» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-09-21, 17:11   

Nie, tak jak u Ciebie, ale to dużo czynników ma wpływ, kształt tłoka po całości też ma znaczenie. Niektóre mają stożki, niektóre baryłki. Jak się trafi baryłka to będzie cicho, a jak duży stożek to wtedy mocniej nim rzuca, bo punkt podparcia jest u dołu a nie bliżej środka.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-09-21, 18:34   

I stąd też moje stuki przy rozbieganiu silnika w 300ccm. Juz wiem, że tego nie przeskoczę i musi tak być. Trzysety Mariusza W. i Mariusza M. mają to samo.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-09-21, 20:35   

Nie widziałem jeszcze dwóch takich samych almotów, a przez fach przerzuciłem tego naprawdę sporo i żeby zrobić jako tako szlif muszę mierzyć po całości każdego. Cieszcie się Panowie, że w ogóle jeździcie ;) Niestety audiofilskie ambicje trzeba odłożyć na dalszy plan. Niemniej nie ma co tak do końca narzekać, bo te tłoki okazują się dosyć trwałe i przy pewnych kompromisach można je zmusić do naprawdę ciężkiej pracy. Zresztą widać na filmach jak świeżo po złożeniu maszyna darła i jakoś nic nie wybuchło.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mostasz 
Zlotowicz

Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 292
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2017-09-22, 13:52   

Intr, Pozamiatałeś towarzystwo. Ale fakt, Prorider z Lipkiem to audiofile :P
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-09-22, 17:08   

Zara audiofile. Nie lubię węży a co dopiero jadowitych grzechotników :D
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-09-23, 07:47   

Dorobienie 5 kanału zawsze zwiększy stuki tłoka bo zwiększa się nierownomiernosc ciśnienia w dolocie.
Taką przeróbkę już kilka lat temu zrobił kolega Janusz i ten sam tłok po prostu po zmianach zaczął bardziej klepac. I niezależnie od tego czy nawet włoży się oryginała będzie głośniej.
_________________

 
 
     
mostasz 
Zlotowicz

Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 292
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2017-09-27, 11:08   

Prorider - od razu kąsających :P . Chciał bym się znać na sprzęcie audio jak wy z Lipkiem.
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2017-09-27, 13:06   

Prorider nie zna się na sprzęcie tylko na radmorach 😘
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-09-27, 13:47   

Jannex dobrze mówi :D
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-09-28, 22:48   

intr, Ciekawi mnie, czy Twoja przeróbka cylindra może dotyczyć tylko pojemności 300, czy może być również zastosowana do pojemność 250. Pytam się jako posiadacz nominalnego tłoka do ETZ 250. Być może takie rozwiązanie wyeliminowałoby "brzęczenie" tłoka ze względu na podtoczenie, które jest robione przy 300. Taki nominalny, oryginalny tłok bez podtoczeń nie powinien brzęczeć. Rozwiązanie to można byłoby stosować do wyczerpania zapasów tłoków nominalnych DDR do ETZ 250, z którymi chyba za bardzo już nie ma co robić. Wiadomo, że trochę motor straci mocy bo co 300 to nie 250, ale cichsza praca silnika to też korzyść.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-09-29, 09:12   

W 250 masz trzeci pierścień, który mocno ogranicza miejsce na okno w tłoku, które musi być wtedy niżej i mniejsze, bo dołem okna nie zejdziesz niżej ze względu na ograniczone miejsce do okna ssącego. Pewno da się to zrobić, ale oryginała przerabiać to trochę szkoda a i kompromisów więcej. Jak masz nominala i chcesz coś z nim zrobić, to zrób nową tuleję bez żadnych udziwnień, taniej będzie i lepiej.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mostasz 
Zlotowicz

Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 292
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2017-09-29, 10:43   

Intr, żebym miał garaż w pobliżu to dokupił bym sobie taką MZ 250 i przerobił na 300 :twisted:
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-09-29, 16:12   

