|
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2. |
Autor |
Wiadomość |
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-08-25, 07:15
|
|
|
hehe , daj spokój nie mamy polotu do niej na dotarciu już było czuć brak turbodziury po samej przeróbce na 300 i dobrze zrobionej głowicy dolny moment się sporo poprawia ale nie aż tak. Jadąc Adaxową byłem zdziwiony że zmieniając biegi przy ok 3tyś obr na wyższe , dając mocno gazu , nie muliło tylko od razu miała siłę się zbierać. Szczególnie jak 250 z tym cylindrem 300, zapierdziela na zestawie napędowym z modelu 251 i jest silna jak widac na filmiku to na prawdę mój szacunek
Cylinder z głowicą leży luzem gotowy to modów, jak Intr będzie chętny to wykładam pieniądze, wysyłam i zobaczymy co to będzie potrafić u mnie, na bingu z większą dyszą , dobrze ustawionym zapłonie i tłumiku od 301. Bo jest duża szansa że obudzi to jeszcze więcej niż obecnie |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-25, 09:05
|
|
|
W 251 jest problem, że nic większego niż 22 nie wejdzie a u nas na 19 była za mocna do jazdy z normalną prędkością. Przy 90 i dobrych warunkach zamiast stałego dźwięku obciążonego silnika było rim bim bolenie takie, jak na za niskim biegu się stała prędkość ustali i dwusów ma za lekko. Też niezdrowe jest i dla silnika. Może na 22 już będzie ok, nie testowaliśmy 20'stki, od razu 21 weszła. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Miles Monroe
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 307 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-08-25, 09:20
|
|
|
Czytając ten wątek coraz bardziej marzy mi się ETZ 250. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-08-25, 10:27
|
|
|
Adax napisał/a: | Przyspieszenie w obecnych warunkach, czyli podczas jazd wokół komina i bez bagażu, najlepiej oddaje różnice w mocy. |
Adax napisał/a: | Przyspieszenie w obecnych warunkach, czyli podczas jazd wokół komina i bez bagażu, najlepiej oddaje różnice w mocy. |
W momencie obrotowym
elektryk111 napisał/a: | Czy wał a w szczegulności korbowód to wytrzyma?
|
Zobaczymy |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-25, 11:23
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Czy wał a w szczegulności korbowód to wytrzyma? |
Najpewniej empiria to wykaże, na razie jedzie bez żadnych problemów.
Moim zdaniem nie ma się zupełnie czego obawiać, te części są pancerne i przewymiarowane 2 razy do fabrycznej mocy. Łożyskowania w crossach typu RM 250 czy CR 250 są nawet mniejsze z racji obrotów i nic się nie rozsypuje w sposób wybuchowy a gdzie MZ'cie do mocy, jaką rozwijają w/w silniki. Moim zdaniem MZ'tę zabijają obroty wału, bo wszystko jest wielkie i ciężkie. Łożysko korbowodowe zaczyna pracować w poślizgu, całość się grzeje, puchnie, robi niebieskie odpuszcza i amen. Jak pokazuje historia, każdy kto tego nie uwzględnia i próbuje rozwijać lepsze osiągi kosztem obrotów kończy z rozwalonym silnikiem. A im wyższe obroty tym szybciej. Potem są opinie, że eta nie podatna na tuning, gdzie dwa silniki razem jadą na oryginalnej skrzyni, oryginalnym sprzęgle i obciążone są takim momentem, że żaden tuning 250 tego nie osiągnie nawet na papierze a i tak spokojnie lata wszystko.
Dlatego ja nie mam zamiaru robić silnika, który kręci wyżej, bo zwyczajnie reszta elementów nie pozwala tak wysoko wchodzić, tłok, pierścienie, wał, alternator. Zakładając nawet, że przy stałych 4 tyś obrotów rozwija dajmy na to 30 Nm, to i tak nie jest to więcej, niż seryjnie ten silnik rozwijał tylko przy 5,2. Oczywiście przy wykorzystaniu pełnej mocy w sposób jak wyżej non stop, może i trochę trwałość spadnie, ale to turystyk jest i w założeniu tego się pizduje więcej, niż wynika z potrzeby wyprzedzenia tira np. Normalnie na trasie ten silnik odpoczywa a kilometry lecą. Zresztą to się tyczy każdego silnika, nawet nieprzerobionego.
