» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Karta ewidencji (biała karta) - WUOZ problemy
Autor Wiadomość
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-05-14, 07:50   Karta ewidencji (biała karta) - WUOZ problemy

Witam, pojawiła się ściana podczas rejestracji na zabytek mojego motocykla (z ważnych danych to rocznik 59, bez żadnych zmian, w pełnym oryginale). Problem wygląda tak, że Konserwator nie chce przyjąć mojej białej karty i wytknął szereg "niedociągnięć". Nie jestem laikiem w temacie, ale zmieniła się rejonizacja i mój wniosek trafił po raz pierwszy w nowe miejsce - Łódź.
W odpowiedzi jaką dostałem nie ma podanych konkretnych paragrafów, który wykazywałyby, że mają rację.
1. Do wniosku dołączyłem umowę kupna-sprzedaży, według urzędniczki jest ona niewystarczająca bo powinienem udokumentować całą znaną historię motoru.
2. Brak adnotacji, że rzeczoznawca zweryfikował moją białą kartę. Czyli mogę opracować sam, ale rzeczoznawca musi się pod nią podpisać, jak dla mnie absurd.
3. Ze względu na brak opinii technicznej powinienem podać: ilość wyprodukowanych egzemplarzy, opis prac konserwatorskich, restauratorskich, modernizacyjnych oraz wszelkich zmian ... oraz określenia stopnia oryginalności. Wytyczna dotycząca opracowywania karty pojazdu (białej karty) pisze wyraźnie, że jeśli nie wiemy, co dokładnie wpisać w rubrykę lub dane źródłowe są sprzeczne to pozostawiamy miejsce puste. Moim zdanie tyczy się to ilości egzemplarzy. Opis prac jakie wykonałem przy motorze był umieszczony, ale nie był jakiś super precyzyjny, bo przecież co można napisać więcej nie wchodząc w szczegóły, że został wykonany remont silnika oraz po naprawie została położona nowa powłoka lakiernicza?