» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2017-10-27, 05:43
Problem ze światłem stopu
Autor Wiadomość
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-11-07, 15:28   

A może jest ktoś na forum z Rzeszowa lub okolic...kto pomógł by mi uporać sie z tym problemem...oczywiście odpłatnie.Pozdrawiam.
_________________
gaz
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2017-11-07, 15:37   

Kolego zdejmij szczękotrzymacz i zobaczysz jak to działa. Nie ma tam nic skomplikowanego, przy odrobinie chęci i sprytu z Twojej strony, musi działać poprawnie.
Może ułamała się blaszka przynitowana do rozpieraka i wymiana tego elementu nic nie da.

Zasada działania jest taka że przy ruchu obrotowym rozpieraka blaszka w środku dotyka do widocznego elementu co powoduje zamknięcie obwodu (masy), czyli świeci STOP :mrgreen:

Ten element da się kupić ale w tej chwili nie mogę znaleźć...
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2017-11-07, 15:41   

polu, na co Ty liczysz? Gdyby choć trochę mu się chciało poszukałby serwisówki. Nie wiem czemu koledzy przenoszą tu takie tematy, ja od razu kasuję.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-11-07, 17:19   

W sumie i racja Macieju, ale niech ma: stazet
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-07, 18:42   

Na allegro taki czujnik można kupić nowy wpisując:
KOMPLET CZĘŚCI AUTOMAT STOP MZ ES TS ETZ 150 250
Kupowałem i działa ale nie ma w komplecie takiej dłuższej izolującej tulejki plastikowej i trzeba ją zamontować ze starego czujnika...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-11-07, 20:14   

motomaciey napisał/a:
polu, na co Ty liczysz? Gdyby choć trochę mu się chciało poszukałby serwisówki. Nie wiem czemu koledzy przenoszą tu takie tematy, ja od razu kasuję.


Tak....tylko gdzie nie zadzwonię to tylko samochody chcą naprawiać...nie ma w mojej okolicy serwisu.Jestem muzykiem a nie elektro mechanikiem...jak chcesz usunąć temat to prosze bardzo...ale w takim razie nie wiem w jakim celu istnieje to forum.
_________________
gaz
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-11-07, 20:36   

muzyczka55 napisał/a:

Tak....tylko gdzie nie zadzwonię to tylko samochody chcą naprawiać...nie ma w mojej okolicy serwisu.Jestem muzykiem a nie elektro mechanikiem...jak chcesz usunąć temat to prosze bardzo...ale w takim razie nie wiem w jakim celu istnieje to forum.


Dobra, odpuść i nie pogrążaj się dalej :lol:
chodziło o serwisówkę - czyli "mądrą książkę" z opisami rozmiarów części i sposobów naprawy :lol:

Tylko się nie zrażaj. :piwo:
Jestem z Rzeszowa, ale Ci na razie nie pomogę bezpośrednio. Za mało umiem w tej branży. Może kiedyś, jak zabiorę się za swoją. :roll:
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
kamczur44 
kamczur44

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-11-07, 22:00   

Najlepszy sposób i jednocześnie najkosztowniejszy to przerobienie na nowy typ , czyli są gotowe nóżki stopu na tył pod czujnik który jest obok akumulatora . Bierzemy schemat i elektryczny mz dotyczy to roku po 1990 i trzeba dorobić przewody . W mz 150 i 251 to już jest zrobione . W ten sposób mamy święty spokój z tym czujnikiem w bębnie który i tak wymaga regulacji bo zużywają się szczęki. Żeby jeszcze polepszyć światło stop to dajemy prąd na lampę przez przekaznik . Kolego muzyczka 55 nie zrażaj się i nie poddawaj , ja u siebie instalację sam zrobiłem . Ja na muzyce nie mam zielonego pojęcia oprócz posłuchania sobie . Próbuj nie poddawaj się to nie takie straszne jak wygląda . Powodzenia :piwo:
_________________
kamczur44
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-08, 15:46   

muzyczka55, Wydaje mi się ,że brakuje Ci chęci do grzebania przy MZecie. Niestety posiadając taki motocykl trzeba być troszkę elektrykiem, troszkę mechanikiem - ale przedewszystkim mieć chęci. Zacznij więc od zdjęcia koła, aby zobaczyć jak ten czujnik działa (może wystarczy podgiąć blaszkę). Tak jak Koledzy piszą NIE PODDAWAJ SIĘ. Forum po to jest aby Ci pomóc, ale Ty musisz działać i czytać, lub odwrotnie :grin: .Powodzenia :piwo:
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-11-08, 16:43   

