» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Blokowanie klocków w hamulcu tarczowym
Autor Wiadomość
Maciekka1 
pierwszy właściciel

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 56
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 41
Skąd: zbiornik Jeziorsko
Wysłany: 2017-12-29, 23:14   Blokowanie klocków w hamulcu tarczowym

Mam taki problem: Podczas hamowania przednim hamulcem czasami potrafią zakleszczyć się klocki na tarczy. Cylinderki nie chcą się cofnąć i muszę odpychać klocki od tarczy np. śrubokrętem. Czy to jest wina pompki? przewodu? cylinderków? Ktoś ma jakieś sugestie co mam najpierw rozebrać /obejrzeć? Ewentualnie wymienić?
    _________________
    Maciek
     
         
    kosior30 
    Klubowicz
    Łysy JWP


    Motocykl: MZ ETZ 250e '87
    Pomógł: 138 razy
    Wiek: 37
    Dołączył: 24 Maj 2009
    Posty: 7479
    Skąd: Żyrardów
    Wysłany: 2017-12-29, 23:32   

    1) Po zablokowaniu klocków poluzuj delikatnie przewód przy pompie. Jeśli wycieknie płyn, zejdzie ciśnienie i klocki odpuszczą, to przyczyna leży po stronie pompy. Jeśli nie, to idź do punktu 2.

    2) Poluzuj delikatnie odpowietrznik. Znów jeśli po upuszczeniu ciśnienia klocki puszczą przyczyna leży po stronie przewodu hamulcowego, który najprawdopodobniej rozwarstwił się w środku i blokuje powrót płynu. Jeśli nie, to trzeba rozebrać zacisk i sprawdzić tłoczki, bo to one blokują.
    _________________
    Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
    "Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
    "Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
     
     
         
    ETZ_PRORIDER 
    mod_team
    MZ ETZ 250 GKS TEAM


    Motocykl: MZ ETZ 250
    Pomógł: 167 razy
    Wiek: 33
    Dołączył: 09 Sie 2009
    Posty: 5266
    Skąd: Kościerzyna
    Wysłany: 2017-12-30, 09:37   

    Te zaciski trzeba co jakiś czas (czyt. Co 10-15 lat) sprawdzać pod kątem pracy tłoczków. Korpus i tłoczek jest aluminiowy i często koryguje od wilgoci w płynie i tłoczek się zapieka. Wymiana uszczelnień + dogłębne czyszczenie przynosi pozytywne efekty :) tym bardziej, jak od 30 lat zacisk nie był ruszany i jeździ na fabrycznym płynie.
    _________________
    Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
     
     
         
    Maciekka1 
    pierwszy właściciel

    Motocykl: MZ ETZ 250
    Wiek: 56
    Dołączył: 15 Sie 2016
    Posty: 41
    Skąd: zbiornik Jeziorsko
    Wysłany: 2017-12-30, 18:07   

    Dzięki Panowie za podpowiedzi. Biorę się za sprawdzanie. Nie omieszkam poinformować o efektach.👍
    _________________
    Maciek
     
         
    Maciekka1 
    pierwszy właściciel

    Motocykl: MZ ETZ 250
    Wiek: 56
    Dołączył: 15 Sie 2016
    Posty: 41
    Skąd: zbiornik Jeziorsko
    Wysłany: 2017-12-30, 22:48   

    I już prawie wiadomo. Klocki puszczają po poluzowaniu odpowietrznika. To co teraz robić? Kupić nowy przewód czy rozbierać cały hamulec.?
    _________________
    Maciek
     
         
    ETZ_PRORIDER 
    mod_team
    MZ ETZ 250 GKS TEAM


    Motocykl: MZ ETZ 250
    Pomógł: 167 razy
    Wiek: 33
    Dołączył: 09 Sie 2009
    Posty: 5266
    Skąd: Kościerzyna
    Wysłany: 2017-12-31, 00:08   

    Ogólnie przewód musisz kupić ale skoro przewód zmieniasz to zregeneruj zacisk, koszt niewielki, nakład pracy tak samo a masz wtedy pewność, że będzie wszystko świeże.
    _________________
    Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
     
     
         
    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Odpowiedz do tematu
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz głosować w ankietach
    Możesz załączać pliki na tym forum
    Nie możesz ściągać załączników na tym forum
    Dodaj temat do Ulubionych
    Wersja do druku

    Skocz do:  

    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
    Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
    Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14