Dzięki za odpowiedź. Nie pomyślałem o trzecim pierścieniu i możliwych komplikacjach z tego powodu. Ten mój pomysł to tylko jako ciekawostkę napisałem. Rozwiązanie z nową tuleją też interesujące. Ja pewnie z niego nigdy nie skorzystam bo za mało podróżuję motorem żeby musieć wymieniać całą tuleję, ale kto wie.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-09-29, 18:15   

Jak masz tłoka luzem, to możesz mi zawsze opchnąć za parę groszy, ja kupie jakieś truchło cylinder, wypicuje, przetulejuje i sprzedam jako oryginał DeDeR nominalny, nigdy nie śmigany :P
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-05, 12:11   

https://www.mobile.de/pl/.../250058918.html
 
 
     
Tomek SR 
RZY 0146

Motocykl: 3x ETZ 250, TS 350
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 180
Skąd: Rakszawa/Łańcut
Wysłany: 2017-10-05, 22:50   

Powiedz chociaż skąd to masz :mrgreen: :mrgreen:
_________________
https://www.bikepics.com/members/tomeksr
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2017-10-08, 22:12   

intr, pozostaje Ci tylko zrobić 400 :P
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1249
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-25, 01:24   

A więc Sterydowi pykło już pierwsze 5000km i nie miał w tym czasie lekko..... ojj nie miał lekko!!!
Pierwsze testy - pałowanie, trasy krótkie - pałowanie, trasy długie - pałowanie, na pusto - pałowanie, z pełnym załadunkiem - pałowanie, zmiana tłumika - pałowanie, zmiana zapłonu - pałowanie, zmiana gaźnika - jeszcze więcej pałowania!
W końcu to, do czego został ten projekt stworzony, czyli długa trasa do zrobienia w weekend. Tak jak myślałem jazda ekonomiczna z prędkościami 100/110 i 4/4,2tys obr. pozostaje na wyjazdy w grupie lub z mniejszą presją czasową. :razz: Cisnąłem tak samo jak na starym secie czyli ok, 5tys. obr. a to daje już 120/125km/h. Taka jazda daje sporo frajdy na autostradzie, ale jeszcze więcej frajdy daje jazda na zwykłych drogach i przyśpieszanie / wyprzedzanie w dolnym i średnim zakresie obrotów. Mimo jazdy w dwie osoby i z pełnym załadunkiem naprawdę czujesz, że jest czym jechać. Najbardziej zdziwiłem się na czeskich serpentynach, gdzie musiałem mocno zwalniać, bo było mokro i leżało sporo liści, a przy wyjściu z zakrętu wystarczyło odkręcić manetę i maszyna płynnie wspinała się pod spore wzniesienia bez potrzeby redukcji. Jedyny, drobny mankament jaki zauważyłem, to, że w okolicach prędkości maksymalnych, przy w pełni odkręconej manecie, łatwo traciła moc i wystarczyło lekkie wzniesienie czy wiatr w twarz i eta słabła i zwalniała. Pomagało wtedy odpuszczenie manety i progresywne dodawanie gazu, jednak świadczy to o tym, że dysza główna jest jeszcze za duża i przy max. odkręconej manecie jest jeszcze za bogato. Aa, bo nie napisałem jeszcze, że jesteśmy cały czas w fazie testów nowego Mikuni VM30 i już przed wyjazdem, Intra ucho i intuicja, pozmieniały prawie całe "udyszowienie", które było zamontowane według specyfikacji od kolegów z Danii i wychodzi na to, że i tak już sporo zmniejszona dysza główna, jest jeszcze za duża.
Spalanie autostradowe to ok. 7l a w normalnym ruchu 5 - 6l na 100km. Po wymianie tej dyszy powinno trochę spaść.

Jako ciekawostkę dodam fotkę z nawki z prędkością max. - pytania?
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
Ostatnio zmieniony przez Adax 2017-10-25, 09:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2017-10-25, 07:35   

Adax policzył Ci na 2 osoby i dlatego :twisted:
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-10-25, 08:00   

Nie widzę zdjęcia ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14