» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie na CDI mz ts 150
Autor Wiadomość
krzychu2lv6 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 7
Wysłany: 2024-04-03, 03:32   Ładowanie na CDI mz ts 150

Witam,

Mam pytanie jakie macie ładowanie w swoich CDI i czy ktoś zaobserwował lub nie odczuł drgań po przejściu z prądnicy na CDI


Ja teraz mam 2szt CDI w mojej TS 150 od UNIMOTO, wykonanie super, pasuje dobrze, ma fasolkę do regulacji zapłonu, 7 cewek 6 ładowania jedna impulsowa, a w magneto jednolity wytoczony i zanitowany stożek na wał.

Pali jak czak noris z pól obrotu, ale nie niestety ładowanie na wolnych 1k obrotów bez obciążenia to 10v z żarówka z przodu 18W i z tyłu 5W dopiero przy 4k mam powyżej 13v efekt akumulator cały czas rozładowany,

Drugie CDi to prawdopodobnie od turbo zabytki taki kupiłem z innym silnikiem, sprzedawca mówił, że od nich kupił, wykonanie inne, jest łącznik, stożek miedzy wałem, a magneto, też 7 cewek też pali dobrze, i też tak samo słabo ładuje 10v na wolnych,

Wymieniałem regulator napięcia nic się nie zmienia, moim zdaniem to jest kwestia za słabych cewek.

Widziałem w necie , że zakładają do ts też 12 cewkowe 10 ładujących i 2 impulsowe, ma ktoś takie rozwiązanie i może mi napisać jakie macie lądowanie na wolnych obrotach?

Kolejne pytanie dotyczące CDi to czy te magneta są dobrze wyważone? mam spore drgania, pomimo tego, że reszta układu po remoncie, wał centrowany i wywożony na 65% ale nie wiem czy ten typ tak ma, czy to jest kwestia magneta, lecz na obu zestawach mam tak samo, ale nie widzę na nich miejsca po wywarzaniu, niestety nie wiem jak jest na prądnicy.

Mieszka ktoś w Wa-wa i okolice,żebym mógł podjechać porównać z inną.
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 298
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-04-03, 09:41   

Moje cdi od od tych drugich magikow ladowalo gdzies od 2000rpm, szwagrowi skonczylo sie lozysko za zaplonem po kilku tys Km, wraca do pradnicy.
Znam kilkanascie przypadkow gdzie w malych TS/ES pada lozysko wlasnie za zaplonem po zamontowaniu cdi. Przypadek?
Tego drugiego zestawu nie mialem.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
krzychu2lv6 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 7
Wysłany: 2024-04-03, 17:53   

No właśnie mam takie samo wrażenie, że nikt nie wyważa tego magneto, może są nawet specjalnie nie dowarzane, żeby niwelować punkt zapłonu w układach w do których są przeznaczone oryginalnie, a w Mz powinny być wyważone na 100% tak jak prądnica w dodatku długie ramie kumuluje drgania.

Wstępnie jak dzisiaj sprawdziłem o ile środek gwintu do ściągacza jest centryczny to na moim jest 6gr. niewyważenia, ale muszę to jeszcze zweryfikować na stożku.
Na magneto nie widać, żadnego śladu próby wyważania, chyba, że robią to znacznikiem zapłonu.

Jestem jeszcze ciekawy co do układu z 12 cewkami czy ma jakieś sensowniejsze ładowanie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14