» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2018


Poprzedni temat «» Następny temat
Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251
Autor Wiadomość
tomasz1998w2 

Motocykl: s51 ,SuzEta 250
Wiek: 19
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Żagań
Wysłany: 2017-04-25, 23:30   

Gazior dochodzi do końca krućca czy nie i jest wtedy przeskok w środku?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-04-26, 19:10   

Króciec MZ ETZ 250 ma jak by spłaszczenie bo bokach tam faktycznie przydało by się też nie co powiększyć otwór w króćcu o około 2mm.
Robiłem tak z króćcem w MZ ETZ 175 adoptując gaźnik Dellroto 28mm aby nie było tego "progu" i szkodliwych zawirowań. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-02, 00:53   

Panowie sprawdzałem gdzie obecnie znajduje się przesyłka z dyszami do gaźnika dotarła do Polski i jest w Warszawie. :grin:
W końcu wziąłem się za składanie silnika od MZ ETZ 250 z okazji rozpoczęcia nowego sezonu motocyklowego. :grin:
Zatem będę miał jak sprawdzić ten gaźnik jak już wszystko będzie gotowe a dysze dojdą w końcu.



Kto z was również zdecyduje się również na zakup tego gaźnika teraz lub w przyszłości niech się odezwie w tym temacie. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 80 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2710
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-05-02, 08:05   

Ja już mam, tylko taki o przelocie 28mm do starszych mz. Odezwę się jak znajdę trochę wolnego czasu..
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 902
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-05-02, 11:53   

Poproszę kolegę z Danii żeby posprawdzał wszystkie dysze, iglice itd w jego Mikuni który kupił w GB jako set przystosowany do ETZ 250/300. Może ci to ułatwi sprawę.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) / MuZ Skorpion Traveller - 1996r
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-02, 13:27   

Adax, dzięki na pewno zaoszczędzi sporo czasu. :piwo:
Wciąż się zastanawiam czy założyć cylinder standardowej pojemności czy 300cm3.
Mam oryginalny tłok na IV szlif a do 300cm brakuje mi głowicy, choć coś mi mówi że tu lepiej będzie zastosować chociażby tymczasowo standardowy cylinder bez fajerwerków...
Silnik ten będzie miał docelowo "ponadstandardowe wyposażenie"- mam na myśli dozownik. :lol:
Zapewne będą nieco inne dysze potrzebne ewentualnie inne nastawy tego gaźnika w zależności na jaki cylinder się zdecyduję. Myślę że pomocny może być tutaj taki fajny przyrząd do regulacji i podglądu prawidłowego spalania mieszanki w silniku o którym na forum pisał kosior30 w tym temacie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20576
Przy dobierania akcesoryjnych gaźników ten przyrząd może bardzo się przydać i nie pozwoli "zagłodzić" naszych silników w MZ które dopiero są po remoncie głównym.


Spodziewam też konieczności przerobienia cięgieł Bowdena tj. linki gazu, i ssania. Mam tam jakieś w pogotowiu także od WSK 175 którą zastosowałem z powodzeniem w MZ ETZ 150 w której adoptowałem gaźnik Dellroto tam była potrzeba przerobienia linek również.
Jeśli zdecydujecie się na przeróbkę linki i będzie konieczne lutowanie końcówki to oryginalne jej zakończenie zamontujcie w gaźniku. Chodzi o to że jak puści ta tulejka którą będziecie lutować nie wpadła do cylindra bo będą flaki w oleju... :klnie: :sciana:
Możliwe też że wystarczy tylko oskubać pancerz linki oryginalnej i wszystko będzie pasować, doprecyzuje później jak to wychodzi. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-05, 20:56   

Witajcie :piwo:
Chciałem Was poinformować że dziś dostałem dysze do omawianego tutaj gaźnika. :grin: Choć kupione u jednego sprzedawcy dwa różne typy przyszły w osobnych paczkach i jakoś się zastanawiam jak im się im to opłaci wysyłać za darmo. :? ale skarżyć się nie będę... :piwo:
Zamówiłem je 18.04 a doszły dziś czyli 05.05.2017. Jak by nie te majówki do dotarły by pewnie szybciej. Zatem orientacyjnie należny się nastawić że paczka dojdzie max do trzech tygodni... :piwo:


Wychodzi że do samego gaźnika miałbym wszystko a przynajmniej założę że nie będę musiał się bawić z doborem iglic których na podmianę nie mam... :roll: Wyjdzie w praniu czy faktycznie jest to konieczne... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-11, 02:05   

Dokonałem małej korekty w króćcu w miejscu połączenia gaźnika i trochę powiększyłem otwór bo robił się tam próg który może źle wpływać na przepływ benzyny i powietrza. Otwór był spłaszczony u góry i na dole...




Tutaj dla porównania króćce:
- z śrubkami nie przerabiany
- bez śrubek przerabiany pod gaźnik Mikuni
Tu przy okazji jest pytanie czy były dwa rodzaje króćców różniące się długością?- Jeden od drugiego różni się około 10mm. Nabite symbole EM250 z drugiej strony cyfra 7 a na drugim króccu jest cyfra 14. Chyba że w TS 250/1 króciec był inny różniący się właśnie długością? :?
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 88 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1044
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-05-11, 06:04   

W ts jest całkowicie inny króciec.
_________________
Ściągaj spodnie, małpa chce banana.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k8,etz251
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 1942
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-05-11, 08:05   

