» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla
Autor Wiadomość
maciek111 


Motocykl: simson s150X
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2011-07-16, 22:01   

http://www.youtube.com/watch?v=0fDM6pAkhEQ zamontowałem gaźnik 34mm ale dysza jest za duża musze mniejszą kupić i coś ze sprzęgłem zrobić bo na 4 i 5 biegu się zaczyna ślizgać powyżej 6500rpm poprostu moc jest bardzo duża bo na gaźniku 28mm nic się takiego nie dzieje cylinder mam przerobiony na 4 kanały płuczące i seryjny rozrząd poprawiony i strojony cylinder na 7500rpm, wydech niestety blokuje go ale trudno
_________________

 
 
     
nicek27 
Janka najmłodszy


Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 336
Skąd: Frankfurt/M
Wysłany: 2011-07-17, 01:00   

Czym prędzej daj jakiś filmik z jazdy. Nakręcacie mnie tymi przeróbkami ETZty i chyba będę musiał jakąś na zime kupić co by coś ciekawego do grzebania było. Coś się pokombinuje, coś się dorobi - wszystko w fajnych kosztach. W CGV przy takich szaleństwach trzeba operować kwotami 4 cyfrowymi w ojro... :roll:
_________________
Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku.
 
 
     
maciek111 


Motocykl: simson s150X
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2011-07-17, 02:08   

powiem że nie mam jak nagrać ale zmieniam gaźnik na mniejszy bo na tym mi za dużo pali ( powyżej 11litrów) więc wiadomo nie mam aż tyle pieniędzy na paliwo :D jeszcze filtr trzeba by kupić ... no nic postaram się nagrać ale nic nie obiecuje dam filnik z jazdy.
_________________

 
 
     
Hagi 
Tuning Silników 2T


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 382
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2012-04-11, 16:22   

Chcieliście obcy gaźnik w etce? Macie obcy gaźnik w etce
_________________
http://bikepics.com/members/peki16/
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2015-04-13, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-11, 18:12   

Tylko etki na zdjęciu nie widać :? :mrgreen:
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
Hagi 
Tuning Silników 2T


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 382
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2012-04-11, 19:37   

_________________
http://bikepics.com/members/peki16/
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2015-04-13, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-09-26, 22:39   

ostatno natknalem sie na taki gaznik uniwersalny - fi 30 mm - brzmi jak bysmy kupowali jakas czesc do hydrauliki :lol:
http://allegro.pl/gaznik-...2598145084.html

_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-10-26, 00:33   

Ten czarny element służy temu, by gaźnik nie nagrzewał się od cylindra. Wpływa to niekorzystnie na mieszankę paliwowo-powietrzną.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-10-26, 09:35   

Dodek, Kupiłem to ustrojstwo na wekendzie popracuje nad montarzem, trzeba dotoczyć redukcje do krućca bo średnica zewnętrzna gardzieli jest 5 mm mniejsza, a sam gaźnik ok 2 cm krudszy. :???:
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2012-11-17, 17:17   

Odnośnie gaźnika, który wstawił Dodek to znalazłem taki sam (30 mm). Różni się nazwą oraz ceną. Co do wykonania to nie wiem ( wygląda identycznie). Jest to zamiennik Keihina PWK

http://moto.bidoncs.pl/ga...kat-1-1344.html

keihin :

http://www.ebay.de/itm/Ve...=item23250b7d44

Co ciekawe gaźnik ten posiada dyszę która podaje paliwo za pośrednictwem widocznego na zdjeciu wężyka. Ma to miejsce przy maksymalnym otwarciu przepustnicy.
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-11-18, 11:43   

To tzw. Power Jet. Raczej w motocyklach o tak małej mocy jak mz myślę ,że tylko do zaślepienia co by silnika nie zalewać i problemów z ustawieniem nie mieć.
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2012-11-18, 12:59   

