Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:29 |
Koła - oznaczenia łożysk kół - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
Wysłany: 2009-06-07, 13:22
|
|
|
Ja mam pytanie co do ETZ 150. Nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu. Potrzebuje rozmiary łożysk w tylnym kole. |
_________________ Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku. |
|
|
|
|
paweletz150
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 31 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: Sarnaki
|
Wysłany: 2009-06-07, 13:27
|
|
|
łożysko 6004 kryte |
|
|
|
|
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-03-09, 19:46
|
|
|
W temacie dawno nic nie było pisane, dlatego postanowiłem go odgrzać. Wymieniam właśnie napęd w swojej mzecie wraz z ułożyskowaniem tylnego koła, które nie jest jeszcze mocno zużyte, jednak po przygodzie z zerwanym łańcuchem wolę je profilaktycznie wymienić. Łożyska, zarówno w kole jak i zębatce są jeszcze oryginalne z przebiegiem coś ponad 21 tyś. kilometrów. Myślicie pewnie dlaczego o tym piszę i akurat tutaj, otóż w tym temacie jak i innych na forum podane jest, że do kół mają być łożyska zamknięte, natomiast oryginalnie u mnie są one otwarte, pokryte dużą ilością smaru, oceniam, że wytrzymały by spokojnie jeszcze z 10 tyś.. Nie zauważyłem ponadto, żeby był w jakimś stopniu zanieczyszczone jakimś brudem, dlaczego więc ludzie montują tam łożyska zamknięte, skoro jak widać po przykładzie tych w mojej etezecie, łożyska otwarte z dużą ilością smaru wytrzymują bardzo dużo? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-03-09, 20:14
|
|
|
Jeśli będzie za dużo smaru to łożyska się będą grzały co też nie jest wskazane. Osobiście montuję łożyska zamknięte z gumą tj RS-ki. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-03-09, 20:48
|
|
|
Nie bardzo rozumiem, katalogi jak byk podają:
Ball bearing 6302 Z TGL 2981 2 mit Blechkäfig
no to ja nie rozumiem dlaczego jesteś przekonany, że te Twoje to oryginalnie i że były otwarte i że nikt tam 30 lat nie grzebał. przecie jak szczęki pylą, to ten pył siłą rzeczy dostaje się do łożysk, albo jakbyś brodził po os we wodzie, te też błoto z piachem się wlewa. Była też kiedyś teoria, że polskie z kraśnika montowali na pierwszy montaż, koszyki stalowe i z luzem normalnym i wogóle cuda na kiju, o których nigdy nie słyszałem, niemniej błogosławieni którzy nie widzieli a uwierzyli... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-03-09, 21:37
|
|
|
Łożyska z piast wybiję jutro i popatrzę na oznaczenia, być może ktoś tam zaglądał i je wymienił, a ja się mylę. Nie widzę jednak na piaście, żadnych śladów po wymianie łożysk, np. śladu po przypadkowym uderzeniu młotkiem w gniazdo łożyska przy wbijaniu co często się zdarza. Natomiast łożyska z zębatki wybiłem, mają oryginalne oznaczenia i są otwarte, zębatka była też oryginalna i nawet jeśli ktoś kiedyś ją zmieniał, to nie sądzę, żeby wsadził oryginalne łożyska, gdzie jak wiadomo w PRL ciężko było o części. Co do ochrony przed pyłem i piachem, to od strony szczęk hamulcowych jest przecież pierścień uszczelniający, który powinien zabezpieczyć łożysko przed pyłem i brudem. Od strony zębatki w teorii nic łożyska nie zabezpiecza, ale nie zauważyłem brudu na skrajnym łożysku zębatki, a przecież pracuje obok tego w piaście i nie jest niczym osłonięte. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-03-09, 22:07
|
|
|
Nie chodzi o to co jest u Ciebie, tylko co katalogi oryginalne podają w kołach byly zamknięte w zębatkach byly otwarte, ja też miałem tam otwarte co by się zgadzało z katalogiem, niemniej możę jak braki mieli to montowali co popadnie, w kolach powinny być kryte, wydaje się to technicznie uzasadnione, koszty są znikome niemniej można se zamontować odkryte z luzem c6 i też będzie się kręciło. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2017-03-09, 22:15
|
|
|
Dawali otwarte... przynajmniej ja takie znajdowałem ale to stare dziej, nie pamiętam czy widziałem zamknięte, Seba_830, poznasz czy oryginał po zaplecionym koszyku.
EDIT: jednak były i zamknięte... mam koło nietknięte z 90r. i ma łożyska zamknięte, także zakładano co popadnie. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-03-09, 22:28
|
|
|
intr napisał/a: | jak braki mieli to montowali co popadnie, |
mar09 napisał/a: | także zakładano co popadnie. |
Też spotykałem otwarte bardzo często. U ojca w nie grzebanej 150-tce są otwarte nadal, w kilku innych ETZ-tkach też spotykałem z tyłu otwarte a wilku przednich zamknięte. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-03-09, 22:59
|
|
|
Czyli jedynym słowem, w koła zakładać zamknięte, a w zębatkę otwarte? |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-03-09, 23:02
|
|
|
Jak chcesz być zgodny z zamysłem inżyniera, który to projektował to tak. Tylko musisz wyciągnąć jedną blaszkę z ZZ'ta bo tam były Z'ety czyli jednostronie kryte
A jak chcesz dobrze zrobić do wszystkie kryte. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2017-03-09, 23:42
|
|
|
Dzięki, już wszystko wiem
EDIT:
Dzisiaj wymieniłem te łożyska, założyłem wszystkie zamknięte, do koła metalem, a zębatki tworzywem. Wybór zamknięcia przypadkowy, takie dostałem w sklepie. Wcześniejsze łożyska tak jak myślałem, były oryginalne, natomiast po dokładnych oględzinach zauważyłem, że faktycznie do łożysk dostało się sporo brudu i dla tego obracały się z oporem. |
|
|
|
|
|