Marcin to tylko złudzenie. Tez kiedys myslalem ze jeden mam dłuższy bo jak stawialem je obok siebie to gołym okiem bylo widać, a tak na prawdę one sa pod kątem zrobione co daje takie głupie złudzenie jak stoją obok siebie :wink:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6 > etz 251 + gsxr 1000 k8
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 902
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-05-11, 12:04   

czochu napisał/a:
Marcin to tylko złudzenie. Tez kiedys myslalem ze jeden mam dłuższy bo jak stawialem je obok siebie to gołym okiem bylo widać, a tak na prawdę one sa pod kątem zrobione co daje takie głupie złudzenie jak stoją obok siebie


Zgadza się, też się kiedyś na tym złapałem! :P

Poza tym na Twoich zdjęciach widać, że są równe! :smile:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) / MuZ Skorpion Traveller - 1996r
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-11, 12:12   

Adax, śrubkę podłożyłem pod tym jednym.
Nie wiem może druga w nocy to nie dobry pomysł aby porównywać króćce... :lol:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-15, 16:27   

Witam
Panowie trochę ruszyło do przodu Mz nie stoi już na "kołkach" od dłuszego czasu mam urlop jak co roku o tej porze.
Właściwie został mi tylko montaż gaźnika i ogarnięcie elektryki przy lampie, liczniku i obrotomierzu choć wszystko świeciło będę wymieniał te przelotki gumowe bo po roku od wymiany znów są do wymiany... :klnie: Ogólnie tak jest z wszystkim gumami w Mz...
Myślę że jutro dam radę zamontować gaźnik choć pewnie z linkami będzie zabawa... Nie mam tylko tego drutu ściskającego gumę filtra na połączeniu z gaźnikiem ( przyjdzie w czwartek) ale i bez niego można sobie poradzić i montować resztę...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6185
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-16, 22:50   

Trytytka ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-26, 18:32   

Witam :grin:
gaźnik mam już zamontowany, :grin: zamontowałem najpierw sam gaźnik z gumą filtra poza motocyklem dopiero całość została zamontowana. Guma gaźnika była twarda dlatego najpierw wsadziłem ją do wrzącej wody dzięki czemu zrobiła się miękka i mogłem ją rozciągnąć do brakujących mi 7,0mm. Następnie opaską zaciskową ( tą fabryczną)zacisnąłem aby przy montażu w MZ guma mi nie wyskoczyła. W montażu trochę mi zbiorniczek oleju przeszkadzał ale da się go zamontować.
W celu poprawy szczelności na styku gaźnika z króccem jest oring odpowiedniego wymiaru.
Postanowiłem że linki zostaną zamontowane jeszcze przed samym zamontowaniem gaźnika do motocykla. Przechodzą przez spawane mocowanie elastycznego mocowania silnika pod bakiem wychodzą z prawej strony. Linka ssania wymagała małego zabiegu w postaci zeszlifowania na szlifierce stołowej tego lutowanego zakończenia ( skrócić je trzeba o połowę) bo nie chciała wejść do tłoczka ssania zajęło to może dwie minuty. Nie było konieczności przerabiania linek ( linki kupiłem u [b]Intra [/b]firmy Linex)prócz tej o której wspomniałem wcześniej zatem można powiedzieć że wszystko pasuje. Choć to jeszcze nie finał bo nie odpaliłem a opisuje wam to w przerwie na kawę. :piwo: Zdjęcia do tego postu wstawię później. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 85 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2798
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-08-26, 19:38   

Marcin W., Pal ją. Nagraj tylko film z pierwszego oddalenia.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3866
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2017-08-26, 21:18   

Dostałem info od Marcina, że odpaliła :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-26, 21:23   

Mz ożyła :mrgreen: a mi padł akumulator w aparacie w takim momencie. :klnie: Pali od strzała ale potem jest już coś nie tak a mianowicie wlałem co cylindra przed odpaleniem jeszcze trochę oleju aby nie miał suchego pierwszego startu strasznie kopci ( wypalałem go w ratach co by sąsiadom się nie narazić) dym jest taki jak ta słynna mgła smoleńska przez który spadł pewien samolot... :roll:
Nie potrafię do końca włączyć ssania a linka jest max poluźniona zatem trzeba jednak pancerz skrócić bo być może jest ciągle ssanie włączone i przez to dymi.
Druga opcja to jednak jeszcze za duża dysza jest przy próbie przegazowania dusi ją i wypadają suwy, za to są wolne obroty...
Inna kwestia to mam dozownik i jest w fazie testów zatem działa ale mimo tego dolałem też olej do zbiornika w standardowej proporcji 1;50. Robiłem tak w MZ ETZ 150 i tak nie kopciła może jedynie na ssaniu, zatem obstaje że z linką coś muszę zrobić od ssania lub dać mniejszą dyszę.Nie mniej jednak czuję że uda mi się poskromić ten gaźnik.
Muszę też wymienić przerywacz gdzieś mam nowy z DDR muszę go poszukać, ( docelowo będzie moduł zapłonowy) bo tam jakiś chiński jest i sprężynka przerywacza zwiera się z krzywką bardzo tam iskrzy no i przez to zapłon nie działa prawidłowo... Wychodzi że jeszcze tam jest grzebania przy tej mz więc bądźcie cierpliwi jeszcze... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3866
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2017-08-26, 22:33   

Ale jak już ożyła to krok w dobrą stronę :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-27, 00:20   

Oring ( wykonany z NBR) dopasowany do czoła gardzieli gaźnika

Oring w króćcu gaźnika

Zanurzona guma filtra w wrzątku ułatwia nałożenie na gaźnik

Montaż linki ssania:
Zbyt długa lutowana końcówka linki wymagała zeszlifowania o połowę:


Warto ten oring mieć w zapasie jak zresztą ten w króćcu również...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14