|
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2. |
Autor |
Wiadomość |
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-10-25, 15:32
|
|
|
Czyli nic tylko przerabiać |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
EndriuBis
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 197 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-10-25, 15:49
|
|
|
Adax napisał/a: |
Jako ciekawostkę dodam fotkę z nawki z prędkością max. - pytania? |
Jedno (no, może dwa). Bardzo z górki było przy tej V Max ? Trochę to wygląda jak "kosmos".
To jakie były obroty ?
A tak przy okazji - twoje opony dopuszczają taką prędkość ? |
_________________ "Życie jest piękne, złe są tylko chwile"
ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016) |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1251 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-10-25, 16:14
|
|
|
Cytat: | Bardzo z górki było przy tej V Max ? |
Biorąc pod uwagę, że 208km/h to prędkość zbliżona do prędkości swobodnego spadania ciała w powietrzu, może przespałem jakąś przepaść lub dziurę w moście!
Tak na serio, wstawiłem to, żeby pokazać jak potrafią oszukiwać GPSy. Kiedyś, na innym urządzeniu też pokazało mi 155, więc trzeba uważać na wskazania prędkości max. bo występują piki z takimi przekłamaniami. Obserwowałem to na bieżąco i poczas jazdy 120/130 km/h widziałem kilka razy piki np.167, 148 itp. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-10-25, 22:25
|
|
|
Słaby chipset musisz mieć w tej nawigacji. Wprawdzie w Larku nie miałem takich wariacji z prędkością maksymalną (co najwyżej chwilowo skakało, ale w granicach kilku km/h), z kolei dla odmiany zgubienie zasięgu satelit nie stanowiło żadnego problemu, nawet na otwartej przestrzeni. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-10-26, 09:15
|
|
|
zmierzymy bez obaw, przy czym pojedziemy kilkoma sprzętami, w tym moją starą 175 i seriami, żeby mieć bezpośrednie porównanie. Sam jestem ciekawy. Szacuje, że po dostrojeniu motocykl powinien rozwinąć 27 - 29 koni i moment obrotowy w okolicach 34 - 37 Nm. Tyle na oko z porównania z 500 na przyśpieszenie by wychodziło Gdyż przewaga rotaxa wynika z większego zakresu prędkości obrotowej. Zobaczymy ile się pomyliłem
Niemniej to są luźne gdybania. Cyferki to już tylko formalność, bo to, że mz'ta jedzie, to chyba nie ulega wątpliwości a to jest tutaj najistotniejsze. Empirycznie najważniejszy jest przeskok na 21z na zdawczej przy zachowaniu lepszego przyspieszenia od 250, co widać na filmach. To powinno już wiele mówić, o parametrach tego silnika, natomiast to ciągle jednostka prototypowa i mnie cieszy głównie fakt, że jedzie bezproblemowo i robi kilometry. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-10-26, 11:08
|
|
|
A będziecie zakładać 22 zęby ,skoro tak fajnie ciągnie to może warto zobaczyć jak się zachowa. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-10-26, 11:36
|
|
|
lipton napisał/a: | A będziecie zakładać 22 zęby , | Do tej 300 raczej nie, ale do 350 to na pewno. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-10-26, 11:44
|
|
|
Do tej nie warto, za słaba na piątym biegu by była. Przy dobrych warunkach może i by szła, ale pod wiatr czy pod górę, to byłaby walka o prędkość. Teraz ma nadwyżkę względem oryginału na piątym biegu i nie jest tak wrażliwa na zmiany obciążenia. Przyjemniej się jedzie takim sprzętem. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2017-10-30, 10:07
|
|
|
intr napisał/a: | Szacuje, że po dostrojeniu motocykl powinien rozwinąć 27 - 29 koni |
A żywotność szacowaliście?
Na pewno 5000 km.
