» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Kartery ETZ 150
Autor Wiadomość
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 32
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2017-10-16, 14:56   Kartery ETZ 150

Witam ;)

Mam dylemat nad zakupem. Pojawiły się ze starych zapasów za 780zł:

http://allegro.pl/kartery...7002278168.html


są też nowe (niby DDR) za 900zł

http://allegro.pl/mz-etz-...5605618265.html


oraz z rozbiórki za 250zł

http://allegro.pl/kartery...6992840560.html


Co z tego może być najbardziej warte uwagi?
Ostatnio zmieniony przez Savik 2017-10-16, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-16, 16:16   

Zdjęcia mają być w temacie, najlepiej też ceny, żeby temat za rok nie był bezużyteczny.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-10-16, 20:51   

Te najdroższe kartery nie mają wyjścia pod obrotomierz i są z wersji z dozownikiem, jeśli chcesz zostawić zwykły napęd obrotomierza to odpadają. Używane najtańsze, ale nie wiadomo w jakim są stanie i czy są od pary. Kartery z ceną pośrodku, mają wyjście pod obrotomierz, ale są delikatnie uszczerbione, w niczym nie przeszkadza ale jeśli zależy Ci też na wyglądzie to może drażnić.
 
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 32
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2017-10-17, 22:44   

Ok, kupiłem te z zapasów. Zobaczymy, cóż to za wynalazek. Szkielkowanie na pewno im się przyda na dzień dobry. A to małe wyrwanie... I na to jest metoda :)
 
     
arturwietnamczy
[Usunięty]

Wysłany: 2017-10-19, 13:02   

Ja też kupowałem kartery, tylko że używane i nie polecam tej opcji szczególnie że na stolmocie nowe chodzą po 300 zł za komplet:
http://www.stolmot.com/pr...YGINAL/?id=3720
 
     
kamczur44 
kamczur44

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-10-19, 22:02   

Te kartery ze stolmotu to do wersji z dozownikiem :shock:
_________________
kamczur44
 
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-10-20, 11:14   

arturwietnamczy napisał/a:
Ja też kupowałem kartery, tylko że używane i nie polecam tej opcji szczególnie że na stolmocie nowe chodzą po 300 zł za komplet:
http://www.stolmot.com/pr...YGINAL/?id=3720

Witam. Właśnie takie zakupiłem w Stolmocie za 299zł i jestem zadowolony,nic ich nie szlifowałem itd nie ma takiej potrzeby są dobrej jakości, wprawdzie nie mają wejścia na obrotomierz ale nie przywiązuję do tego takiej wagi,ważne że mają zdrowe gniazda łożyskowe,bieżnię łożyska igiełkowego oraz gwinty i powierzchnie przylgowe. Polecam te kartery -zwłaszcza że są nie drogie w porównaniu do tych z 4motor za prawie 900zł...Motocykl jeżdzi aż miło, zrobiłem już prawie 1100km od lipca.
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-10-21, 10:08   

kamczur44 napisał/a:
Te kartery ze stolmotu to do wersji z dozownikiem :shock:

Tak jest otwór na przewód olejowy z pompy do skrzyni korbowej - ja zaślepiłem go śrubą na silikon z podkładką sprężystą i jest oki, jeżdzę bez dozownika oleju.
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 32
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2017-10-23, 14:39   

dario81, opowiedz mi, zabezpieczenie simeringu wału od strony sprzęgła jest na dwie czy cztery śruby? Problemu z osadzaniem łozysk po nagrzaniu nie było? Wersja bez obrotomierza by mi odpowiadała bo mam elektroniczny. Mógłbyś zrobić zdjęcia płaszczyzny podziału na linii za cylindrem w stronę tylnego koła?Jestem ciekaw, jak to wygląda bo może lepiej będzie w takie kartery zainwestować
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-10-24, 07:41   

Savik napisał/a:
dario81, opowiedz mi, zabezpieczenie simeringu wału od strony sprzęgła jest na dwie czy cztery śruby? Problemu z osadzaniem łozysk po nagrzaniu nie było? Wersja bez obrotomierza by mi odpowiadała bo mam elektroniczny. Mógłbyś zrobić zdjęcia płaszczyzny podziału na linii za cylindrem w stronę tylnego koła?Jestem ciekaw, jak to wygląda bo może lepiej będzie w takie kartery zainwestować

Witam. Savik ,zabezpieczenie simeringu wału od strony sprzęgła (dwie śruby) jest na duży seger - duży simmering tak jak w wersjach nowszych (nie mały simmering i dekielek jak u starszych).Żadnego problemu z osadzaniem łożysk nie było - oczywiście nabijałem łożyska zimne z lodówki w gorące kartery około 100st. Jeśli chodzi o zdjęcie to nie bardzo mam możliwość narazie zrobić - jeśli chodzi Ci o ten otwór na przewód od dozownika wchodzący za cylindrem do skrzyni korbowej to jest to zwykły gwintowany otwór który można bez problemu zaślepić zwykłą śrubą - ja to zrobiłem dodatkowo śrubę na silikon, żadnej tam filozofii nie ma.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14