» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-06, 22:13   300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.

Dobry!

Trafił się ostatnio od Mczmoka przerobiony na 300 cylinder z pękniętą przez wypadek tuleją u dołu. Wyrzucić skandal, więc aż prosiło się coś z tym fantem zrobić...

Tulejowanie na nominał odpadało ze względu na frezowanie cylindra u góry pod cnc głowicę, więc zostało 300...

Robić nową tuleje pod 300 i nic nie przybajerzyć to też skandal ;)

Zatem co zostało zrobione i jakie założenia są.

- Wywalona stara tuleja i zrobiona nowa, która pozwoli zrobić wszystkie 4 szlify na 300.
- usunięte wszystkie nadlewki i niedokładności odlewnicze.
- wyprowadzone wszystkie kąty wyjść okien na nowo, zmienione kąty dmuchania.
- zmienione wymiary okien z zachowaniem symetrii.
- zmiana kształtu okien.
- dorobiony boost port szerokości 20 mm zasilany dziurą w tłoku.
- głowica cnc wg projektu zamieszczonego w innym temacie na forum.

Silnik w założeniu pozostaje symetryczny jak oryginał + seryjnyjny wydech. Czasy rozrządu jak seria.

Generalnie cylinder pomyślany jako turystyczny z pazurem, który będziemy testować w MZ'cie Adaxa. Ogólnie to ma zapierd**lać, a co wyjdzie to zobaczymy jak założymy. Chciałbym przeskoczyć minimum jeden ząb do przodu na zdawczej, w założeniu powinna dać rade jeździć na 21 i rozwijać ciągłe 140 km/h przy bezpiecznych dla walu obrotach. Boost port zasilany tłokiem wymusi przepływ mieszanki w okolicach denka, tym samym powinno dobrze robić smarowaniu sworznia i chłodzeniu tłoka.

Temat zakładam, żeby było gdzie aktualizować wieści. Narazie tyle, na surowo wygląda jak na zdjęciach.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-07, 11:56   

Dzisiaj od rana już poszedłem za ciosem i przygotowałem gara do piaskowania i szkiełkowania. Potem tylko praktycznie szlifa robić i można zakładać.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 21
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 446
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-08-07, 22:31   

Technicznie to mało co rozumiem, ale projekt jak zawsze taki, że szczena opada. Intrze, jesteś wielki :czarodziej: .
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-07, 23:02   

Wielki to będę jak to odpali i pojedzie. Projektów takich jak ten na zdjęciach są dziesiątki różnych, tylko że znaczna część ma problem z "jechaniem" ;) Można teoretyzować, co nieco przewidzieć znając zasady, ale po prawdzie to do momentu odpalenia, to g*wno wiadomo.

Głowica cnc już załatwiona na szybkości od Mczmoka, w piątek planujemy odpalać. Trzymajta kciuki ;) 175 jest dobrze opracowana i objeżdżona solidnie, teraz czas na 250'tki. Jak się uda, to zostanie ku potomnym almanach sprawdzonych przeróbek na oba te modele.

No sam jestem ciekawy...
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-08, 11:45   

Jeździłem na 21z na początku mojej 300tki. Pomijam, że na 5tce już było "za dużo" zębów - dało się jechać, ale żeby dobrze się zebrać trzeba było zredukować na IVkę. Ale problem większy był w tempie miejskim - dla III biegu silnik już miał za wysokie obroty przy 50 do jazdy ciągłej, zaś na IVce za niskie i "walił" po wale. Strasznie męczące to było, ostatecznie stanęło na 20z. Dla 21z na zdawczym do normalnej eksploatacji przydałby się bieg pomiędzy trójką, a czwórką. Nie wiem też jak przy silnym wietrze w czapę by było - moja pewnie by zdychała na 21z. Tutaj zapewne byłoby lepiej, aczkolwiek na pewno trzeba by stestować ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251 ,gsxr1000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 709
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-08-08, 13:37   

Problem polega na tym że ze Mz ma mały zasięg obrotów do dyspozycji 3,5 do 5 tyś i trza wachlowac biegam i tak czy inaczej.
_________________
WPI
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-08, 14:14   

Tutaj jest trochę zmienione w cylindrze, więc na 100% zmieni się charakterystyka tego silnika. Jakie miała obroty przy tych prędkościach o których mówisz na tej trójce i czwórce?
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k8,etz251
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 1926
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-08-08, 14:30   

kosior30 napisał/a:
Jeździłem na 21z na początku mojej 300tki. Pomijam, że na 5tce już było "za dużo" zębów - dało się jechać, ale żeby dobrze się zebrać trzeba było zredukować na IVkę. Ale problem większy był w tempie miejskim - dla III biegu silnik już miał za wysokie obroty przy 50 do jazdy ciągłej, zaś na IVce za niskie i "walił" po wale. Strasznie męczące to było, ostatecznie stanęło na 20z. Dla 21z na zdawczym do normalnej eksploatacji przydałby się bieg pomiędzy trójką, a czwórką. Nie wiem też jak przy silnym wietrze w czapę by było - moja pewnie by zdychała na 21z. Tutaj zapewne byłoby lepiej, aczkolwiek na pewno trzeba by stestować ;)


No bo to tak o ten 1z to może i ma sens zmieniać ,ale o dwa to nikakda :P skoro etz 250 ma 19z seryjnie to 20z powinna być przy 300 optymalna skoro fabrycznie etz 301 miała 22 zaś 251 21z.

