» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
Autor Wiadomość
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-01-20, 01:52   

Czy moglibyście proszę zapodać podstawowe wymiary tego gaźnika BVF 30N3-1? Chodzi mi o takie dane:
średnica gardzieli,
zewnętrzna średnica od strony cylindra i filtra,
wysokość x szerokość x długość gaźnika.
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 112
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-01-20, 10:54   

Witam.

Wymiary 30n3-1 to:

- Średnica od strony filtra 51.7mm
- Średnica od strony cylindra 39.9mm
- Wysokość 165-175mm (zależy od ustawienia śruby regulacyjnej linki gazu)
- Szerokość 90mm
- Długość 102mm


Pozdrawiam
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-01-20, 22:30   

GRU ETZ 125 - Dziękuję za odp.
Mam jeszcze takie pytanie. Sprzedawca maxmoto z allegro dał taki opis tego gaźnika: "Gaźnik MZ ETZ 251 301 BVF 30N3-1 Producent: WM Motor Wilmat".
Tu na forum jest mowa, że powinno być w środku logo MZA czyli z pewnością jest to nazwa chińskiego producenta. Co myślicie - czy to są dwaj inni producenci tego gaźnika i na rynku są gaźniki od obydwu? Czy może maxmoto się myli? Czy może WM i MZA to jedno i to samo?

Nie mam okazji pójść osobiście i przed kupnem sprawdzić jakie logo jest w środku a nie chciałbym kupić czegoś gorszego niż ten model BVF-MZA co tu chwalicie na forum.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1665
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-01-21, 06:39   

bysior napisał/a:
Czy może WM i MZA to jedno i to samo?

Nie jest to samo-całkiem inne firmy.
Ale gdybym miał wybierać to jedynie MZA.
_________________

 
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 112
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-01-21, 17:10   

Nie ma sprawy.

Myślałem, że 3N3-1 oryginalnie był produkowany przez BVF.
Takie logo mam na swoim gaźniku.
Wilmat to ogólnie znana sklep/hurtownia i na tych fotkach widać logo BVF.
Nie wiem czy to możliwe, czy Chińczycy podrabiają wszystko z logiem włącznie.

Pozdrawiam.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4125
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-01-21, 18:35   

Przyjrzyj się niemieckiemu logo BVF a chińskiemu. Może zauważysz różnice.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 112
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-01-22, 09:19   

Wczoraj porównałem sobie logo BVF i rzeczywiście się różnią. Wielkość i pozycja też trochę inna.

Pozdrawiam.
 
     
bysior 

Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: w-wskie
Wysłany: 2019-01-22, 14:13   

Masz może fotki prawilnego niemieckiego logo BVF robionego przez firme MZA i chińskiego BVF?
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 112
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-01-23, 00:19   

Tu masz fotkę oryginalnego BVF IFA, nie mam MZA. Porównaj sobie z fotkami z allegro.
 
     
Fiedorp1 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 27
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 15
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2019-01-23, 13:29   

BVF MZA od Kniazw
Przede wszystkim obok nie ma logo IFA
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4125
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-03-18, 20:56   

mczmok, Jaka w końcu Tobie siadła dysza pod 300ccm? Musze w swojej zmienić główną i chciałem brać dyszę 140 z innymi gratami od jednego sprzedawcy bo ma 140 i 150 a nie ma 145 więc będę musiał brać cały zestaw od 120 do 145 do simsona a to mi się nie hala...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1665
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-03-19, 06:38   

GRU ETZ 125 napisał/a:
nie mam MZA

MZA jest w komorze pływakowej od środka - umieściłem zdjęcia.
ETZ_PRORIDER napisał/a:
Jaka w końcu Tobie siadła dysza pod 300ccm?

