» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
Autor Wiadomość
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-25, 15:32   

Czyli nic tylko przerabiać :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-10-25, 15:49   

Adax napisał/a:

Jako ciekawostkę dodam fotkę z nawki z prędkością max. - pytania?


Jedno (no, może dwa). Bardzo z górki było przy tej V Max ? Trochę to wygląda jak "kosmos".
To jakie były obroty ?
A tak przy okazji - twoje opony dopuszczają taką prędkość ?
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-25, 16:14   

Cytat:
Bardzo z górki było przy tej V Max ? 


Biorąc pod uwagę, że 208km/h to prędkość zbliżona do prędkości swobodnego spadania ciała w powietrzu, może przespałem jakąś przepaść lub dziurę w moście! :shock:
Tak na serio, wstawiłem to, żeby pokazać jak potrafią oszukiwać GPSy. Kiedyś, na innym urządzeniu też pokazało mi 155, więc trzeba uważać na wskazania prędkości max. bo występują piki z takimi przekłamaniami. Obserwowałem to na bieżąco i poczas jazdy 120/130 km/h widziałem kilka razy piki np.167, 148 itp.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-25, 22:25   

Słaby chipset musisz mieć w tej nawigacji. Wprawdzie w Larku nie miałem takich wariacji z prędkością maksymalną (co najwyżej chwilowo skakało, ale w granicach kilku km/h), z kolei dla odmiany zgubienie zasięgu satelit nie stanowiło żadnego problemu, nawet na otwartej przestrzeni.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-10-26, 00:02   

Panowie,gdy już sprzęt będzie ogarnięty na 100% to zróbcie jakiś pomiar na hamowni,i wrzućcie wydruk w temacie,bo to będzie bardziej wiarygodne niż subiektywne oceny wąskiej grupy testerów.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-26, 09:15   

zmierzymy bez obaw, przy czym pojedziemy kilkoma sprzętami, w tym moją starą 175 i seriami, żeby mieć bezpośrednie porównanie. Sam jestem ciekawy. Szacuje, że po dostrojeniu motocykl powinien rozwinąć 27 - 29 koni i moment obrotowy w okolicach 34 - 37 Nm. Tyle na oko z porównania z 500 na przyśpieszenie by wychodziło Gdyż przewaga rotaxa wynika z większego zakresu prędkości obrotowej. Zobaczymy ile się pomyliłem :)

Niemniej to są luźne gdybania. Cyferki to już tylko formalność, bo to, że mz'ta jedzie, to chyba nie ulega wątpliwości a to jest tutaj najistotniejsze. Empirycznie najważniejszy jest przeskok na 21z na zdawczej przy zachowaniu lepszego przyspieszenia od 250, co widać na filmach. To powinno już wiele mówić, o parametrach tego silnika, natomiast to ciągle jednostka prototypowa i mnie cieszy głównie fakt, że jedzie bezproblemowo i robi kilometry.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-10-26, 11:08   

A będziecie zakładać 22 zęby ,skoro tak fajnie ciągnie to może warto zobaczyć jak się zachowa.
_________________
WPI
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-10-26, 11:36   

lipton napisał/a:
A będziecie zakładać 22 zęby ,
Do tej 300 raczej nie, ale do 350 to na pewno.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-26, 11:44   

Do tej nie warto, za słaba na piątym biegu by była. Przy dobrych warunkach może i by szła, ale pod wiatr czy pod górę, to byłaby walka o prędkość. Teraz ma nadwyżkę względem oryginału na piątym biegu i nie jest tak wrażliwa na zmiany obciążenia. Przyjemniej się jedzie takim sprzętem.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2017-10-30, 10:07   

intr napisał/a:
Szacuje, że po dostrojeniu motocykl powinien rozwinąć 27 - 29 koni

A żywotność szacowaliście?
Na pewno 5000 km.
Jaki jest kres możliwości dla seryjnego wału?
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-30, 14:07   

