» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:29
Koła - oznaczenia łożysk kół - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
nicek27 
Janka najmłodszy


Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 336
Skąd: Frankfurt/M
Wysłany: 2009-06-07, 13:22   

Ja mam pytanie co do ETZ 150. Nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu. Potrzebuje rozmiary łożysk w tylnym kole.
_________________
Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku.
 
 
     
paweletz150 

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 31
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Sarnaki
Wysłany: 2009-06-07, 13:27   

łożysko 6004 kryte
 
     
nicek27 
Janka najmłodszy


Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 336
Skąd: Frankfurt/M
Wysłany: 2009-06-07, 23:18   

Dzięki!
_________________
Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku.
 
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-08, 13:51   

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=4773
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-03-09, 19:46   

W temacie dawno nic nie było pisane, dlatego postanowiłem go odgrzać. Wymieniam właśnie napęd w swojej mzecie wraz z ułożyskowaniem tylnego koła, które nie jest jeszcze mocno zużyte, jednak po przygodzie z zerwanym łańcuchem wolę je profilaktycznie wymienić. Łożyska, zarówno w kole jak i zębatce są jeszcze oryginalne z przebiegiem coś ponad 21 tyś. kilometrów. Myślicie pewnie dlaczego o tym piszę i akurat tutaj, otóż w tym temacie jak i innych na forum podane jest, że do kół mają być łożyska zamknięte, natomiast oryginalnie u mnie są one otwarte, pokryte dużą ilością smaru, oceniam, że wytrzymały by spokojnie jeszcze z 10 tyś.. Nie zauważyłem ponadto, żeby był w jakimś stopniu zanieczyszczone jakimś brudem, dlaczego więc ludzie montują tam łożyska zamknięte, skoro jak widać po przykładzie tych w mojej etezecie, łożyska otwarte z dużą ilością smaru wytrzymują bardzo dużo?
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-03-09, 20:14   

Jeśli będzie za dużo smaru to łożyska się będą grzały co też nie jest wskazane. Osobiście montuję łożyska zamknięte z gumą tj RS-ki.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-03-09, 20:48   

Nie bardzo rozumiem, katalogi jak byk podają:

Ball bearing 6302 Z TGL 2981 2 mit Blechkäfig

no to ja nie rozumiem dlaczego jesteś przekonany, że te Twoje to oryginalnie i że były otwarte i że nikt tam 30 lat nie grzebał. przecie jak szczęki pylą, to ten pył siłą rzeczy dostaje się do łożysk, albo jakbyś brodził po os we wodzie, te też błoto z piachem się wlewa. Była też kiedyś teoria, że polskie z kraśnika montowali na pierwszy montaż, koszyki stalowe i z luzem normalnym i wogóle cuda na kiju, o których nigdy nie słyszałem, niemniej błogosławieni którzy nie widzieli a uwierzyli...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-03-09, 21:37   

Łożyska z piast wybiję jutro i popatrzę na oznaczenia, być może ktoś tam zaglądał i je wymienił, a ja się mylę. Nie widzę jednak na piaście, żadnych śladów po wymianie łożysk, np. śladu po przypadkowym uderzeniu młotkiem w gniazdo łożyska przy wbijaniu co często się zdarza. Natomiast łożyska z zębatki wybiłem, mają oryginalne oznaczenia i są otwarte, zębatka była też oryginalna i nawet jeśli ktoś kiedyś ją zmieniał, to nie sądzę, żeby wsadził oryginalne łożyska, gdzie jak wiadomo w PRL ciężko było o części. Co do ochrony przed pyłem i piachem, to od strony szczęk hamulcowych jest przecież pierścień uszczelniający, który powinien zabezpieczyć łożysko przed pyłem i brudem. Od strony zębatki w teorii nic łożyska nie zabezpiecza, ale nie zauważyłem brudu na skrajnym łożysku zębatki, a przecież pracuje obok tego w piaście i nie jest niczym osłonięte.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-03-09, 22:07   

Nie chodzi o to co jest u Ciebie, tylko co katalogi oryginalne podają w kołach byly zamknięte w zębatkach byly otwarte, ja też miałem tam otwarte co by się zgadzało z katalogiem, niemniej możę jak braki mieli to montowali co popadnie, w kolach powinny być kryte, wydaje się to technicznie uzasadnione, koszty są znikome niemniej można se zamontować odkryte z luzem c6 i też będzie się kręciło.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2017-03-09, 22:15   

Dawali otwarte... przynajmniej ja takie znajdowałem ale to stare dziej, nie pamiętam czy widziałem zamknięte, Seba_830, poznasz czy oryginał po zaplecionym koszyku.

EDIT: jednak były i zamknięte... mam koło nietknięte z 90r. i ma łożyska zamknięte, także zakładano co popadnie. :lol:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-03-09, 22:28   

intr napisał/a:
jak braki mieli to montowali co popadnie,

mar09 napisał/a:
także zakładano co popadnie.

Też spotykałem otwarte bardzo często. U ojca w nie grzebanej 150-tce są otwarte nadal, w kilku innych ETZ-tkach też spotykałem z tyłu otwarte a wilku przednich zamknięte.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-03-09, 22:59   

Czyli jedynym słowem, w koła zakładać zamknięte, a w zębatkę otwarte?
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-03-09, 23:02   

Jak chcesz być zgodny z zamysłem inżyniera, który to projektował to tak. Tylko musisz wyciągnąć jedną blaszkę z ZZ'ta bo tam były Z'ety czyli jednostronie kryte ;)

A jak chcesz dobrze zrobić do wszystkie kryte.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-03-09, 23:42   

Dzięki, już wszystko wiem :piwo:


EDIT:
Dzisiaj wymieniłem te łożyska, założyłem wszystkie zamknięte, do koła metalem, a zębatki tworzywem. Wybór zamknięcia przypadkowy, takie dostałem w sklepie. Wcześniejsze łożyska tak jak myślałem, były oryginalne, natomiast po dokładnych oględzinach zauważyłem, że faktycznie do łożysk dostało się sporo brudu i dla tego obracały się z oporem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15