300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2. |
Autor |
Wiadomość |
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2017-08-26, 22:43
|
|
|
To ja mogę Toffika dostarczyć na próby z silnikiem 17/19KM
Dzisiaj po 3 latach w końcu rozebrałem tylne koło
Cały zabierak poszedł się kochać.
Będę rzeźbił i postaram się do Oriona Toffikiem zajechać.
Trzymajcie kciuki. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-08-26, 23:10
|
|
|
To długo czekał . |
_________________ WPI |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-08-27, 00:48
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Jeśli taki sam moment max.miały przy tych samych obrotach to moc max.musi być taka sama.To jest prosta matematyka. |
No faktycznie, sprawdziłem.
http://autokult.pl/vs/830...-5-4-4mt-350-km
elektryk111 napisał/a: | A to że jeden z nich poqyżej 200 odjechał,to znaczy że jego krzywa mocy była bardziej płaska i względem prędkości obrotowej sięgała dalej. |
Nie, po prostu kwadrat prędkości powyżej 200 sprawił, że potrzebny był większy zapas mocy do dalszego rozpędzania, przy rosnących oporach powietrza i tu już koniki mogły się wykazać. Wcześniej wpływ oporów ruchu nie był po prostu tak istotny dla przyśpieszenia. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
kamso567
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 64 Skąd: Turośl-Podlaskie
|
Wysłany: 2017-08-27, 09:33
|
|
|
Pany do tej przeróbki trzeba nowa tuleje wstawiać w cylinder? Czy tylko w tym przypadku bo tuleja była od dołu uszkodzona? |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-08-27, 10:20
|
|
|
kamso567 napisał/a: | Pany do tej przeróbki trzeba nowa tuleje wstawiać w cylinder? Czy tylko w tym przypadku bo tuleja była od dołu uszkodzona? | Musi być nowa tuleja. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
kamso567
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 64 Skąd: Turośl-Podlaskie
|
Wysłany: 2017-08-27, 11:18
|
|
|
wojtek.mz napisał/a: | kamso567 napisał/a: | Pany do tej przeróbki trzeba nowa tuleje wstawiać w cylinder? Czy tylko w tym przypadku bo tuleja była od dołu uszkodzona? | Musi być nowa tuleja. |
A czemu stara nie wyda? Co tam jest robione jeśli to nie tajemnica:) |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-08-27, 13:38
|
|
|
kamso567, Szczegóły pozostają tajemnicą majstra. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1249 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-31, 12:53
|
|
|
Po najnowszych modach Intra, nagrałem jeszcz kilka filmikówcz przyśpieszenia. Musiełem jednak wymienić zegary, bo się zakres kończył.
https://www.youtube.com/watch?v=4Bk_fym-ckE
|
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
EndriuBis
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 197 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-08-31, 15:14
|
|
|
Adax napisał/a: | Po najnowszych modach Intra, nagrałem jeszcz kilka filmikówcz przyśpieszenia. Musiełem jednak wymienić zegary, bo się zakres kończył.
|
Kurde, czy dzisiaj jest prima aprilis ? |
_________________ "Życie jest piękne, złe są tylko chwile"
ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016) |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-08-31, 15:42
|
|
|
Byłoby fajnie, a tu mamy klasyczne wklejenie wcześniej kopiowanej stronki. Dobrze że nie xxx |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-09-14, 21:59
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | A ja myślałem, że to moja eta klepie |
Dzisiaj posłucham ety na nowym zapłonie, nowym tłumiku i cóż mogę powiedzieć, Może i jest grzechotnik, ale jadowity
Jutro trasę na zlot Adax pyka w pełnym rynsztunku obok Wojtka na serii. Okaże się jak sprawa wygląda podczas jazdy i przy dystrybutorze. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-09-14, 22:02
|
|
|
Chętnie odsłuchać o ile dojedziem |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-09-14, 23:08
|
|
|
Będzie jutro oglądanie i słuchanie Oraz wypytywanie kiedy w ofercie przeróbka |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1249 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-09-15, 14:13
|
|
|
Pierwsze tankowanie po ok. 180km wyszło 10.5l a Wojtka 10.7. Prędkość autostradowa 110/120 i miejscami ile fabryka licznikowe 140.