Nie ma sensu szacować, zobaczymy ile przejedzie. Moim zdaniem powinien wytrzymać tyle co seria w normalnym użytkowaniu. Nic nie wskazuje na to, aby miało być inaczej. Elementy silnika mz'ty są przewymiarowane. Podawałem przykład wcześniej, twin zbudowany z dwóch silników wykorzystuje oryginalną skrzynie, oryginalne sprzęgło i przeniesienie napędu. Nic nie wybucha tam podczas przyspieszenia a moment obrotowy jest ogromny w stosunku do tego, co mamy tutaj, nie mówiąc o seryjnym silniku.

Niemniej to wszystko jest gdybanie i podlega wielu zmiennym. Na razie jeździ.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2017-10-30, 14:37   

intr napisał/a:
Na razie jeździ.


I to chyba całkiem dobrze :piwo:
Tylko patrzeć, a na swoim 500 będziesz wąchał spaliny z 2T :cool:
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-10-30, 17:36   

intr napisał/a:
Podawałem przykład wcześniej, twin zbudowany z dwóch silników wykorzystuje oryginalną skrzynie, oryginalne sprzęgło i przeniesienie napędu. Nic nie wybucha tam podczas przyspieszenia a moment obrotowy jest ogromny w stosunku do tego, co mamy tutaj


Różnica między tym twinem a Twoim prototypem jest taka,że twin ma dwa cylindry,które pracują z przesunięciem 180 stopni i dzięki temu moment obrotowy jest przekazywany przez sprzęgło i skrzynię w dwóch "porcjach" na każdy obrót wału.Dlatego zwykłe sprzęgło i zwykła skrzynia smarowana zwykłym olejem sobie z tym radzi.
Inaczej sprawa wygląda w przypadku jednocylindrowca,w którym cały moment obrotowy przekazywany jest tylko w jednej porcji(podwójnej).
I tu już sprzęgło może ulegać mikro-uślizgom w czasie suwu pracy.
Identycznie wygląda temat skrzyni biegów,która być może sobie radzi z przenoszeniem momentu obrotowego w dwóch mniejszych porcjach(twin),ale jeśli dostanie go w postaci podwójnie wzmocnionych "kopniaków"to czy standardowej lepkości(gęstości)olej to zamortyzuje?
Może niech się wypowie ktoś,kto ma bardziej szczegółową wiedzę w temacie smarowania przekładni i filmów olejowych.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-30, 18:51   

Nie za bardzo rozumiem, co tutaj napisałeś. Moment jest momentem. Jeżeli silnik generuje ponad 50 Nm, a koło stawia opór powiedzmy dla uproszczenia liniowo, to elementy muszą przenosić 50 Nm i dalej odpowiednio zwielokrotniony na skrzyni. Na wale moment jest sumaryczny, można to analizować w kwesti ciśnienia, ale po to są akumulatory jak masa wału czy sprzęgła, by te nierównomierności biegu wybierać. Wał też nie kręci się z prędkością 1 obrót na sekunde, że sprzęgło czuje skok ciśnienia od każdego wybuchu, bo jest duża bezwładność a opór do pokonania jest przyłożony w uproszczeniu stały. Sprzęgło "widzi" czop, na którym pojawia się moment o określonej wartości.

Jeżeli silnik rozwijający 50 nm, rozpędza motocykl np w 5 sekund zamiast w 10, to chyba logiczne, że elementy przenoszą większą siłę. Bo idąc logiką porcji momentu można by sprzęgłem od komara przenieść nieskończony moment, bo wystarczyłoby podzielić moment generowany na wale na nieskończoną ilość małych przenoszonych w komarze porcji na jeden obrót. Ale przecież opór do pokonania czy ciężar do podniesienia jest stały i jeżeli sprzęgło będzie za słabe, żeby utrzymać ciężar siłą tarcia, to wystąpi poślizg nie zależnie od tego jak podzielisz moment wg Twojego rozumowania.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-30, 19:22   

