcja z lat 80... Kiedy nie było podziału na oleje samochodowe i motocyklowe.
_________________

 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-02-10, 09:49   

Czyli spokojnie mogę wlać 10w40 semisyntetyk który został mi po Oplu? A w przeniesieniu napędu wymienia się olej (widzę że koledzy mieli ten traktorek)?
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2017-02-10, 13:02   

Ja mimo wszystko, silnikowego do aut, nie zalałbym do Devi, ze względu na sprzęgło i skrzynię ( i tu pewnie podniesie się lament :D ).
Może spróbuj tego Totala o którym pisał Dodek ;)

Castrol w każdym razie, daje rade.

A najważniejsze w każdym oleju, to aby był oryginalny. A nie kupiony od Wieśka z allegro, który nakupił baniek w warsztatach od mechaników, wlał uniwersalnego od ciągnika i zadowolony, bo mu się biznes kręci ...
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-02-10, 14:37   

jannex napisał/a:
A w przeniesieniu napędu wymienia się olej

Profilaktycznie co 2-3 sezony - pasuje W80 od ETZ :-)
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-02-10, 14:41   

grzybol napisał/a:
Ja mimo wszystko, silnikowego do aut, nie zalałbym do Devi

Też kiedyś miałem takie obawy....
Ale empirycznie jeżdżę już długo , Devi jest niewysilona sprzęgło nie przenośi 130 km jak w ścigach, obroty użyteczne 5-7 tys...
To dlaczego się zdecydowałem.
Lepkość to podstawa , sprzegło się nie ślizga tyle w temacie.
Ale muszę powiedzieć jedno nie robię wymian do 12 tys bo nie robię tyle Devi średnio co 8 tys, bo tyle robię w sezonie.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13