Biorąc pod uwagę mój rozdygany gaźnik, który potrafił wychlać ponad 7l, nie jest źle. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-09-15, 16:05
|
|
|
Ja bym powiedział że jest bardzo dobrze 👍żeby jechać trzeba wlać . |
_________________ WPI |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1249 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-09-21, 10:34
|
|
|
Po 3000km i ostatniej trasie na zlot, w pełnym załadunku, można pokusić się o jakieś podsumowanie tej przeróbki.
Faktycznie robi to robotę zgodnie z założeniami, czyli odciążenie silnika podczas długich tras, szczególnie autostradowych, i poprawa elastyczności w niskim zakresie obrotów. Jadąc z Wojtkową serią czułem się jak na znacznie mocniejszym motocyklu. Szczególnie odczuwalne to było przy wyprzedzaniu od 90km/h np. TIRa oraz przy podjazdach pod dłuuugie wzniesienia. W pierwszym przypadku, bez redukcji, odwijam manetę na 5tce i elegancko łykam tira nie martwiąc się, że na wysokości kabiny uderzę w ścianę powietrza i wiecie....
Podczas podjazdów pod wzniesienia, kiedy Wojtkowa zaczynała słabnąć, ja wyjeżdżałem przed niego i wciągałem go na szczyt moim tunelem aerodynamicznym, lecz i tak musiałem uważać, żeby się nie urwał.
Naprawdę przyjemnie się jedzie, dla zobrazowania, obrotomierz na żółtej kontrolce to prędkości na zwykłe drogi ( do 95) a na czerwonej to autostradowe (110/120) i silnik sobie odpoczywa.
Spalanie miałem za każdym razem trochę mniejsze od Wojtka co moim zdaniem dobrze wróży na przyszłość kiedy będę już miał porządny gaźnik.
Moim zdaniem pełen sukces i w sumie cyferki z hamowni już mnie tak nie interesują, bo jedzie się bardzo przyjemnie. Gdyby tak jeszcze znaleźć oryginalny tłok na 300, żeby się ten silnik troszkę wyciszył, to dla mnie by była bajka, ale ja zawsze byłem zboczony na punkcie dźwięku etki.
Tutaj prośba do śledzących temat, gdyby ktoś miał namiar na oryginalny tłok na I szlif 300 to dajcie znać! |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-09-21, 10:59
|
|
|
Wojtek może twoja etka to padaka juz
Jeśli jest Tak jak piszesz Adax to super wymień gaźnik to może spali jeszcze mniej. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-09-21, 11:22
|
|
|
Tutaj spalanie na mój gust wynika wprost ze spadku obrotów. Przed przeróbką na tym samym osprzęcie paliła więcej niż Wojtka MZ w trasie, stąd można by przypuszczać za Adaxem, że na nowym niezużytym gaźniku, spalanie faktycznie spadnie obok seryjnej. Wiadomo, że jak się będzie wykorzystywać pełną moc tego silnika to spali więcej, ale to jak w samochodzie. Duży motor przy 90 niekoniecznie będzie palił więcej niż mały a zawsze jest zapas, żeby przyładować.
Adax napisał/a: | Gdyby tak jeszcze znaleźć oryginalny tłok na 300, żeby się ten silnik troszkę wyciszył |
Możemy zastosować nieprzerobionego almota i będzie ciszej, ale wtedy 140 licznikowe pozostanie tylko wspomnieniem conajmniej na 10 kkm... Pytanie też czy pozwoli jechać chociaż 120 bezpiecznie z zapasem na ostre wyprzedzanie do końca obrotomierza |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1249 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-09-21, 12:22
|
|
|
intr napisał/a: | Możemy zastosować nieprzerobionego almota i będzie ciszej, ale wtedy 140 licznikowe pozostanie tylko wspomnieniem conajmniej na 10 kkm... Pytanie też czy pozwoli jechać chociaż 120 bezpiecznie z zapasem na ostre wyprzedzanie do końca obrotomierza |
Nie, dziękuję! Jazdę z ręką na klamce sprzęgła przy każdym odkręcaniu manety już przerabiałem w grę wchodzi tylko oryginał. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-09-21, 16:05
|
|
|
A to tłok był mocno toczony że tak klepie ? A nie wystarczy zrobić jak u mnie? U mnie się nie zaciera a pracuje cicho |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
|