» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-12-25, 18:59
Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła EM250
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-03-06, 20:38   Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła EM250

Witajcie, ostatnio wpadłem na nie najgorszy pomysł naprawy gwintów pokrywy sprzęgła w silnikach EM250. Pewnie wielu z nas boryka się czasami z problematycznymi trzema gwintami od dekielka napędu obrotomierza/regulacji wycisku sprzęgła, znalazłem sposób na przerobienie tych gwintów na stalowe gwinty M6. Jakiś czas temu przeprowadziłem te operację w pewnej pokrywie znajomego u którego jeden gwint był zmęczony i śruba wcale nie trzymała. Element który użyłem do naprawy gwintu można nabyć w sklepach metalowych jak i w sklepach z materiałami drzewnymi lub drewnopochodnymi, tego elementu używa się do np. obudów głośnikowych do przykręcania przetwornic, głośników itd. Wymiar zewnętrzny wynosi w przypadku mojego elementu 7.40mm. Stary gwint należy rozwiercić pod ten element i wcisnąć na prasce lub wbić go delikatnie młotkiem od środka pokrywy tak aby siedział ciasno. Ten elemencik można dowolnie przyszlifować lub po doginać jak się komu podoba, niestety nie zamieszczę zdjęć jak to docelowo wyglądało bo nie zdążyłem nic zrobić jak dekiel był już wstawiony i wyregulowane było sprzęgło, polecam takowe rozwiązanie zanim rozwiercimy pod jakieś inne śruby. Gwint po tej operacji jest o wiele mocniejszy i bezawaryjny, można dokręcić z dużą siłą nie martwiąc się o zniszczenie gwintu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-06, 21:21   

Pomysł ok, Nitonakrętki też w tym przypadku były by dobre tyle że do Nitonakrętek potrzeba specjalnej nitownicy a tu jest montaż prostszy. Dobre rozwiązanie i warto wziąść po uwagę jak i niedługo u mnie może gwint paść takze :)
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 00:20   

To już Helicoil wyszedł z mody? :roll:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
eurojanek 


Motocykl: MZ es 250/2 1973
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 93
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2014-03-07, 08:33   

Jak swego czasu w Ęglandzie działałem na frezarkach CNC dla firmy lotniczej, to razu pewnego wpadło zamówionko na opancerzenie do tych wszelakich wozów bojowych do Iraku, a że to się robi ze stopów aluminium z chromem i kilkoma innymi rzeczami żeby było lekkie a odporne na bombki, to tez trzeba było gwinty zabezpieczyć przed zerwaniem przy montażu, to mieliśmy takie fajne inserty: tulejka gwintowana wewnątrz i zewnątrz, do tego wyposażona w 3 kliny i grzybek z rowkami którym się to wkręcało a po odwróceniu wbijało klinki. Przed wkręceniem smarowało się klejem. Siekłem z grubsza rysunek jak toto wygląda:



Wytrzymałość takiego rozwiązania kosmiczna.
_________________
Zły Monsta sugeruje, żebyś lepiej zajrzał na Cupsella z koszulkami
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2014-03-07, 08:39   

ETZ_PRORIDER, niezły patent. Z racii tego, że w mojej ecie zostało 2/3 gwintów w tym miejscu, chętnie go sprawdzę.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-03-07, 17:51   

saska251 napisał/a:
To już Helicoil wyszedł z mody? :roll:
Wiesz, sprężynki nie są najgorsze ale nie jestem do nich przekonany widząc jak wielu na nie narzeka, sam się przekonałem o ich słabościach ale to może przez nie fachową instalację takowych rozwiązań, moje ulepszenie nie wymaga większych umiejętności ślusarskich, wystarczy wiertarka, szlifierka i trochę oleju w głowie :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-10-14, 23:11   

Mały UP. Chciałbym przedstawić jak moje rozwiązanie wygląda na gotowo w mojej pokrywie. Sprawuje się bardzo dobrze a modyfikacja jak zwykle banalnie prosta :)
Oraz zdobyłem też inne tulejki gwintowane na M6 w sklepie metalowym, sam nie wiem od czego są :D :twisted:
Udanych modyfikacji browarek
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
stachu272 
Stachu

Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 141
Skąd: Biskupnica/Człuchów
Wysłany: 2014-10-14, 23:27   

To się nazywa nitonakrętka, jakby ktoś szukał.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=23265
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-15, 08:29   

I do jej montażu najlepiej pożyczyć nitownicę do nitonakrętek bo młotkiem słabo się osadzają. Używałem tego parę razy i jak się to zanituje jak karze teoria to nie ma szans by się obróciła.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-10-15, 19:24   

Hvil, stachu272, To czego użyłem to nie jest nitonakrętka. Jest to element używany w branży drzewnej do skręcania elementów czy też innych pierdołków. Ten element mocowałem za pomocą praski, wciskane to było na klej montażowy i na koniec zaklepane na boki jak widać na zdjęciach. Nie ma opcji żeby coś puściło. zastanawiałem się, czy czasem za jednym zamachem nie zrobić wszystkich trzech dla świętego spokoju ale zostawiam to na kiedy indziej, sezon trwa i trzeba jeździć :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-10-17, 18:16   

Bardzo dobre zastosowanie,muszę sobie to kupić i zrobić,bo mam gwint zerwany :) Co prawda drugi dekiel jest no ale zobaczę,bo chcę w końcu pojeździć :D
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
krz.kop65 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2014-12-25, 13:29   

ETZ_PRORIDER, Jakiś czas temu kupiłem w stanie rozkładu etz 250 dla mojego taty , to też miała tak zregenerowane gwinty w kapie :) Ktoś też na taki sam pomysł wpadł jak Ty :) :piwo:
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 511
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2019-02-25, 12:31   Re: Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła E

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Element który użyłem do naprawy gwintu można nabyć w sklepach metalowych jak i w sklepach z materiałami drzewnymi lub drewnopochodnymi, tego elementu używa się do np. obudów głośnikowych do przykręcania przetwornic, głośników itd.


To się fachowo nazywa nakrętka pazurkowa M6
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-02-25, 14:05   

5 lat temu na to wpadłem i stosuję do dziś ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-02-25, 15:27   

A ja stosuję helicoli 😀
Szybciej łatwiej, itp, itd
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15