Założymy nowy tłumik, zapłon gaźnik, dostroimy i zobaczymy co hamownia wypluje. Musi przejechać tak z 2500 minimum widzę, aby dobrze dotrzeć wszystko w cylindrze. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-08-25, 12:21
|
|
|
intr, na potrzeby testów mogę wam pożyczyć jeśli uznacie że warto Bing 84/32/145 i parę oryginalnych dysz jakie kupiłem... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-25, 14:26
|
|
|
Tutaj w większy gaźnik nie będziemy szli, bo trzeba by przerobić cały układ ssący, poza tym większa średnica raczej w wyższe obroty znowu celuje, a tutaj to się wyklucza wzajemnie. W założeniu to ma pozostać możliwie w serii, tylko usprawnione relatywnie małym nakładem środków. Chyba w świecie motocykli za Sałka pisało, że tutaj już nic nie idzie ze standardu wydusić a proszę, równie dobrze mogło tak z fabryki wychodzić, ale wtedy nie miałbym jak się wykazać W porównaniu do zjebanej charakterystyki oryginału, tutaj jest malina a podobno to przez symetryka oryginał taki kiepski. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-08-25, 15:42
|
|
|
intr, to kiedy otwierasz listę z zapisami? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-25, 16:13
|
|
|
Panowie, niech to pojeździ trochę. Mój Menadżer ostro idzie już z reklamą , ale jeszcze kilka kilometrów niech ten motor zrobi. 175 zrobiłem sam ok 6000 km ciągłego butowania z czego większość w trasach na zloty a reszta w terenie, i nic nie wybuchło w układzie korbowym a wypierd ma niesamowity przy zwykłej 150. Ze startu do 80 jak seryjna 250'tka. Zresztą wiele osób jechało w międzyczasie za nią autostradami, więc nic do ukrycia i nic na słowo tam nie ma.
Adax pojeździ, zobaczymy co się tam dzieje po paru tysiącach i wtedy kto będzie się decydował, to będziemy rozmawiać. Nie wcześniej jak zimą. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-08-25, 21:54
|
|
|
Trwałość nie spadnie, dlaczego?
W trabancie zakres obrotów użytkowych 2000-4000.
Korbowody podobne jak w ts 250, tłoki podobne jak w mz.
A silnik dwa razy większy niż w MZ.
Łożyska korby i wału o większej trwałości niż w trabancie.
Silnik niestety obciążony bardziej niż w motocyklu bo nie dość że masa większa, to i opory toczenia dużo większe.
Trwałość silnika przewidziana na ok 70000 km. |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-08-25, 22:19
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Przyspieszenie niw wynika tylko z momentu obrotowego ale także z prędkości obrotowej,czyli z mocy tak jak napisał adax. |
No właśnie nie do końca. Kiedyś była któraś z Corvette, wypuszczono 2 wersje silnikowe, gdzie moment obrotowy i obroty jego maksymalnej wartości były dokładnie takie same, a różniły się mocą bodajże o 50KM. Był nawet test porównawczy robiony i z tego co pamiętam do 200km/h szły równo. Dopiero potem moc zaczęła robić różnicę i silniejsza odchodziła.