145 , wcześniej miałem 140.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4125
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-03-19, 13:23   

Oka, to zamawiam zestaw w takim razie. Musze to do zlotu ogarnąć :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
cejot 
Maxi Kaaz

Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 48
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2019-03-23, 17:29   

Dołącze się w tym temacie bo nie jestem w stanie znaleść właściwego. Mianowicie mam oryginalny gaźnik 30n3-1. Jakoś po zimie nie chciało mi moto odpalić więc uznałem, że gaźnik się zapchał i go rozebrałem w celu wyczyszczenia i tu mam problem bo okazało się, że w moim gaźniku jest iglica, jej zapinka oraz przepustnica od gaźnika w wersji 30n2 ... Motor do tej pory chodził prawidłowo i teraz po przeczyszczeniu też działa dość dobrze (zdaża mu się nie zejść z obrotów do 1300 i zatrzymuje się na dłuższą chwilę na 2000), ale dość dobrze reaguje na manetkę gazu itp. Czy ktokolwiek słyszał o takim rozwiązaniu i ewentualnie czy można gdzieś nabyć te elementy do 30n3-1 ?



_________________
Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą
Jedź z taką prędkością aby twój anioł stróż mógł za tobą nadążyć
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1665
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-03-25, 06:40   

cejot napisał/a:
Czy ktokolwiek słyszał o takim rozwiązaniu i ewentualnie czy można gdzieś nabyć te elementy do 30n3-1 ?

http://www.stazet.inkontr...zepustnica&qq=2
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1665
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-03-25, 10:05   

ETZ_PRORIDER,
Jeszcze jedna kwestia do rozmiaru dysz, jeżeli motocykl jest użytkowany w mieście na krótkich trasach myślę że dysz 140 wystarczy.
Jeżeli trasy - 145 (osobiście dosyć często robię trasy) .
A dlaczego ?
Jeżeli jest dozownika to sprawa jest prosta - smarowanie jest optymalne niezależnie od stylu i warunków jazdy - zawsze takie samo, optymalnie.
Szczególnie jeździe miejskiej 1-2-3-4 plus często stop używamy nasz gaźnik pracuje w zakresie bogatszym jeżeli chodzi o mieszankę , a co za tym idzie ilość oleju spowoduje to nadmiar oleju i zwiększoną ilość nagaru i oleju w układzie wydechowym.

Znam to z autopsji ponieważ MZ jeżdżę na co dzień , sklep, siłownia, itp - trasy po 1 km.
Tak po tygodniu (20-30 krótkich odcinków) jak wyskoczę na trasę po ok 2 km zaczyna się silne kopcenie i spalanie oleju, robię to specjalnie jak w serwisowce :-) żeby wypalić nadmiar.


Na trasie jadać w miarę spokojnie 85-95 mieszanka jest na tyle uboga że spala się w większym stopniu.
Nie bez znaczenie jest również fakt, że konstrukcja ETZ uzyskuje stabilizację termiczną po ok 10-15 km jazdy turystycznej.

Dlatego napisałem ze dysza 140-145 będzie ok - każdy po swoim stylu jazdy i potrzebach, czy regulacjach musi to określić sam :-)
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4125
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-03-25, 13:30   

U.mnie 250-tka śmiga tylko za miasto i na zloty. Na miasto mam 150-tkę. A z dozownika nie korzystam.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
cejot 
Maxi Kaaz

Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 48
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2019-03-26, 13:27   

mczmok napisał/a:
cejot napisał/a:
Czy ktokolwiek słyszał o takim rozwiązaniu i ewentualnie czy można gdzieś nabyć te elementy do 30n3-1 ?

http://www.stazet.inkontr...zepustnica&qq=2


Niestety nie ma tam zestawu przepustnica, iglica i zapinki do 30n3...
_________________
Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą
Jedź z taką prędkością aby twój anioł stróż mógł za tobą nadążyć
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1665
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-03-26, 14:20   

https://allegro.pl/oferta/zapinka-spinka-dolna-iglicy-gaznika-mz-etz-251-7855556640
https://allegro.pl/oferta/mz-etz-251-iglica-przepustnicy-gaznika-7521392333
Trochę inwencji i chęci...
_________________

 
 
     
cejot 
Maxi Kaaz

Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 48
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2019-03-27, 17:19   

oki - może faktycznie w ten sposób pozbieram wszystkie części do kupy - chyba jeszcze zapinka górna będzie mi potrzebna do takiego zestawu?
_________________
Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą
Jedź z taką prędkością aby twój anioł stróż mógł za tobą nadążyć
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13