» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie tarczy hamulcowej
Autor Wiadomość
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-03-09, 19:12   Bicie tarczy hamulcowej

Jak w temacie , tarcza malowana proszkowo ( zmieniana na niemalowaną , i jeszcze na dwie inne) piasta malowana proszkowo, nowe łożyska osadzone na gorąco , nowe szprychy , felga, opona ,dętka. Wszystko złożone jak należy , wycentrowane niestety na ośce u pewnego fachowca , zaś nie na specjalnym stojaku który podpiera łożyska stożkami podczas centrowania .
Lakier proszkowy został starty w miejscy przylgni tarczy z piastą oraz na samej piaście.
Problem ? Tarcza hamulcowa ma niewielkie bicie przez co przez kawałek obrotu koła ociera o klocki po czym nie ociera i kręci się luźno. Jest to dość ciężki problem ponieważ motocykl nie jedzie swobodnie ponieważ następuje tarcie tarczy hamulcowej co za tym idzie zwiększa się spalanie.
Może ktoś już walczył z podobnym problemem , niech podzieli się dobrymi radami

Pojade do fachowca z prawdziwego zdarzenia co mi koło wycentruje na odpowiednich przyrządach , i co dalej to zobaczymy
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-03-09, 19:50   

pozycz sobie od kogoś czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną i sprawdz 2 rzeczy:
1 . powierzchnie piasty tam gdzie sie przykęca tarcze
2 samą tarcze - i jej 2 powierzchnie styku - przy piaście koła i po powierzchnie po której chodzą klocki - najlepiej bedzie zrobić to mocując tarcze w jakiejs dużej tokarce .

Ps ktos kiedyś mowił mi o takim problemie - zwichrowania po nagrzewaniu
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-03-09, 19:54   

Wychodzi jednak że to wina centrowania. Piasta sama w sobie jest miękka bo to amelineum :mrgreen: więc pracuje przy naciąganiu szprych i się przegina tak jak na to pozwolimy przy centrowaniu. Dam ją do fachowca z prawdziwego zdarzenia i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ten sam problem ma orion , lipton , gdzie centrowaliśmy u tego samego faceta

Gdy zakręce kołem to w tym miejscy co minimalnie felga ma bicie w lewą stronę to zaczyna trzeć o lewy klocek tarcza hamulcowa, przekładanie jej na śrubach również nie pomaga , zawsze bije w tym samym miejscu co felga.
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-03-09, 19:56   

Sprawdz tarcze i piastę - mówie ci to bedzie to. Możliwe też że koleś tez za mocno naciągnął szprychy i lekko zwichrowało piaste.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2017-03-09, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-03-09, 20:00   

Nie ma jak, bo bije na kole każda jedna tarcza tyle samo i w tym samym miejscu, poza tym widać to gołym okiem , oraz słychać jak raz ociera o klocek a raz nie. Intr stawia na źle wycentrowane koło, a ja sam już chyba wyczerpałem wszelkie możliwości , zostało centrowanie, jak to nie pomorze to inna piasta, tokarka i ogień :razz:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-03-09, 20:02   

Zluzuj wszystkie szprychy i zobacz wtedy, czy tarcza trze o klocek.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-03-09, 23:10   

Mnie tam chodziło o to, że jeżeli koło lata luźno po osi, która ma luz w łożyskach, to nie koniecznie oś orotu koła do pomiaru pokrywa się z osią kola skręconego w lagach, bo jest pewne prawdopodobieństwo, że ono ustawi się inaczej niż przy centrowaniu. Dlatego centrownice do kół motocyklowych mają stożki, które ustawiają koło na osi łożysk i to jest prawidłowa metoda centrowania.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2017-03-10, 10:38   

Moim zadaniem problemem nie jest sposób centrowania tylko sama piasta. Szprychy są zamocowane w zewnętrznym wieńcu i nie sądzę żeby ich naciąg spowodował zdeformowanie środkowej części, poza tym siła naciągu "rozciąga" piastę na zewnątrz a nie na boki.
Jeżeli podmianki tarcz nic nie dały to znaczy że przylgnia piasty nie jest w płaszczyźnie prostopadłej do osi obrotu koła.
Malowana proszkowo? Może temperatura spowodowała taki efekt.
Pozostaje chyba tylko "zabielić" przylgnię - nie wiem czy jest to wykonalne...
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-03-10, 11:05   

Owszem, naciąg szprych teoretycznie nie powinien wykrzywić piasty, jest to możliwe jeżeli po przeciwnych stronach będą jakieś cuda. Sposób centrowania ma znaczenie, ponieważ jeżeli nie zablokujesz koła wg prawidłowej osi obrotu to pojawia się możliwość bicia koła w obrocie na samej osi. Koło się nie kręci na osi, kręci się na pierścieniu zewnętrznym łożyska, które jest skręcone między poszczególnymi elementami układanki, oś stoi. Jeżeli teraz pojawi się jakieś bicie koła na osi, to koło można wycentrować uwzględniając to bicie prosto ale całość będzie po zamontowaniu krzywo.

