» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2017-10-27, 06:43
Problem ze światłem stopu
Autor Wiadomość
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-10-26, 20:02   Problem ze światłem stopu

Witam...mam problem ze stopem w etz 150
Po włączeniu zapłonu światło stop świeci cały czas,natomiast po naciśnięciu stopki gaśnie....czyli jest odwrotnie.Może miał ktoś już ten problem?Już w takim stanie kupiłem...być może sprzedający nie dał sobie z tym rady.Wymienił lampe na kwadratową,ale czy to ma jakies znaczenie/Prosze o pomoc.Pozdrawiam
_________________
gaz
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-10-26, 22:15   

Albo ktoś przerobił na Przekaźnik albo źle podłączona lampa jest.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kamczur44 
kamczur44

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-10-27, 08:24   

Ja mam przerobione na przekaźnik i znika problem z przednim włącznikiem bo daje tylko sygnał a główny prąd idzie z aku na lampę i lepiej świeci. Jak podłączyć przekaźnik znajdziesz w necie a to że cały czas świeci to któryś z włączników trzyma, albo się zacina. Tam nie ma żadnej filozofii jak podłączone dobrze to ma działać. Posprawdzaj instalację, może ktoś źle podłączył. Zrób to dobrze to wkońcu STOP . Powodzenia
_________________
kamczur44
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-10-27, 08:35   

Jak to mówią mądrego to miło posłuchać. 😀 :piwo:
_________________
WPI
 
     
kamczur44 
kamczur44

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-10-27, 09:28   

Jak chłopak ma się męczyć sam bo nie wie o co chodzi (ja też się namęczyłem przy składaniu a ile bezpieczników poszło :klnie: ) to niech ktoś mu pomoże co blisko ma do niego albo ostateczność elektryk . Powodzenia
_________________
kamczur44
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2017-10-27, 10:35   

Przecie to takie proste... ino zależy z którego roku ta ETZa. Przed 89r światło stopu było zasilane bezpośrednio i sterowane dopływem masy... z jednego lub obu czujników np. w bębnach. W tej opcji możliwe, że jedynie czujnik w bębnie wymaga korekty, może być tak obrócony że przy ruchu blaszka ześlizguje się z niego zamiast "się wślizgiwać".

W drugiej opcji po 89r. masa jest na stałe, za to światło zapala się gdy dostanie napięcie ...które przechodzi lub nie przez oba czujniki.

muzyczka55 napisał/a:
Wymienił lampe na kwadratową,ale czy to ma jakies znaczenie


Jak zmienił na lampę z żarówką podwójną to problem jest być może w samej lampie.

Wszystko jest na schematach :piwo:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-10-27, 18:06   

Dzięki za odpowiedzi...Etz jest z roku 1988....więc na pewno ta kwadratowa lampa nie jest orginalna.Od czego zacząć?nie znam sie na elektryce.Zdemontować tylne koło i zobaczyć ten czujnik?gość jak sprzedawał mówił że połozył nowa instalacje,a że kupowałem w nocy to nie zauważyłem tego problemu....teraz juz nie odbiera tel.
_________________
gaz
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-10-27, 18:14   

To może być przekaznik
_________________
gaz
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-10-27, 18:16   

Czujnik w bębnie zardzewiały.
_________________
gaz
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-10-27, 18:54   

Wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-10-27, 19:04   

muzyczka55 napisał/a:
To może być przekaznik


Tak, to przekaźnik
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7502
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-27, 19:53   

Przepnij przewód przy przekaźniku ze styku 87a na styk 87.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
kamczur44 
kamczur44

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-10-27, 20:20   

87 czy 87a to to samo , 30 stały plus poprzez bezpiecznik, 86 impuls z włączników stopu, 85 to minus, 87 lub 87a plus do lampy i działa, niech połączy przy kostce na ramie, miernik w rękę i szukać, schemat pomoże, kolory kabli mogą być inne, nie poddawaj się to proste pomału i dasz radę
_________________
kamczur44
 
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-10-27, 20:36   

kamczur44 napisał/a:
87 czy 87a to to samo


Jak to samo ? Jeden stale zwarty, a drugi rozwarty. Jeżeli tutaj STOP świeci się cały czas, a gaśnie po naciśnięciu hamulca to zamiana może rozwiązać problem. Ale nie musi,
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-10-27, 20:37   

Kosior dobrze prawi.przełóż kabel z 87a na 80 bo na schemacie przekaźnika widać jaki jest stan styków w położeniu spoczynkowym.
A test możesz przeprowadzić wypinając kabelek przy bębnie i dotykając go bezpośrednio do bębna.Gdy jest dotknięty stop powinien świecić,a gdy odizolowany stop powinien gasnąć.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-10-28, 12:41   

Przepiołem przewód przy przekaźniku ze styku 87a na styk 87,ale to nic nie zmieniło.
Następnie sprawdziłem przewód od czujnika dotykając bębna(hamulec świecił).Po podłaczeniu ponownie odwróconych kabli,stop w ogóle teraz nie świeci.Znalazłem też drugi przekaznik.Dzięki za wszystkie podpowiedzi,widze ze sam nie dam rady i poszukam jakiegoś elektromechanika.Pozdrawiam.
_________________
gaz
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-10-28, 23:45   

Wywal te wszystkie przekaźniki i zrób sam jak fabryka nakazała. Schemat jest prosty. Plusowy przewód podłączasz pod styk 15 na cewce WN a minusem sterujesz wciskając dźwignię stopu tylnego lub przedniego hamulca oczywiście jak czujniki są sprawne.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7502
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-29, 17:19   

Jeśli ten przekaźnik jest od stopu, to podłączenie powinno być następujące:

85 - minus z czujnika stopu
86 - +12V do stopu (powinno się pojawiać napięcie po przekręceniu kluczyka na "zapłon")
30 - -12V (minus z masy motocykla)
87a - pusty
87 - minus do lampy, do żarówki stopu

W lampie +12V masz mieć podpięte tak, aby pojawiało się tam napięcie po przekręceniu kluczyka na "zapłon" (tak samo, jak do styku 86 przy przekaźniku)

Inne przekaźniki są zbędne.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-10-30, 16:26   

Dzięki,spróbuje,chociaż teraz stop już nie świeci po włączeniu zapłonu ani po naciśnięciu stopki (nie ma go w ogóle)a jak nie wyjdzie to kupię orginalną lampe.
_________________
gaz
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-11-07, 15:25   

Może ktoś wie gdzie można kupić taki czujnik?
_________________
gaz
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14