» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Qba
2006-08-29, 18:29
Rodzaje zapłonów w MZ ETZ
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-08-29, 18:22   Rodzaje zapłonów w MZ ETZ

Witam , opiszę tutaj rodzaje zapłonów w MZ ETZ

1. Zapłon klasyczny - przerywacz ,krzywka i kondensator.

2. Zapłon tranzystorowo - stykowy - jak w pierwszym punkcie , przerywacz z krzywką i kondensatorem + moduł tranzystorowo stykowy. Ten zapłon nie występował fabrycznie.

3. Zapłon elektroniczny typu A - montowany od roku 88 (87?) w etz 250 , przerywacz z krzywką i kondensatorem zastąpiono hallotronem sterowanym wirującym magnesem (zespół nadajnika) + sterownik (czarna puszka koło akumulatora). Występują dwie wersje, różniące się nadajnikiem. Zamienność po między nadajnikami jest możliwa ale tylko w jedną stronę.
Spotkałem się też z dwoma typami tranzystorów mocy w module, nie różnicą się niczym szczególnie po za producentem.

4 . Zapłon elektroniczny typu B - hallotron sterowanym wirującym magnesem, wersja bez kabla prowadzącego do kostki z konektorami.
Konektory bezpośrednio na nadajniku obok czujnika halla , Sterownik (czarna puszka) pod siedzeniem. W tym typie również występują dwa rodzaje nadajników jest to jednak bardziej podyktowane pozostałością części po typie A niż zmianami konstrukcyjnymi. Nadajniki są zamienne.
Nadajniki nie są zamienne między modułami typu A i B.

5 . Zapłon elektroniczny typu C - czujnikiem jest hallotron jednak magnes nie znajduje się już na wirującym kółku tylko w pewnym odstępie od hallotronu i jest przysłaniany przez kawałek blaszki znajdującej się na aluminiowym krążku. Zarówno układ nadajnika jak i układ sterowania (tranzystor mocy) są montowane na jednym kawałku aluminium i mocowane na alternatorze, z urządzenia wychodzą tylko dwa przewody (fioletowy i żółto-czarny) do cewki zapłonowej. Producent: PVL.

6. Zapłon elektroniczny typu D - produkt firmy Vape, dostępny jako układ współpracujący z fabrycznym alternatorem lub też z w postaci nowego generatora prądotwórczego z magnesami trwałymi. W obu przypadkach jest to zapłon oparty na czujniku magneto-indukcyjnym z tym, że w drugim wypadku może działać bez akumulatora - zapłon CDI.
Montowany w późniejszych modelach Kanuni.

SofCHJanek: poprawiłem i uzupełniłem, zdjęcia zmienię za jakiś czas
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-04-24, 18:33, w całości zmieniany 18 razy  
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-08-29, 19:16   

fajny temacik, jezeli znajdziesz zdięcia tybu B to też wrzuć je do pierwszego postu. I powiedzcie mi gdzie i czy wogóle można dostac cześci do elektroników.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-08-29, 21:03   

Allu napisał/a:
zastąpiono impulsatorem z magnesem dwubiegunowym

To juz nie czujnik halla??
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-08-29, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-08-29, 22:11   

Na impulsatorze jest czujnik halla , a magnes dwubiegunowy kręci się razem z wirnikiem jak krzywka w klasycznym układzie .

Proszę o nie pisanie zbędnych postów 8-)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
blue daba dee 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 43
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 4
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2006-08-30, 20:42   

http://www.mz-b.de/ifo/etz-igni/eignit.htm
 
     
Dominik 


Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Źyraków/Dębica
Wysłany: 2007-02-19, 18:49   

cześć mam pewien problem i zwracam się z nim do Was a wiec jak zdjąć ten impulsator który jest umieszczony na wale?sory jeżeli pomyliłem nazwy ale wiecie o co chodzi .Chce go zdjąć a nie wiem jak to zrobić.Z góry dzięki za pomoc :smile:
_________________
Mz i Niema Mocnych:)
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-02-19, 20:22   

