300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2. |
Autor |
Wiadomość |
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-09, 11:19
|
|
|
czochu napisał/a: | tłok almot 300 plus rowki smarujace pod pierścieniami oraz szlif na grubym honie |
+ część pierścieniowa jest przerobiona, ani może nie wiesz a widać się sprawdza (chociaż chyba mówiłem) |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-08-09, 13:23
|
|
|
|
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-08-09, 22:10
|
|
|
ETZ_PRORIDER,
Dysze 135 mam w gaźniku30n2, który lepiej mi się spisuje z perspektywy czasu.
Mi bing na trasie nigdy nie palił więcej jak 5,5 litra na oryginalnej dyszy i ustawieniach więc nie wiem dlaczego u Adaxa etz paliła 7 litrów.
Ostatnio jechałem jaroqestem miał większa dyszę w Bingu o której była mowa na forum i bardzo nie równo mu etz chodziła, raz przyspieszył raz go zamulilo...
Stąd czasami przeróbka gaźnika wiąże się godzinami kombinowania w ustawieniach. |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-08-09, 22:12
|
|
|
Zgadza się, z gaźnikiem to nie jest tak chop-siup. Mi się trafiło, że 140 dała lepszy efekt niż 135 fabryczna a może 145 była by jeszcze lepsza? czas pokaże. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1251 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-09, 23:51
|
|
|
Żeby nie było, że moja eta tak chleje bez opamiętania dodam, że potrafi też spalić 2,9l w dwie osoby ( tyle uzyskałem na rajdzie szlakiem piastowskim, jadąc z ESami) a 7 spaliła na trasie do DK, przy pełnym załadunku, czyli 2osoby, 3 nabite kufry i 2 dry bagi z namiotem itp. pod taki wiatr, że krzaczory i małe drzewka gięły się na 45°. Wiatr był taki, że na pełnej manecie eta zwalniała do 90.
Introwi chodziło raczej o to, że Bing na seryjnej dyszy jest w stanie przepompować tyle zupy. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-08-10, 12:43
|
|
|
Dokładnie, mi 300tka w trasie nad morze w identycznych warunkach (też ledwie 90-95 dmuchała) i rozwalonym magnesie na zapłonie (troszkę losowo miała zapłon) spaliła 6,8. Jeszcze na starym silniku, ale już z bingiem jak wracaliśmy z Plosek, to przy ciągłej full manecie i 110 spaliła 7/100. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-08-10, 14:17
|
|
|
Albo spalanie albo smarowanie dupy szkłem nie wytrzesz |
_________________ WPI |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-08-10, 14:57
|
|
|
mczmok napisał/a: | ETZ_PRORIDER,
Dysze 135 mam w gaźniku30n2, który lepiej mi się spisuje z perspektywy czasu.
Mi bing na trasie nigdy nie palił więcej jak 5,5 litra na oryginalnej dyszy i ustawieniach więc nie wiem dlaczego u Adaxa etz paliła 7 litrów.
Ostatnio jechałem jaroqestem miał większa dyszę w Bingu o której była mowa na forum i bardzo nie równo mu etz chodziła, raz przyspieszył raz go zamulilo...
Stąd czasami przeróbka gaźnika wiąże się godzinami kombinowania w ustawieniach. |
a ma 300? jeśli wszystko jest jak należy to po zmianie dyszy wcale nie trzeba regulować gaźnika. Mi, Orionowi , Liptonowi i paru innym osobą z mojej okolicy którym robiłem 300, po zmianie dyszy wystarczyło zakręcić i wykręcić śrubę składu mieszanki na ~0,5obr. i silnik pracował znakomicie , zero muła, zaś końcówka tłumika wypalona u każdego podobnie na rudo. Ale żeby tak było no to zapłon musi być ustawiony idealnie , zero przedmuchów na simeringach, oraz dolocie, dobrze zrobiona głowica oraz odpowiednia szczelina plus dobrze zrobiony szlif i odpowiednia uszczelka pod cylinder. I co jest bardzo ważne czysta rama od środka, wszystkie otwory w ramie powinny być zatkane lub nie, tak jak było to fabrycznie , żeby przez zakładając czysty filtr powietrza przechodziła taka ilość powietrza ile zakładali niemcy . Jeśli tak zrobimy to z Bingiem nie ma problemów mi nigdy nie spaliła więcej jak 6,5 przy większej dyszy, czy to pod wiatr ,czy pod górkę, nawet przy stałej maxymalnej prędkości |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-08-10, 21:43
|
|
|
czochu,
Jaroqest Ma 251 oryginalny, może dlatego.
Zresztą to co robi Intr to nie przeróbka na 300 tylko modyfikacja 300.
Moze być konieczność modyfikacji gaźnika. |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-10, 21:58
|
|
|
Przyszła głowica to i końcowe obróbki przez piaskowaniem, jutro korundem i szkiełkiem całość, szlif na 300, przeróbka tłoka i po południu mam nadzieję będziemy już ogniem tłoka smagać |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-10, 22:15
|
|
|
Adax napisał/a: | Introwi chodziło raczej o to, że Bing na seryjnej dyszy jest w stanie przepompować tyle zupy. |
Dokładnie, jeżeli na serii potrafif wychlać 7 litrów, to wniosek jest taki że ma z czego ciągnąć. Gdyby zmienić dyszę na większą to by wyżłopała 8 albo 9 a motocykl turystyczny nie tylko musi być sprawny ale dosyć oszczędny. Nie wykluczam oczywiście, że będzie chciała więcej paliwa, niemniej zarówno czas wydechu jak i ssania + tłumi nie zmieniły się. Zmieni się tylko przepłukiwanie cylindra. Jutro się okaże, czy będzie sukces i intuicja mnie nie zawodzi czy doopa i będziemy utylizować g*wno wracając do oryginału. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-11, 17:41
|
|
|
Dupa z testów... Przyczyna prozaiczna, brak sworznia do 300 na półce, miałem 3 tłoki, myślałem że ze sworzniami a się okazało że nie, Musi całość poczekać do przyszłego tygodnia... ehhh. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1251 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-11, 19:32
|
|
|
Tak teraz patrzę, że jak nie będzie to chciało chodzić to nic straconego, - powiększysz trochę szparkę w tłoku i będzie można nim browary otwierać! |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-08-11, 19:36
|
|
|
https://youtu.be/SPDaZ--1RgE?t=1h45m |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-08-11, 22:17
|
|
|
No właśnie po co ten otwór we tłoku jest panie Intr. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-11, 22:37
|
|
|
Te otwór zasila tylny port i dodatkowo wymusza przepływ mieszanki tłokiem, co jak pisałem wcześniej powinno dobrze robić chłodzeniu i smarowaniu. Cylinder tera jest pięciokanałowy a nie 4 kanałowy |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-08-12, 08:03
|
|
|
Adax,
Chodzić będzie napewno, i napewno lepiej niż fabryka robiła.
Moze tylo będzie konieczność dobrania ustawień odlotu i wydechu... |
_________________
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2017-08-12, 11:24
|
|
|
mczmok napisał/a: | ustawień odlotu i wydechu... |
Odlot to będzie, jak to zacznie jeździć |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-08-12, 13:14
|
|
|
intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący? |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
|