Innymi słowy jeżeli koło na łożyskach na osi kołyszę się w bardzo małym zakresie powiedzmy z 0,05. To na długości ramienia będzie to już kawałek. Jak centrujemy koło to wiadomo, że możliwie na 0, ale tego bicia 0,05 nie widzimy. ono jest wybrane przez centrowanie. I jeżeli teraz układ zostaje na sztywno wpięty w lagi i nie może się już kołysać na osi, to to kołysanie pojawi się na feldze. Mam nadzieję, że każdy to rozumie :) Zresztą centrownice motocyklowe mają stożki, to jak ja czegoś nie rozumiem, to zawsze sobie zadaje pytanie po ki chooj oni tak to zrobili, a nie zakładam żę zrobili to bez powodu i to nie potrzebne i się prącie znają te inżyniery. Działa dla mnie już od wielu lat ta metoda i jest skuteczna w robieniu riserczu ;)

Inny przykład jak np majstry centrują wały z nakiełków i nie wiedzą, że jak bije nakiełek to się przenosi na cały wał. I teoretycznie przy biciu nakiełka rzędu 0,04 da się wał wycentrować w miejscu pomiaru tak, że będzie na 0, z uwzględnieniem tego bicia nakiełka ale ten wał po zamontowaniu w silniku będzie masował jaja niesamowicie. O to tutach chodzi. I się majster uprze że zegary przecież na zero były a że wirnik chodzi w oczach to czary i cuda na kiju.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2017-03-10, 11:58   

Pomyślałem na spokojno no i jak zwykle Intr ma rację :mrgreen:
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-03-10, 12:29   

Ee, ja bym nie chciał mieć zwykle racji, bo to można w zamknięty krąg wpaść i się wcale nie idzie do przodu. Bo tylko jak się nie ma racji, to można do góry iść z rozwojem ;)

Po prostu z tego co Czochu mówił, to koleś montuje w imadło oś za jeden koniec i na tym wiesza felgę, na wolnym końcu i tak centruje. To jeszcze ma ugięcie osi do dyspozycji i duże prawdopodobieństwo, że zaplecie piastę pod kątem do łożysk a wtedy to już wszystko razem pięknie faluje, ale panie super jest bo zegar prosto pokazuje jak w mordę strzelił...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-03-10, 13:06   

Podjade do majstra co centruje na stożkach i kalibruje co jakiś czas swój stojak ze stożkami i zobaczymy co wyjdzie, tarcze będę miał zamontowaną na piaście więc będzie mógł sobie przyłożyć zegar do felgi jak i do tarczy.
Rozmawiałem z kolegą Etek miał podobny problem i jak naciągał szprychy to tarcza hamulcowa również reagowała
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-03-10, 17:46   

A co w przypadku gdy np centrujemy koło w motocyklu , tak jak jest przykręcone normalnie?
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2017-03-10, 21:36   

Mario-150, To już normalnie wycentrujesz, tak jak ja u siebie to robiłem bo blokowały klocki hamulec, winna była felga przegięta w bardziej w którąś stronę w którą nie pamiętam :lol:
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-03-12, 14:57   

Wygląda na to ze piasta sie cos prze kosila, poluzowanie szprych troszkę pomoglo. Piasta poleci na tokarke. Kupiłem dzis inne nie rozbierane od nowości kolo z krzywa felgą i po zamontowaniu tarczy jest prosto
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2017-03-12, 22:03   

Oo to dosyć dobrze musi to pracować w takim razie. czochu, i jak ten zakład ? dobrze robi co miałeś jechać ?
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-03-24, 20:24   

Więc tak piaste przetoczył mi intr, dodatkowo założyłem dla pewności nową tarcze hamulcową ddr no i jest ładnie prosto. Odebrałem koła, Bicie tarczy hamulcowej po centrowaniu 0.09 przy tolerancji 0.13 , gołym okiem nie widać by coś biło. Koło po zakręceniu obraca się swobodnie , a po naciśnięciu hamulca i ponownym zakręceniu również pracuje luźno. Tłoczki w zacisku potraktowałem wazeliną techniczną, weszły palcami i teraz ładnie odbijają. Tak że już problem rozwiązany :)
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14