Hartman nie pozostaje nic innego jak wypróbować :lol2: . Mój kumpel zamontował taki gaźnik (24mm) w swoim podrasowanym simsonie o poj. 90 ccm. Mówił mi, że spisywał się bardzo dobrze. Jest to jedna z lepszych podróbek z jakimi miał do czynienia. Jednak spalanie przy cały czas otwartej na maksa przepustnicy było potwornie duże. W MZ 250 rzadziej niż w simsonie korzysta się z mocy maksymalnej więc nie powinno być tak źle. Możliwe, że w oryginalnym silniku Power Jet by się nie sprawdził. Co innego
w podrasowanych egzemplarzach osiągających moc przy wyższych obrotach niż 5500 obr/min.
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-12-01, 17:04   

Qbol50, Power jet nie daje nic przynajmniej w Mz pozatym trzeba do tego gaźnika komplet dysz pozatym spisuje się przyzwoicie tylko to ssanie :klnie:
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
lucky251 
lucky251

Motocykl: MZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 28
Skąd: Karniewek
Wysłany: 2013-02-10, 12:29   

Mirumz kupiłeś z tej pierwszej czy drugiej strony? Mieli w ofercie komplet dysz na dostrojenie? Po dostrojeniu spalanie na poziomie BVF czy mniejsze? Z czego ma zrobioną uszczelkę komory pływakowej?
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-08-09, 10:12   

Po dwóch sezonach użytkowania moge już coś o tym gaźniku powiedzieć.
Spalanie na tasie nie przekracza 5 litrów choćby nie wiem jak się starać. Motocykl pali od strzała nawet po kilkudniowym postoju. Guma kopci z drugiego biegu.
Ostatnio na trasie 480 km emzeta spaliła 23l z groszam jazda po górach za znacznie mocniejszymi motórami. Przy powrocie od Przemyśla do samego Leżajska (jakieś 70 km) jazda praktycznie cały czas na pełnej ladze tj 126 według gps. Jeśli silnik ma ciężko (załóżmy ruszanie pod stromą góre w piaszczystym terenie) zdarza się przymuła trzeba go wtedy przegazować.
Co do trwałości sprawa wygląda tragicznie urwało się już kilka elementów w tym kawałek przepustnicy który współpracował ze śróbą regulacji jej położenia...
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
vonzkyy 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-07, 21:31   

Sory za odkopywanie tematu , ale mam takie pytanko na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Czy macie jakieś podsumowanie tego tematu? czy warto kombinować w przekładki gaźników z innych sprzętów do seryjnego silnika? (mówię oczywiście tak jak w temacie o etz 250, 251)
Jestem na etapie poszukiwania gaźnika do mojej etz i chciałbym zainwestować w taki z którym nie będę miał problemów. Silnik ma przejść generalny remont i chciałbym żeby gaźnik też był ok.
W internecie oczywiście są ogłoszenia oryginał niemiecki BVF MZA? czy to są naprawdę oryginały? czy to warto wogóle kupić? jak tak to od którego sprzedawcy?
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 286
Skąd: FZA
Wysłany: 2016-11-07, 21:54   

vonzkyy, Polecam gaźnik: Bing 84. Sam taki mam (etz 251) i jest bezproblemowy. No i spalanie ok 4,5-5l/100km. Z regulacją to już w ogóle nie było problemów, bo śmiga na ustawieniach fabrycznych. Jeśli masz kasę, to naprawdę nie potrzebujesz niczego innego :)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-11-07, 22:16   

vonzkyy napisał/a:
oryginał niemiecki BVF MZA? czy to są naprawdę oryginały
Nie są.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
vonzkyy 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-07, 22:47   

Słyszałem opinie że silniki przegrzewają się na bingach i prowadzi to do zatarcia silnika. Czyli ile użytkowników tyle opinii.
Domyślam się, że te z aukcji nie są to oryginały dawnej produkcji, ale czy są w ogóle warte zainteresowania? Czy to jest typowy chinol?
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-11-07, 22:54   

vonzkyy napisał/a:
Słyszałem opinie że silniki przegrzewają się na bingach i prowadzi to do zatarcia silnika
Co za bzdury ludzie piszą. Zacieraniu nie jest winny tylko gaźnik ! Źle zrobią remont silnika, ale oczywiście winny bing !
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16