Najpierw trzeba rozpoznać jaki jest sposób sterowania żarówką stopu.
Czy na włącznik stopu na kierownicy podawany jest na stałe minus czy plus.Potrzebny jest multimetr lub próbnik napięcia 12V.
Te przekaźniki sugerują że instalacja nie jest przystosowana pod czujnik w bębnie tylko taki "pociągany" na ramie i dlatego ktoś wcześniej musiał zapewnić odwracanie sterowania przekaźnikiem bo możliwe że do czujnika na kierownicy na stałe jest masa.
Bez podstaw wiedzy z elektryki będzie trudno to doprowadzić do oryginału.
Teoretycznie możliwe,ale efekt będzie niepewny.
Od wymiany czujnika bym nie zaczynał,bo najpierw trzeba sprawdzić czy jest uszkodzony czy sprawny,
Sprawdź czy nie spaliło bezpiecznika po zamianie kabli na przekaźniku,bo to może przywrócić świecenie stopu.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-11-08, 19:28   

Dzięki za wszystkie porady...mechanicznie jakoś to może ogarnę ale elektrycznie to już wiem że polegne.W instalacji ktoś niezle namieszał,porównałem z innym etz 150...niestety właściciel też na elektryce sie nie zna.Spróbuje coś działac podpierając się Waszymi poradami,jak nic z tego nie wyjdzie to...przyczepa i 50 km do Łańcuta do serwisu motocykli( bo tylko tam najbliżej przyjmą etz do naprawy)Pozdrawiam.
_________________
gaz
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-11-08, 19:35   

Dobra, odpuść i nie pogrążaj się dalej :lol:
chodziło o serwisówkę - czyli "mądrą książkę" z opisami rozmiarów części i sposobów naprawy :lol:

Tylko się nie zrażaj. :piwo:
Jestem z Rzeszowa, ale Ci na razie nie pomogę bezpośrednio. Za mało umiem w tej branży. Może kiedyś, jak zabiorę się za swoją. :roll: [/quote]


Nie ma takiej opcji żebym sie zraził...doprowadze tą etz do stanu perfekt...bez względu na koszty wizualnie i mechanicznie.
_________________
gaz
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-11-09, 15:38   

Problem w tym, że Twoje najlepsze chęci mogą zepsuć pseudo-fachowcy, tym bardziej, gdy zwęszą laika.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-11-09, 19:05   

Weź schemat, usiądź na spokojnie, otwórz piwo i pomału po nitce do kłębka.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-11-09, 20:50   

Dziś(wreszcie) miałem fachowca co zmienił mi cylinder z tłokiem od 125CM,ponieważ w miedzy czasie chce zmienić pojemność tak aby można było sie poruszać z kat B.po odpaleniu dzwięk z tłumika zrobił się strasznie metaliczny(dzwoni)czy tak powinno być?Może pod moja nie obecnośc załozył inny tłumik/)byłem w pracy a on był sam garażu....bo bardzo mnie ten dzwięk zdziwił (a słuch mam dobry)Zbadał tez z miernikiem instalacje i stwierdził że ktoś strasznie namotał w niej.Zrobił kierunki a co do stopu powiedział ze trzeba jakis kabel od stacyjki ciągnąć,a to mu dużo czasu zajmie,i pojechał....a z 200zł pojechał.Nie zdołał tez wyregulować obrotów biegu jałowego ponieważ gaznik nie reaguje na kręcenie tymi dwoma śrubkami....to pewnie do wymiany.
_________________
gaz
 
     
muzyczka55 

Motocykl: etz150
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 0
Skąd: ropczyce
Wysłany: 2017-11-09, 20:55   

kosior30 napisał/a:
Problem w tym, że Twoje najlepsze chęci mogą zepsuć pseudo-fachowcy, tym bardziej, gdy zwęszą laika.


Oni będą mi potrzebni tylko do prac zaawansowanych lub elektryki,resztę chce zrobić sam,przynajmniej tyle na ile będę potrafił.Części będę kupował sam...najwyżej mnie wyciulają na koszcie usługi.
_________________
gaz
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14