|
Osiągi MZ TS 150 |
Autor |
Wiadomość |
ederlezi
Motocykl: MZ TS 150, 1983r.
Wiek: 45 Dołączył: 09 Lip 2017 Posty: 0 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-08-28, 16:30 Osiągi MZ TS 150
|
|
|
Witajcie,
zanim postanowiłem zapytać o tą sprawę, trochę poszperałem w Internecie, ale niestety bezskutecznie. Od paru tygodni testuję motor, coś w nim naprawiam, ale jednego nie mogę nijak zmienić - maksymalnej prędkości oraz maksymalnych obrotów na 4 biegu, jakie są osiągane przez mój motor.
W skrócie:
- Gaźnik BVF zmieniłem testowo na PWK OKO RACING , mam w nim póki co dyszę oznaczoną numerem 92 (oryginalnie w BVF jest 95). Do 3 biegu przyspieszenie wydaje się być znakomite, na 4 biegu daje radę. Kolor świecy kawa z mlekiem - bardziej ciemna niż jasna, ale jednak mleczna Operowanie gazem teraz to czysta przyjemność, no i niskie obroty trzyma.
- Wymieniłem simeringi na wale, przestał brać olej ze skrzyni biegów i w ogóle przestał kopcic
- Kupiłem przyrząd zegarowy do ustawiania zapłonu - wyprzedziłem zapłon o 2.75 mm przed GMP
- Zmieniłem platynki i kondensator
- Wyczyściłem kretem tłumik, okazało się że miał w sobie tyle brudu, że nawet nie wiedziałem że tyle się tam zmieści
- Kupiłem nowe opony 2x75x18 na przód i 3x18 na tył
- Wstawiłem świecę NGK B8HS
- Luzów na łożyskach na wale nie stwierdziłem
Niestety - wychodzi mi na to, że jak dostałem ten motor i zacząłem nim robić pierwsze testy, to pomimo starego gaźnika BVF 24 N1 - 1 , pomimo słabo wyregulowanego zapłonu, starych opon i starych simeringów (olej ze skrzyni ciekł do komory) , pomimo tego, że tłumik był brudny - jeden parametr się nie zmienił, mianowicie prędkość maksymalna mojego motoru ma 92 km/h , zmierzone GPSem dwa razy, w różnych dniach. Nie widziałem na moim motorze więcej niż 5333 obrotów na 4 biegu - dochodziło mi pod pierwszą kreskę. Przelotowo osiągam ok 80 km/h, potem rozpędza się długo. Poza tym mam wrażenie, że pod 5 tys obrotów na 4 biegu wchodzi w miarę płynnie i mam jeszcze spory zapas na manetce, ale potem jak odkręce do końca to nie potrafi się dalej rozpędzić.
Ściągnąłem cylinder, wziąłem stary tłok i pojechałem do warsztatu, który robi szlif. Co dokładnie powiedział mi mechanik to nie powiem, ale mniej więcej powiedział, że tuleja jest zjechana o 0.1 mm w miejscu gdzie może zmierzyć cylinder, a przy otworach zmierzyć nie może. Zasugerował szlif. Byłby to 1 szlif.
Uważacie że warto? Motor ma ok. 10500 przejechane, stał dużo więcej niż jeździł , ostatnie 10 , może 15 lat nie wiem czy był uruchamiany w ogóle. Póki co zamówiłem z Almotu niemiecki tłok na pierwszy szlif, niemieckich pierścieni nie mieli, więc wziąłem polskie. Mam jeszcze kilka dni na podjęcie decyzji. Nie wiem czy po prostu nie mam zbyt dużych oczekiwań do tego motoru. Chciałbym bez problemów się rozpędzać do 90 km/h - 95 km/h i osiągać prędkość przelotową 100 km/h - realną zmierzone GPSem. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-08-28, 17:10
|
|
|
ederlezi napisał/a: | prędkość maksymalna mojego motoru ma 92 km/h | Czyli prawidłowo. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-08-28, 17:18
|
|
|
Popracuj nad tym oryginalnym gażnikiem BVF (kontrola dysz, regulacja). Co do szlifu - mechanik który cię namawia na szlif powinien zmierzyć kompresję (najlepiej kilka razy). |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
ederlezi
Motocykl: MZ TS 150, 1983r.