Intr palcie to i testujcie bo tu kolejka już jest chętnych :mrgreen:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6 > etz 251 + gsxr 1000 k8
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 85 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2794
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-08-08, 15:11   

czochu napisał/a:
bo tu kolejka już jest chętnych
Tylko nie wiadomo czy wszyscy dadzą rade zapłacić za zrobienie tego zestawu, a podejrzewam że kilkanaście stówek trzeba będzie położyć. Ja myślę że max. 1500 zł.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k8,etz251
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 1926
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-08-08, 15:13   

wojtek.mz napisał/a:
czochu napisał/a:
bo tu kolejka już jest chętnych
Tylko nie wiadomo czy wszyscy dadzą rade zapłacić za zrobienie tego zestawu, a podejrzewam że kilkanaście stówek trzeba będzie położyć. Ja myślę że max. 1500 zł.

No to wiadome, tulejowanie tanie nie jest ;) są osoby które są w stanie zapłacić za takie arcydzieło. :piwo:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6 > etz 251 + gsxr 1000 k8
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-08, 17:03   

Pany, Nie chwalcie dnia przed pierwszym obrotem wału ;)
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
RYBA 
R Y B A


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 20
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 93
Skąd: Lipno Kuj-Pom
Wysłany: 2017-08-08, 17:14   

Projekt bardzo ciekawy i emocjonujący :mrgreen:
Czekam na dalszy rozwój zdarzeń i bacznie obserwuje temat :mrgreen:
Jak wszystko będzie jak należy to czapki z głów i wielki szacun dla Intra :lol:
_________________
MZ - KRÓLOWA SZOS

"Wznoszę ręce do góry krzycząc do Ciebie, Boże, zabierz wszystkich do siebie, co giną na motorze, Niech niebieskich autostrad nie braknie tam u góry, Kochamy naszą pasję chodź ciągle giną tłumy."
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-08, 22:18   

intr napisał/a:
Jakie miała obroty przy tych prędkościach o których mówisz na tej trójce i czwórce?


Nie pamiętam, to było tyle lat temu :) Z kalkulatora prędkości, który kiedyś poczyniłem wynika, że przy 55 km/h dla 19/20/21z na IIIb to są obroty ~ 4000/3800/3600, a na IVb ~ 3100/2950/2800. Wtedy na czwórce jest zdecydowanie za nisko dla jednocylindrowca i wali po korbie, zaś na III silnik, przy manetce odkręconej może z 5%, zachowuje się trochę jak na rozbieganych jałowych. Słychać było, że nie pracował optymalnie.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-08, 22:51   

wszystko zalezy od tego jak się charakterystyka zmieni. jezeli moment u dolu bedzie wiekszy to na czworce pojdzie nawet na 2500. w 175 na piatce rozpedza sie juz od 2000, gdzie 150 jak nie bylo 3000 to buczala tylko. 3000 to nie jest znowu tak malo nawet na singla.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-09, 01:00   

Wiesz, dzisiejsze diesle też rozpędzają się bez zająknięcia z 1000 obr. na piątce, ale nie jest to zdrowe ani dla wału, ani dla dwumasy. W przypadku MZ dolny czop i łożyska wału dostają po dupie przy zbyt niskiej prędkości obrotowej i dużym obciążeniu. No ale jestem ciekaw, może zrobisz machinę doskonałą z płaskim przebiegiem momentu ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1537
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-08-09, 08:07   

Mam kolegę, który był kiedyś u nas na zlocie.
Poszedł w innym kierunku, zwiększył obroty i sprawność doładowania poprzez membranę i bumboxa.
Moja 300 najlepiej chodzi na zebatce 19. Na 20i21 zębów jazda pod wniesienia jest odczuwalna.