Jaki jest kres możliwości dla seryjnego wału? |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-10-30, 14:07
|
|
|
Nie ma sensu szacować, zobaczymy ile przejedzie. Moim zdaniem powinien wytrzymać tyle co seria w normalnym użytkowaniu. Nic nie wskazuje na to, aby miało być inaczej. Elementy silnika mz'ty są przewymiarowane. Podawałem przykład wcześniej, twin zbudowany z dwóch silników wykorzystuje oryginalną skrzynie, oryginalne sprzęgło i przeniesienie napędu. Nic nie wybucha tam podczas przyspieszenia a moment obrotowy jest ogromny w stosunku do tego, co mamy tutaj, nie mówiąc o seryjnym silniku.
Niemniej to wszystko jest gdybanie i podlega wielu zmiennym. Na razie jeździ. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2017-10-30, 14:37
|
|
|
intr napisał/a: | Na razie jeździ. |
I to chyba całkiem dobrze
Tylko patrzeć, a na swoim 500 będziesz wąchał spaliny z 2T |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
Wysłany: 2017-10-30, 17:36
|
|
|
intr napisał/a: | Podawałem przykład wcześniej, twin zbudowany z dwóch silników wykorzystuje oryginalną skrzynie, oryginalne sprzęgło i przeniesienie napędu. Nic nie wybucha tam podczas przyspieszenia a moment obrotowy jest ogromny w stosunku do tego, co mamy tutaj |
Różnica między tym twinem a Twoim prototypem jest taka,że twin ma dwa cylindry,które pracują z przesunięciem 180 stopni i dzięki temu moment obrotowy jest przekazywany przez sprzęgło i skrzynię w dwóch "porcjach" na każdy obrót wału.Dlatego zwykłe sprzęgło i zwykła skrzynia smarowana zwykłym olejem sobie z tym radzi.
Inaczej sprawa wygląda w przypadku jednocylindrowca,w którym cały moment obrotowy przekazywany jest tylko w jednej porcji(podwójnej).
I tu już sprzęgło może ulegać mikro-uślizgom w czasie suwu pracy.
Identycznie wygląda temat skrzyni biegów,która być może sobie radzi z przenoszeniem momentu obrotowego w dwóch mniejszych porcjach(twin),ale jeśli dostanie go w postaci podwójnie wzmocnionych "kopniaków"to czy standardowej lepkości(gęstości)olej to zamortyzuje?
Może niech się wypowie ktoś,kto ma bardziej szczegółową wiedzę w temacie smarowania przekładni i filmów olejowych. |
_________________ To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-10-30, 18:51
|
|
|
Nie za bardzo rozumiem, co tutaj napisałeś. Moment jest momentem. Jeżeli silnik generuje ponad 50 Nm, a koło stawia opór powiedzmy dla uproszczenia liniowo, to elementy muszą przenosić 50 Nm i dalej odpowiednio zwielokrotniony na skrzyni. Na wale moment jest sumaryczny, można to analizować w kwesti ciśnienia, ale po to są akumulatory jak masa wału czy sprzęgła, by te nierównomierności biegu wybierać. Wał też nie kręci się z prędkością 1 obrót na sekunde, że sprzęgło czuje skok ciśnienia od każdego wybuchu, bo jest duża bezwładność a opór do pokonania jest przyłożony w uproszczeniu stały. Sprzęgło "widzi" czop, na którym pojawia się moment o określonej wartości.