To dlatego właśnie wsiadając do diesla mamy odczucie, jakoby miał super przyśpieszenie w stosunku do benzyniaka. Tyle że jakby zestawić diesla z benzyną, gdzie wykorzystujemy tylko od 3/4 maksymalnych obrotów w górę, to diesel wypada z gry - nawet przy tej samej mocy. Dlatego przy normalnej jeździe diesle są bardziej użyteczne - w przedziale obrotów nie powodujących chwytania podłokietników przez teściową diesel ciągnie jak opętany w zestawieniu z benzyną i "wygra" każdy test elastyczności. Zapewne podobny efekt jest, gdyby zestawić Adaxa 300 ze zwykłą 250tką. Na dole miażdży. Różnica mogłaby być mniejsza, gdyby startować od 4500 obr. w górę. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-25, 23:00
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Różnica mogłaby być mniejsza, gdyby startować od 4500 obr. w górę. |
Być może choć Ci powiem, żę jak jechała do 5000 obrotów, to owszem, ale teraz jak idzie powyżej 6 lekko to bez żadnych szans. Widać na filmie jak przyspiesza z ok 4 do zamknięcia licznika a trzeba pamiętać, że ona ciągnie 2 zęby więcej niż standard. Mimo to nabieranie prędkości obrotowej na 5 biegu jest praktycznie takie samo lub może i lepsze jak w serii tylko prędkość większa. Na trójce 110 licznikowe i poszła by dalej, no to gdzie tu zwykłej się mierzyć z tym
Będzie wykres, będziemy widzieć |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-08-26, 00:04
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Tyle że jakby zestawić diesla z benzyną, gdzie wykorzystujemy tylko od 3/4 maksymalnych obrotów w górę, to diesel wypada z gry - nawet przy tej samej mocy. | I tu się mylisz, kilkanaście wyścigów na wiosce przeprowadziliśmy. kosior30 napisał/a: | Różnica mogłaby być mniejsza, gdyby startować od 4500 obr. w górę. | I kolejny raz się mylisz. Z Adaxem przetestowaliśmy wyścigi z moją 250 i stwierdzam, że nie masz racji. Ja moje ety kręcę na ful w czasie wyścigów.... Zresztą możemy się zmierzyć na zakończeniu. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
Wysłany: 2017-08-26, 13:52
|
|
|
kosior30 napisał/a: | elektryk111 napisał/a:
Przyspieszenie niw wynika tylko z momentu obrotowego ale także z prędkości obrotowej,czyli z mocy tak jak napisał adax.
No właśnie nie do końca. Kiedyś była któraś z Corvette, wypuszczono 2 wersje silnikowe, gdzie moment obrotowy i obroty jego maksymalnej wartości były dokładnie takie same, a różniły się mocą bodajże o 50KM. Był nawet test porównawczy robiony i z tego co pamiętam do 200km/h szły równo. Dopiero potem moc zaczęła robić różnicę i silniejsza odchodziła. |
Jeśli taki sam moment max.miały przy tych samych obrotach to moc max.musi być taka sama.To jest prosta matematyka.
A to że jeden z nich poqyżej 200 odjechał,to znaczy że jego krzywa mocy była bardziej płaska i względem prędkości obrotowej sięgała dalej. |
_________________ To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2017-08-26, 14:07
|
|
|
I tym o to sposobem legendy o 160 km/h staną się prawdą |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Miles Monroe
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 307 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-08-26, 22:09
|
|
|
Na pewno dużym plusem tej przeróbki jest polepszenie jazdy "od dołu" bo rzeczywiście oryginalnie to nie jest najmocniejsza strona silnika MZ 250.
Ciekawe, czy ta przeróbka mogłaby być zastosowana też w silnikach TS, ES, ETS, itd?
Taka przeróbka też wiąże się pewnie od razu z regeneracją wału bo taki po przejechaniu iluś tam kilometrów to może nie dać rady uciągnąć za długo takiego zestawu. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-08-26, 22:16
|
|
|
Miles Monroe napisał/a: | Ciekawe, czy ta przeróbka mogłaby być zastosowana też w silnikach TS, ES, ETS, itd? | Intr będzie pracował też nad nimi, ale nie wszystko od razu.
Miles Monroe napisał/a: | Taka przeróbka też wiąże się pewnie od razu z regeneracją wału bo taki po przejechaniu iluś tam kilometrów to może nie dać rady uciągnąć za długo takiego zestawu. | Dlatego zdecydowaliśmy założyć zestaw do Adaxa bo jego miała od remontu koło 4 tyś km a moja 25 tyś km. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-08-26, 22:34
|
|
|
Trzeba było zamontować u mnie, ja mam zupełnie nowy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|
|