elektryk111 miał chyba na myśli równomierność pracy, a to ma wpływ na trwałość. Inne momenty skręcające występują w 1-cylindrowej MZcie, inne w 2-cylindrowej. Samym "skumulowaniem" mas nie da się tego wyrównać, bo między tą masą, a źródłem mocy są elementy narażone (korbowód, czopy itd.). Tak samo inne warunki pracy mają 2-cylindrowce pracujące przeciwbieżnie, a inne współbieżnie - niby ten sam nacisk na tłok, ale siła przeciwstawna już inna. Można porównać np. Yamahę VTX1800, gdzie są 2-cylindry i ok. 150Nm z 5-cylindrówką w starym Audi, która ma ok. 180Nm. Momenty skręcające będą - mimo większego momentu obrotowego - mniejsze w Audi przez równomierność sił.

To tak jak holujesz auto - masz naprężenia statyczne i dynamiczne działające na linę holowniczą. Mimo cały czas tej samej siły uciągu Twojego auta, gdy masz dobrego kierowcę za sobą lina wytrzyma nawet i holowanie dostawczaka, a jak masz sierotę, to zerwiesz ją przy holowaniu malucha.

Oczywiście to wszystko teoretyczne rozważania, Adax jeśli będzie jeździł z głową, to przejeździ niejeden oryginał ;) Dwumasy w samochodach też nie padają dlatego, że to lujowe rozwiązanie, tylko przez użytkowników.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-10-30, 19:25   

Panowie żaden silnik spalinowy nie ma liniowego momentu obrotowego 😁
Momet jego wykres można w dużym przybliżeniu porównać do zębów piły.
W silniku jednocylindrowym te zęby są wyższe, o większej amplitudzie. Przy dwucylindrowym o mniejszej.
Mówimy tu o silnikach o identycznym momencie, i porównywalnej bezwladnosci układu korbowo-tlokowego.
Moment który się podaje jest wartością średnią, czyli liczona całką jako pole pod wykresem.
Napewno przy większej zmienności momentu czyli wahaniach min-max, sprzęgło musi być projektowane z większym zapasem.
_________________

 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2017-10-30, 19:28   

kosior30 napisał/a:
Dwumasy w samochodach też nie padają dlatego, że to lujowe rozwiązanie, tylko przez użytkowników.

Możesz mnie oświecić? :idea:
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-10-30, 19:29   

Nawet silniki elektryczne nie są idealne ich wahania momentu są zależne od ilości uzwojen na statorze i rotorze.
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-30, 19:36   

to-mecz-q napisał/a:
kosior30 napisał/a:
Dwumasy w samochodach też nie padają dlatego, że to lujowe rozwiązanie, tylko przez użytkowników.

Możesz mnie oświecić? :idea:


Oczywiście, dwumasy zazwyczaj zabija jazda na zbyt wysokim biegu przy zbyt niskich obrotach oraz zbędne strzały ze sprzęgła. Znam samochód z "oficjalnym" przebiegiem 335 tys. km (nieoficjalny pewnie ponad pół bańki), gdzie siedziało na 100% fabryczne sprzęgło. Niektórym dwumasy 100tys. km nie wytrzymują. Praca wykonana przy zatrzymaniu samochodu pędzącego 100km/h będzie taka sama, gdy użyjemy hamulców, jak i w przypadku uderzenia w betonową ścianę - efekt zgoła inny ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-30, 19:54   

kosior30 napisał/a:
gdzie są 2-cylindry i ok. 150Nm z 5-cylindrówką w starym Audi, która ma ok. 180Nm

Ok, ale jakie to ma znaczenie, moment obrotowy pojawia się na wale w jego osi. i jeżeli jest 150 Nm, to jest 150 Nm czy z 5 cylindrów czy z jednego.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13