Odkręcasz śrubę i wyjmujesz!
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Dominik 


Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Źyraków/Dębica
Wysłany: 2007-02-19, 20:29   

No to u mnie albo ciężko zchodzi albo coś jest nie tak jutro do tego jeszcze zajrze :smile:
_________________
Mz i Niema Mocnych:)
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-08-11, 11:21   

Witam!
Czy zapłony elektroniczne typu B, montowano w ETZ 250? I czy impulsator B podejdzie bez przeróbek instalacji do ETZ 250e?
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-08-12, 11:40   

Podejść podejdzie tylko do niego musisz mieć też moduł typu B. Z tego co zauważyłem to w etkach z tym typem zapłonu, klin ustalający położenie krzywki/magnesu na wirniku jest w innym miejscu niż w etkach z z klasycznym zapłonem lub elektronicznym A.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-08-12, 13:38   

Allu, w mojej 150 był typ B ale sie zepsuł i wstawiłem normalną krzywke, wiec chyba jest to samo
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-08-12, 18:55   

Dziwne bo my z Hubertem B. doszliśmy do tego wniosku bo w dwóch etz 150 po wymianie na krzywke były problemy.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-08-13, 10:32   

ja zmieniłem bo miałem troche krzywy wał i magnes wytarł czujnik, zmieniłem na styki i było ok tylko ze przerwa na nich duża ale to daletego ze wał był krzywy
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-08-20, 09:01   

zapłon B wymaga innego wirnika niż platynki i zapłon A. jeszcze jedno... Impulsator typu A wspołpracuje z modułem typu B sprawdzałem Mz odpaliła.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-08-20, 15:58   

Dzisiaj sprawdziłem moduł A z impulsatorem B na zwykłym wirniku, na którym platynki chodziły. Aku miało 10.3V napięcia, a jak odsunąłem kabel od karteru to iskra waliła na ponad centymetr, gruba i niebieska. Mam zdjęty cylinder i kręcąc powoli i patrząc na tłok i kabel WN widać, że iskra przeskakuje przed samym GMP :) Tak więc wydaje mi się, że moduły są zamienne. I wirnik raczej nie różni się.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2007-09-10, 14:35   

Czy ETZ 250 z klasycznym zapłonem (83 rocznik) można przerobić na elektronika? Czy to ma jakiś sens (zalety?) ? Jeżeli tak to na jaki typ przerobić? Co muszę zrobić?
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2007-09-10, 19:53   

FocusPocus, można przerobić każdą ETZetke ktora ma oryginalny alternator :razz: jak przerabiać to na typ A bo jego jest najłatwiej dorwać,zalety? zakładasz ustawiasz zapłon i zapominasz o nim :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-09-30, 16:59   

zobaczcie to, jeżeli się nie myle to jest zbudowane na czujniku indukcyjnym, projekt banalny wręcz, w sumie to już kilka lat temu myślałem nad czymś takim, ale największym problemem była konstrukcja modułu.

http://www.dynamopower.de...4/300s1inst.htm
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-30, 20:35   

Coś takiego robił mi Nostradamus do mojej 6V mz ale niestety się nie doczekałem a projekt już kończył :( [*]
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-10-02, 16:26   

jak zrobić najprostszy zapłon ??

Czujnik zbliżeniowy od maluszka(elegenta) do tego moduł od maluszka lub poloneza, łaczymy wszystko w kupe i mamy najprostszy zapłon elektroniczny, o miliony lat świetlnych wyprzedzajacy zapłon w MZ dlaczego??

czujnik zblizeniowy jest dokładniejszy, na dodatek szybszy, pozatym zastosowano tzw. końcówke mocy, która dodatkowo zwieksza napiecie do 200V(takie napiecie idzie na cewke), w wyniku czemu mamy duza wieksza iskre.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-01-20, 17:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 18