Wiek: 45 Dołączył: 09 Lip 2017 Posty: 0 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-08-28, 17:35
|
|
|
romanETZ napisał/a: | Popracuj nad tym oryginalnym gażnikiem BVF (kontrola dysz, regulacja). Co do szlifu - mechanik który cię namawia na szlif powinien zmierzyć kompresję (najlepiej kilka razy). |
W sumie myślałem o sprawdzeniu kompresji, ale wydawało mi się (może niesłusznie) że jak mechanik który robi szlif dostanie cylinder do ręki i tłok to więcej powie.
Co do BVF - niewykluczone że wrócę do niego, po prostu bardzo mnie interesował ten gaźnik PWK OKO RACING i chciałem go potestować bardziej dla samego potestowania, niż jazdy.
W BVF dysze przedmuchałem kompresorem, wymyłem wszystko, zmieniłem pływak, stary przerdzewiał. Iglicę mam przeżartą, niby zamówiłem nową ze Stazetu, ale na nowej chodził gorzej niż na starej |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-08-28, 18:12
|
|
|
ederlezi napisał/a: | W sumie myślałem o sprawdzeniu kompresji, ale wydawało mi się (może niesłusznie) że jak mechanik który robi szlif dostanie cylinder do ręki i tłok to więcej powie. | .Jeżeli silnik jest ,,palący" prościej zmierzyć kompresje , niż odkręcać głowicę , ściągać cylinder, czasami obniżać silnik , a jak z pomiaru wyjdzie że cylinder i tłok jest w dobrej kondycji - nowe uszczelki, składanie. Dlatego często jak wszystko rozebrane fachowiec doradza szlif. Jak masz cylinder nominał i tłok DDR - ja bym wszystko poczyścił, posprawdzał pierścienie i złożył ( sprawdż też luz na wale). Wylatany wał po szlifie cylindra długo nie wytrzyma. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-08-28, 21:18
|
|
|
Nigdy nie polecisz TS 150 więcej niż 95 km/h więc Twój wynik jest bardzo dobry jak najtaniej motocykl. To ma tylko 11.5KM i 4 biegi. ETZ 150 pójdzie 110 z dobrym wiatrem a silnik nowszy i dynamiczniejszy z 5 biegam. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-04-17, 17:32
|
|
|
Może i poleci. Mowa była o standardowej TS150. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
1kera
Motocykl: MZ TS 150, OSA M50,
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-18, 12:23
|
|
|
Licznikowe 90 km/h w 2 osoby robię swoją TS 150 bez problemu. MZ jest po generalnym, docierana do 700 km. Gaźnik mam od ETZ 150. Sam może raz przez chwilę miałem licznikową 100 ale to żadna przyjemność jeździć nią z taką prędkością. 70-80 km/h (licznikowe) jest ok. 105 km/h to TS 150 ma w katalogu i to chyba tylko przy pochylonej pozycji kierowcy. |
_________________
|
|
|
|
|
wołek
Motocykl: MZ ES 250/2,TS 150
Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 145 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2020-04-19, 14:41
|
|
|
Witam, moja ts 150 też poleci licznikowe 95 km/h ale więcej nawet nie próbowałem bo to raczej bez sensu, mała ts najlepiej się czuje przy przelotowej 70-80 |
|
|
|
|
1kera
Motocykl: MZ TS 150, OSA M50,
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-26, 21:33
|
|
|
Po co tak szybko na TS 150, kompleksy małej pojemności Ok też bym chciał aby była szybsza tylko po co? Dziś jechałem autem trasą pomiędzy Wisłą i Kampinosem - popularna trasa dla warszawskich motocyklistów. Maszynami, które mogą spoko przekroczyć 200 km/h, wszyscy jeżdzą ze średnimi prędkościami 50-70km/h. Więc może i poczciwej TS tyle wystarczy |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|
|