Jeżeli silnik rozwijający 50 nm, rozpędza motocykl np w 5 sekund zamiast w 10, to chyba logiczne, że elementy przenoszą większą siłę. Bo idąc logiką porcji momentu można by sprzęgłem od komara przenieść nieskończony moment, bo wystarczyłoby podzielić moment generowany na wale na nieskończoną ilość małych przenoszonych w komarze porcji na jeden obrót. Ale przecież opór do pokonania czy ciężar do podniesienia jest stały i jeżeli sprzęgło będzie za słabe, żeby utrzymać ciężar siłą tarcia, to wystąpi poślizg nie zależnie od tego jak podzielisz moment wg Twojego rozumowania. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-10-30, 19:22
|
|
|
elektryk111 miał chyba na myśli równomierność pracy, a to ma wpływ na trwałość. Inne momenty skręcające występują w 1-cylindrowej MZcie, inne w 2-cylindrowej. Samym "skumulowaniem" mas nie da się tego wyrównać, bo między tą masą, a źródłem mocy są elementy narażone (korbowód, czopy itd.). Tak samo inne warunki pracy mają 2-cylindrowce pracujące przeciwbieżnie, a inne współbieżnie - niby ten sam nacisk na tłok, ale siła przeciwstawna już inna. Można porównać np. Yamahę VTX1800, gdzie są 2-cylindry i ok. 150Nm z 5-cylindrówką w starym Audi, która ma ok. 180Nm. Momenty skręcające będą - mimo większego momentu obrotowego - mniejsze w Audi przez równomierność sił.
To tak jak holujesz auto - masz naprężenia statyczne i dynamiczne działające na linę holowniczą. Mimo cały czas tej samej siły uciągu Twojego auta, gdy masz dobrego kierowcę za sobą lina wytrzyma nawet i holowanie dostawczaka, a jak masz sierotę, to zerwiesz ją przy holowaniu malucha.
Oczywiście to wszystko teoretyczne rozważania, Adax jeśli będzie jeździł z głową, to przejeździ niejeden oryginał Dwumasy w samochodach też nie padają dlatego, że to lujowe rozwiązanie, tylko przez użytkowników. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-10-30, 19:25
|
|
|
Panowie żaden silnik spalinowy nie ma liniowego momentu obrotowego 😁
Momet jego wykres można w dużym przybliżeniu porównać do zębów piły.
W silniku jednocylindrowym te zęby są wyższe, o większej amplitudzie. Przy dwucylindrowym o mniejszej.
Mówimy tu o silnikach o identycznym momencie, i porównywalnej bezwladnosci układu korbowo-tlokowego.
Moment który się podaje jest wartością średnią, czyli liczona całką jako pole pod wykresem.
Napewno przy większej zmienności momentu czyli wahaniach min-max, sprzęgło musi być projektowane z większym zapasem. |
_________________
|
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2017-10-30, 19:28
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Dwumasy w samochodach też nie padają dlatego, że to lujowe rozwiązanie, tylko przez użytkowników. |
Możesz mnie oświecić? |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-10-30, 19:29
|
|
|
Nawet silniki elektryczne nie są idealne ich wahania momentu są zależne od ilości uzwojen na statorze i rotorze. |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-10-30, 19:36
|
|
|
to-mecz-q napisał/a: | kosior30 napisał/a: | Dwumasy w samochodach też nie padają dlatego, że to lujowe rozwiązanie, tylko przez użytkowników. |
Możesz mnie oświecić? |
Oczywiście, dwumasy zazwyczaj zabija jazda na zbyt wysokim biegu przy zbyt niskich obrotach oraz zbędne strzały ze sprzęgła. Znam samochód z "oficjalnym" przebiegiem 335 tys. km (nieoficjalny pewnie ponad pół bańki), gdzie siedziało na 100% fabryczne sprzęgło. Niektórym dwumasy 100tys. km nie wytrzymują. Praca wykonana przy zatrzymaniu samochodu pędzącego 100km/h będzie taka sama, gdy użyjemy hamulców, jak i w przypadku uderzenia w betonową ścianę - efekt zgoła inny |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-10-30, 19:54
|
|
|
kosior30 napisał/a: | gdzie są 2-cylindry i ok. 150Nm z 5-cylindrówką w starym Audi, która ma ok. 180Nm |
Ok, ale jakie to ma znaczenie, moment obrotowy pojawia się na wale w jego osi. i jeżeli jest 150 Nm, to jest 150 Nm czy z 5 cylindrów czy z jednego. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13 |
|
|
|