Jego etka przekraczała obrotomierz na 3-4 biegu ponad 8000 obrotów.
Problemem niestety jest zbyt duża temperatura która doprowadziła w efekcie do lapania tłoka.
Moim zdaniem bilans ciepła w 300 jest na granicy i bez zmian w chłodzeniu ciężko jest stuningowac nasze MZ.
NIE chodzi mi o chwilowe wykorzystanie mocy tylko pracę ciągłą.
Od dwóch sezonów robię testy temperatury pracy silnika.
W 300 z okazji cieńszej tulei jest w miarę dobrze ponieważ lepiej jest odprowadzane ciepło.
Właśnie ten kolega robił testy temperatury, przekraczała 140 stopni na cylindrze, to zbyt dużo z uwagi iż oleje smaruja do ok115 stopni.
Szczególnie temperatura rośnie przy większych zebatkach w silniku gdy obroty są mniejsze, natomiast otwarcie przepustnicy większe.
Minimalny przebieg na jakim trzeba robić test temperatury to 30-40 km wtedy silnik stabilizuje się termicznie.
Poza tym tłoki almota puchną i moim zdaniem może być problem z osiągnięciem na stałe 140 km na godzinę.
No i jeszcze jedna sprawa dysza conajmniej 135.
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-09, 09:50   

kosior30 napisał/a:
Wiesz, dzisiejsze diesle też rozpędzają się bez zająknięcia z 1000 obr. na piątce, ale nie jest to zdrowe ani dla wału, ani dla dwumasy.

Oczywiście ze wszystkim się zgadzam, ale 1000 to nie 3000 ;) 3kobr to normalna prędkość obrotowa, większość małych agregatów pracuje z taką prędkością ciągłą i się nie rozsypują. Problemem w serii jest przełamanie krzywej momentu dokładnie w okolicach 3 tyś obr. Jeżeli sprawność tego silnika przesunie się trochę w dół, np. w okolice 2,5. To jazda przy 3 tys będzie zupełnie normalna. W ETZ przy standardowym czasie na wydechu tj ponad 180 stopni, krzywa momentu nigdy nie będzie płaska, gdyż przy niskich obrotach czas kompresji jest bardzo krótki. Niemcy żeby podnieść moc o 2 konie dali duży czas okna wydechowego i ograniczyli tłumikiem. Przez to ten silnik chodzi jak chodzi. Gdyby mu pozwolić oddychać, to szedłby w okolice 10 tyś na standardowym garze, ale tu z kolei inne elementy silnika nie pozwalają i koło się zamyka. Zatem charakterystyka będzie bardzo zbliżona do seryjnej z tą tylko nadzieją, że się podniesie w górę i zamiast przy 3 tyś obr mieć 16 nm będzie np 24 a to jest ogromny zysk. Tak jak na wykresie charakterystyk poniżej. Oczywiście mam nadzieje, że ja jeszcze chociaż z trochę przeskoczę w wyżej. Jeżeli założenia były poprawne dodatkowy kanał powinien nadrobić trochę krzywizny. Niemniej to wszystko na razie w głowie, ale już w piątek empiria :)

Zatem tutaj tak naprawdę chodzi tylko o usprawnienie tego co jest, Najwięcej do zrobienia jest przy przepłukiwaniu cylindra. Czas wydechu jest i tak za duży, a czas na ssaniu jest maksymalny dla symetrycznego silnika, tj okolice 160 stopni już wydaniu fabrycznym.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
Ostatnio zmieniony przez intr 2017-08-09, 10:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3814
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-08-09, 09:51   

Mariuszu dysza 135 była fabryczna w gaźniku 30N3-1, po moim zacierze 300-tki rozwierciłem na 140. Nie wiele więcej ale różnice idzie odczuć na plus. Oczywiście warunkiem jest oryginalna przepustnicy i iglica. Współczesne iglica są za cienkie i silnik się zalewa przy minimalnym ruchu manetki gazu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-09, 10:08   

Adax ma binga, więc na starcie będziemy stroić na fabrycznym. Dopiero jak osiągniemy dobrą sprawność pomyślimy o dyszach. U siebie w 150 do tłoka shl przeskoczyć musiałem 2 rozmiary do przodu, co wiązało się ze wzrostem spalania o litr przy ciągłych prędkościach autostradowych w okolicach 110. Nie mniej jak teraz eta Adaxa potrafi żlopnąć siódemkę, to wiecie, nie ma co szaleć jak to trasy robi ;)
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k8,etz251
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 1926
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-08-09, 11:15   

U mnie po zmianie dyszy w bingu na większą, silnik ma zdecydowanie lżej i łatwiej wkręca się na obroty a sam almot się nie zaciera przy stałej maxymalnej prędkości :wink: tłok almot 300 plus rowki smarujace pod pierścieniami oraz szlif na grubym honie, no i wyżej wspomniana większą dysza w bingu. Spalanie wzrosło ale przy prędkości maxymalnej spała 6,5l zaś przy prędkości do 110 w trasie równe 5,5, po Alpach spalanie 5,3. Rura wydechowa ma kolor jak na zdjęciu mieszanka 1:50 olej venol
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6 > etz 251 + gsxr 1000 k8
Ostatnio zmieniony przez czochu 2017-08-09, 13:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16