» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-09, 11:19   

czochu napisał/a:
tłok almot 300 plus rowki smarujace pod pierścieniami oraz szlif na grubym honie

+ część pierścieniowa jest przerobiona, ani może nie wiesz a widać się sprawdza ;) (chociaż chyba mówiłem)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-08-09, 13:23   

:piwo:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-08-09, 22:10   

ETZ_PRORIDER,
Dysze 135 mam w gaźniku30n2, który lepiej mi się spisuje z perspektywy czasu.
Mi bing na trasie nigdy nie palił więcej jak 5,5 litra na oryginalnej dyszy i ustawieniach więc nie wiem dlaczego u Adaxa etz paliła 7 litrów.
Ostatnio jechałem jaroqestem miał większa dyszę w Bingu o której była mowa na forum i bardzo nie równo mu etz chodziła, raz przyspieszył raz go zamulilo...
Stąd czasami przeróbka gaźnika wiąże się godzinami kombinowania w ustawieniach.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-08-09, 22:12   

Zgadza się, z gaźnikiem to nie jest tak chop-siup. Mi się trafiło, że 140 dała lepszy efekt niż 135 fabryczna a może 145 była by jeszcze lepsza? czas pokaże.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1249
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-09, 23:51   

Żeby nie było, że moja eta tak chleje bez opamiętania dodam, że potrafi też spalić 2,9l w dwie osoby ( tyle uzyskałem na rajdzie szlakiem piastowskim, jadąc z ESami) a 7 spaliła na trasie do DK, przy pełnym załadunku, czyli 2osoby, 3 nabite kufry i 2 dry bagi z namiotem itp. pod taki wiatr, że krzaczory i małe drzewka gięły się na 45°. Wiatr był taki, że na pełnej manecie eta zwalniała do 90.
Introwi chodziło raczej o to, że Bing na seryjnej dyszy jest w stanie przepompować tyle zupy.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-10, 12:43   

Dokładnie, mi 300tka w trasie nad morze w identycznych warunkach (też ledwie 90-95 dmuchała) i rozwalonym magnesie na zapłonie (troszkę losowo miała zapłon) spaliła 6,8. Jeszcze na starym silniku, ale już z bingiem jak wracaliśmy z Plosek, to przy ciągłej full manecie i 110 spaliła 7/100.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-08-10, 14:17   

Albo spalanie albo smarowanie dupy szkłem nie wytrzesz :lol:
_________________
WPI
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-08-10, 14:57   

mczmok napisał/a:
ETZ_PRORIDER,
Dysze 135 mam w gaźniku30n2, który lepiej mi się spisuje z perspektywy czasu.
Mi bing na trasie nigdy nie palił więcej jak 5,5 litra na oryginalnej dyszy i ustawieniach więc nie wiem dlaczego u Adaxa etz paliła 7 litrów.
Ostatnio jechałem jaroqestem miał większa dyszę w Bingu o której była mowa na forum i bardzo nie równo mu etz chodziła, raz przyspieszył raz go zamulilo...
Stąd czasami przeróbka gaźnika wiąże się godzinami kombinowania w ustawieniach.

a ma 300? jeśli wszystko jest jak należy to po zmianie dyszy wcale nie trzeba regulować gaźnika. Mi, Orionowi , Liptonowi i paru innym osobą z mojej okolicy którym robiłem 300, po zmianie dyszy wystarczyło zakręcić i wykręcić śrubę składu mieszanki na ~0,5obr. i silnik pracował znakomicie , zero muła, zaś końcówka tłumika wypalona u każdego podobnie na rudo. Ale żeby tak było no to zapłon musi być ustawiony idealnie , zero przedmuchów na simeringach, oraz dolocie, dobrze zrobiona głowica oraz odpowiednia szczelina plus dobrze zrobiony szlif i odpowiednia uszczelka pod cylinder. I co jest bardzo ważne czysta rama od środka, wszystkie otwory w ramie powinny być zatkane lub nie, tak jak było to fabrycznie , żeby przez zakładając czysty filtr powietrza przechodziła taka ilość powietrza ile zakładali niemcy . Jeśli tak zrobimy to z Bingiem nie ma problemów ;) mi nigdy nie spaliła więcej jak 6,5 przy większej dyszy, czy to pod wiatr ,czy pod górkę, nawet przy stałej maxymalnej prędkości
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-08-10, 21:43   

czochu,
Jaroqest Ma 251 oryginalny, może dlatego.
Zresztą to co robi Intr to nie przeróbka na 300 tylko modyfikacja 300.
Moze być konieczność modyfikacji gaźnika.
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-10, 21:58   

Przyszła głowica to i końcowe obróbki przez piaskowaniem, jutro korundem i szkiełkiem całość, szlif na 300, przeróbka tłoka i po południu mam nadzieję będziemy już ogniem tłoka smagać :D
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-10, 22:15   

Adax napisał/a:
Introwi chodziło raczej o to, że Bing na seryjnej dyszy jest w stanie przepompować tyle zupy.

Dokładnie, jeżeli na serii potrafif wychlać 7 litrów, to wniosek jest taki że ma z czego ciągnąć. Gdyby zmienić dyszę na większą to by wyżłopała 8 albo 9 a motocykl turystyczny nie tylko musi być sprawny ale dosyć oszczędny. Nie wykluczam oczywiście, że będzie chciała więcej paliwa, niemniej zarówno czas wydechu jak i ssania + tłumi nie zmieniły się. Zmieni się tylko przepłukiwanie cylindra. Jutro się okaże, czy będzie sukces i intuicja mnie nie zawodzi czy doopa i będziemy utylizować g*wno wracając do oryginału.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-11, 17:41   

Dupa z testów... Przyczyna prozaiczna, brak sworznia do 300 na półce, miałem 3 tłoki, myślałem że ze sworzniami a się okazało że nie, Musi całość poczekać do przyszłego tygodnia... ehhh.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1249
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-11, 19:32   

Tak teraz patrzę, że jak nie będzie to chciało chodzić to nic straconego, - powiększysz trochę szparkę w tłoku i będzie można nim browary otwierać! :P :piwo:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-08-11, 19:36   

https://youtu.be/SPDaZ--1RgE?t=1h45m ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-08-11, 22:17   

No właśnie po co ten otwór we tłoku jest panie Intr.
_________________
WPI
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-11, 22:37   

Te otwór zasila tylny port i dodatkowo wymusza przepływ mieszanki tłokiem, co jak pisałem wcześniej powinno dobrze robić chłodzeniu i smarowaniu. Cylinder tera jest pięciokanałowy a nie 4 kanałowy ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-08-12, 08:03   

Adax,
Chodzić będzie napewno, i napewno lepiej niż fabryka robiła.
Moze tylo będzie konieczność dobrania ustawień odlotu i wydechu...
_________________

 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2017-08-12, 11:24   

mczmok napisał/a:
ustawień odlotu i wydechu...

Odlot to będzie, jak to zacznie jeździć :D
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-08-12, 11:40   

Jak tak dalej pójdzie to japończyki kupią Intra,i kto nam będzie szlify robił. :cry:
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-12, 13:14   

intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący? :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13