ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla |
Autor |
Wiadomość |
maciek111
Motocykl: simson s150X
Wiek: 31 Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 23 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 2011-07-16, 22:01
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=0fDM6pAkhEQ zamontowałem gaźnik 34mm ale dysza jest za duża musze mniejszą kupić i coś ze sprzęgłem zrobić bo na 4 i 5 biegu się zaczyna ślizgać powyżej 6500rpm poprostu moc jest bardzo duża bo na gaźniku 28mm nic się takiego nie dzieje cylinder mam przerobiony na 4 kanały płuczące i seryjny rozrząd poprawiony i strojony cylinder na 7500rpm, wydech niestety blokuje go ale trudno |
_________________
|
|
|
|
|
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
Wysłany: 2011-07-17, 01:00
|
|
|
Czym prędzej daj jakiś filmik z jazdy. Nakręcacie mnie tymi przeróbkami ETZty i chyba będę musiał jakąś na zime kupić co by coś ciekawego do grzebania było. Coś się pokombinuje, coś się dorobi - wszystko w fajnych kosztach. W CGV przy takich szaleństwach trzeba operować kwotami 4 cyfrowymi w ojro... |
_________________ Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku. |
|
|
|
|
maciek111
Motocykl: simson s150X
Wiek: 31 Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 23 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 2011-07-17, 02:08
|
|
|
powiem że nie mam jak nagrać ale zmieniam gaźnik na mniejszy bo na tym mi za dużo pali ( powyżej 11litrów) więc wiadomo nie mam aż tyle pieniędzy na paliwo jeszcze filtr trzeba by kupić ... no nic postaram się nagrać ale nic nie obiecuje dam filnik z jazdy. |
_________________
|
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-04-11, 18:12
|
|
|
Tylko etki na zdjęciu nie widać |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-09-26, 22:39
|
|
|
ostatno natknalem sie na taki gaznik uniwersalny - fi 30 mm - brzmi jak bysmy kupowali jakas czesc do hydrauliki
http://allegro.pl/gaznik-...2598145084.html
|
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-10-26, 00:33
|
|
|
Ten czarny element służy temu, by gaźnik nie nagrzewał się od cylindra. Wpływa to niekorzystnie na mieszankę paliwowo-powietrzną. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2012-11-17, 17:17
|
|
|
Odnośnie gaźnika, który wstawił Dodek to znalazłem taki sam (30 mm). Różni się nazwą oraz ceną. Co do wykonania to nie wiem ( wygląda identycznie). Jest to zamiennik Keihina PWK
http://moto.bidoncs.pl/ga...kat-1-1344.html
keihin :
http://www.ebay.de/itm/Ve...=item23250b7d44
Co ciekawe gaźnik ten posiada dyszę która podaje paliwo za pośrednictwem widocznego na zdjeciu wężyka. Ma to miejsce przy maksymalnym otwarciu przepustnicy. |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2012-11-18, 11:43
|
|
|
To tzw. Power Jet. Raczej w motocyklach o tak małej mocy jak mz myślę ,że tylko do zaślepienia co by silnika nie zalewać i problemów z ustawieniem nie mieć. |
|
|
|
|
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2012-11-18, 12:59
|
|
|
Hartman nie pozostaje nic innego jak wypróbować . Mój kumpel zamontował taki gaźnik (24mm) w swoim podrasowanym simsonie o poj. 90 ccm. Mówił mi, że spisywał się bardzo dobrze. Jest to jedna z lepszych podróbek z jakimi miał do czynienia. Jednak spalanie przy cały czas otwartej na maksa przepustnicy było potwornie duże. W MZ 250 rzadziej niż w simsonie korzysta się z mocy maksymalnej więc nie powinno być tak źle. Możliwe, że w oryginalnym silniku Power Jet by się nie sprawdził. Co innego
w podrasowanych egzemplarzach osiągających moc przy wyższych obrotach niż 5500 obr/min. |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
lucky251
lucky251
Motocykl: MZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 28 Skąd: Karniewek
|
Wysłany: 2013-02-10, 12:29
|
|
|
Mirumz kupiłeś z tej pierwszej czy drugiej strony? Mieli w ofercie komplet dysz na dostrojenie? Po dostrojeniu spalanie na poziomie BVF czy mniejsze? Z czego ma zrobioną uszczelkę komory pływakowej? |
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
Wysłany: 2015-08-09, 10:12
|
|
|
Po dwóch sezonach użytkowania moge już coś o tym gaźniku powiedzieć.
Spalanie na tasie nie przekracza 5 litrów choćby nie wiem jak się starać. Motocykl pali od strzała nawet po kilkudniowym postoju. Guma kopci z drugiego biegu.
Ostatnio na trasie 480 km emzeta spaliła 23l z groszam jazda po górach za znacznie mocniejszymi motórami. Przy powrocie od Przemyśla do samego Leżajska (jakieś 70 km) jazda praktycznie cały czas na pełnej ladze tj 126 według gps. Jeśli silnik ma ciężko (załóżmy ruszanie pod stromą góre w piaszczystym terenie) zdarza się przymuła trzeba go wtedy przegazować.
Co do trwałości sprawa wygląda tragicznie urwało się już kilka elementów w tym kawałek przepustnicy który współpracował ze śróbą regulacji jej położenia... |
_________________ Koko dżambo i do przodu
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE |
|
|
|
|
vonzkyy
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-07, 21:31
|
|
|
Sory za odkopywanie tematu , ale mam takie pytanko na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Czy macie jakieś podsumowanie tego tematu? czy warto kombinować w przekładki gaźników z innych sprzętów do seryjnego silnika? (mówię oczywiście tak jak w temacie o etz 250, 251)
Jestem na etapie poszukiwania gaźnika do mojej etz i chciałbym zainwestować w taki z którym nie będę miał problemów. Silnik ma przejść generalny remont i chciałbym żeby gaźnik też był ok.
W internecie oczywiście są ogłoszenia oryginał niemiecki BVF MZA? czy to są naprawdę oryginały? czy to warto wogóle kupić? jak tak to od którego sprzedawcy? |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2016-11-07, 21:54
|
|
|
vonzkyy, Polecam gaźnik: Bing 84. Sam taki mam (etz 251) i jest bezproblemowy. No i spalanie ok 4,5-5l/100km. Z regulacją to już w ogóle nie było problemów, bo śmiga na ustawieniach fabrycznych. Jeśli masz kasę, to naprawdę nie potrzebujesz niczego innego |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:16
|
|
|
vonzkyy napisał/a: | oryginał niemiecki BVF MZA? czy to są naprawdę oryginały | Nie są. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
vonzkyy
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:47
|
|
|
Słyszałem opinie że silniki przegrzewają się na bingach i prowadzi to do zatarcia silnika. Czyli ile użytkowników tyle opinii.
Domyślam się, że te z aukcji nie są to oryginały dawnej produkcji, ale czy są w ogóle warte zainteresowania? Czy to jest typowy chinol? |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-11-07, 22:54
|
|
|
vonzkyy napisał/a: | Słyszałem opinie że silniki przegrzewają się na bingach i prowadzi to do zatarcia silnika | Co za bzdury ludzie piszą. Zacieraniu nie jest winny tylko gaźnik ! Źle zrobią remont silnika, ale oczywiście winny bing ! |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
|