» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania- chiński skuter 2T
Autor Wiadomość
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-05-04, 21:28   Brak ładowania- chiński skuter 2T

Witam! Mam na warsztacie Zipp-a simply 50 2T, czyli typowego chińczyka i problem jest z ładowaniem, którego nie ma. Siedzi w nim zapłon AC z regulatorem na 4 piny w dwóch rzędach do którego dochodzi: przewód plusowy czerwony z akumulatora, zielony masowy i dwa z iskrownika, żółty i biały. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem czy w czerwonym przewodzie jest zasilanie - jest, czy zielony ma połączenie z masą - ma. Następnie zrobiłem pomiar, czy w żółtym i białym kablu na odpalonym silniku pojawia się prąd, wyszło że się pojawia i w miarę obrotów rośnie do około 40 v, sprawdziłem też żarówką i świeci mocno. Wywnioskowałem, że padł regulator, kupiłem nowy i dalej nic. Dla pewności podmieniłem też z innego skutera i dalej nic. Na tym etapie pomysły mi się skończyły. Doradzicie coś?
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-05-04, 22:19   

Zamień ładowanie ze światłami. Ogólnie dziwna sprawa, ale na światła powinno iść więcej prądu niż na ładowanie
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-05-04, 23:14   

Jak z iskrownika idą dwa do regulatora i między nimi masz napięcie to masz iskrownik bezmasowy i ma tak być. Zmierz napięcie na akumulatorze. A nikt w nim nie grzebał wcześniej? Bo mi pachnie że masz regulator do cewek zmasowanych a iskrownik bezmasowy. A pokaż jeszcze ten regulator.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-05-04, 23:48   

Nie wygląda żeby tam ktoś grzebał. Napięcie na akumulatorze sprawdziłem w pierwszej kolejności i nie wzrasta po odpaleniu silnika, czyli nie ładuje. Z iskrownika oprócz przewodów od układu zapłonowego, wychodzą w oddzielnej kostce trzy kable, oprócz tych w kolorze żółtym i białym , jest jeszcze czarny. Napięcie na nich mierzyłem dotykając minus multimetra do masy i wtedy pojawia się napięcie, dodatkowo ustawiając miernik na pomiar diód i mierząc przejście przewodów wychodzących z iskrownika z masą, brzęczyk piszczy, czyli cewki są chyba masowe . Regulator jest taki
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-05-05, 00:15   

Na elektrodzie pod chasłem zipp zico simply znalazłem taki schemat(nie wiem czy to dokładnie ten który pasuje) ale może coś pomoże.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-05-05, 00:23   

Regulator do cewek masowych. Z iskrownika wychodzą 4 lub 5 przewodów. Przeróbki raczej nie było, chyba że ktoś oszczędził na przewodzie. Można to chyba sprawdzić patrząc czy biały i żółty mają przejście do masy (instalacja masowa) lub czy między białym i żółtym jest przejście, gdy pierwszy warunek nie jest spełniony. Znając chińszczyznę może jednak jakiś przewód ma przebicie i złą rezystancję?
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-05-05, 00:26   

elektryk111, ten schemat jest chyba do piaggio zip-a, a nie do Zipp-a simply
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-05-05, 00:56   

To może te schematy pomogą.

Cewka masowa


I bezmasowa.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 01:02   

Sprawdzałeś drugą cewkę?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-05-05, 08:10   

Wychodzi, że jest tam układ masowy, bo do regulatora dochodzą dwa przewody.

motomaciey, o którą cewkę chodzi? Sprawdzałem to co napisałem, czyli napięcie na przewodzie żółtym i białym wychodzących z iskrownika .
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-05-11, 13:12   

Zobaczę w Wsk jak mam to podpięte bo mam taki sam regulator. Te regulatory mają cztery piny - wejście, ładowanie, zasilanie świateł i minus. Reszty nie pamiętam.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-05-11, 14:45   

Mnie dziwi, że prąd z cewki idzie w dwie pozycję regulatora. Ja mam to zrobione dla tego regulatora inaczej i do jednego idzie prąd na światła, a drugi na ładowanie i finalnie tylko z jednego pinu światło idzie na światła
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-05-16, 17:34   

Wydaję mi się, że rozwiązałem problem, otóż w kostce wychodzącej z instalacji było inne podłączenie kabli niż to na schemacie, wcześniej się tego nie czepiałem, bo kostka wyglądała na nie grzebaną. Różnica polegała na przewodzie od zasilania i świateł, według schematu trzeba było je zamienić miejscami i tak zrobiłem. Po pomiarach prądu wyszło mi, że po włączeniu stacyjki instalacja pobiera około 0,5 A, a pod odpaleniu i utrzymywaniu skutera zmienia się biegunowość i do akumulatora płynie prąd 1 A. Jedynie co mnie zastanawia, to czemu po odłączeniu akumulatora( wiem nie powinno się tak robić, ale akumulator, który tam siedzi to złom i chciałem tak sprawdzić) napięcie jest w granicach 6 V :???: . Przy podłączonym akumulatorze napięcie na nim to około 11 V, a po odpaleniu wzrasta, ale nie do książkowych wartości, a do jakiś 12,5 V. Według mnie to przez ten akumulator, też tak sądzicie?
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-05-16, 19:48   

Może dlatego 6v że tam napięcie z prądnicy jest prostowane jednopołówkowo i Twój miernik głupieje gubiąc się w tętnieniach mieszanki napięcia stałego i zmiennego.Dopiero akumulator wygładza tętnienia na tyle że miernik zaczyna sobie radzić.
A akumulatorowi może trzeba dać czas żeby napięcie wzrosło do książkowego.Może podładuj go prostownikie i wtedy sprawdź napięcie ładowania.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-05-16, 20:39   

Akumulator jest już zniszczony, nawet po podłączeniu małego prądu zaczyna się momentalnie gotować.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-05-16, 22:01   

Seba_830, twoje objawy to norma, a ten regulator nie pali się gdy nie ma podpiętego aku, sprawdzone przez kilka osób. A więc wszystko działa jak powinno :)
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-05-16, 22:53   

W takim razie problem rozwiązany, dzięki za pomoc :piwo: .
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15