Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-08-20, 14:01
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | A to dla tego, że do TS nie do końca pasuje. Przeczytaj całą dyskusję. |
Bo nie ma regulacji wysokości przepustnicy - pozostaje BING ! |
_________________
|
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2019-08-20, 20:21
|
|
|
Witam dzięki za radę ,Bing za drogi chyba wruce do starej wersji i kupię do tski.Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2019-08-20, 22:26
|
|
|
Orion ma ten gaźnik i ma dobre wolne obr. Ja zaś ostatnio montowalem ten gaźnik również w ts 250/1 I bez problemu . Szukaj przyczyny w swojej emzecie albo kupiłeś wadliwy gaźnik |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
zdzich
zdzich
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 58 Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 19 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-20, 23:10
|
|
|
Witam . U mnie ponad 1000 km przejechane na tym gaźniku w TS 250/1 i wszystko OK . |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-08-20, 23:11
|
|
|
Dzisiaj montowałem omawiany gaźnik w ETZ 251 90r. I początkowo również nie szło podnieść obrotów wyżej niż 900-1000 do tego strzelała w nowiuśki tłumik od Hartmanna, kilka zmian dyszy głównej z tej co była fabrycznie na 135 z zestawu, następnie na 140 i kolejnie na 145. Już przy 135 z zestawu dysz BVF obroty nagle podskoczyły na 2.000 i mogłem je dowolnie regulować. Już nie strzela w tłumik ale przy 8krpm przerywa, podejrzewam już coś z elektryką bo światła przygasają przy tych obrotach. Jutro dalsze testy. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2019-08-21, 21:25
|
|
|
Witam jak pisałem wcześniej przetestowałem dwa gaźniki stary i nowy i to samo,a wcześniej na gaźniku od taki wszystko było ok ,chyba że z tymi dyszami pokombinuje.Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-11-07, 00:20
|
|
|
Koleżanki i Koledzy - co sądzicie o takim zestawie? Odpaliłem motor po raz pierwszy od zamontowania ale jeszcze nie jeździłem. Chyba nie ma wolnych obrotów ale to może dlatego że był jeszcze zimny. W czasach PRLu i pod koniec XX wieku tak tuningowano skarpety i chodziły jak szatan. Liczę na podobne efekty. Nie mam na razie króćców do synchronizacji. Macie jakieś rady czy wskazówki dla mnie? - będę wdzięczny. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-11-07, 12:00
|
|
|
Ciężko Ci będzie ustawić wolne obroty ponieważ nie masz dostępu do wkrętów regulacji przy 2 gaźnikach w takim układzie. Ale pomysł dobry. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-11-07, 14:00
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | nie masz dostępu do wkrętów regulacji |
Zgoda. Potrzebuję śrubokręt kątowy z grzechotką. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2019-11-07, 17:02
|
|
|
Zamysł ok, na krótkim dolocie te silniki chodzą ostro o ile pokusisz się o dobry zapłon. Jeśli ogarniesz jakoś jałowe to zabawa z dyszą główną Cie nie ominie. Kiedyś podrasowałem kilka silników S15 w motopompach PO-5 do zawodów ....pobaw się wyprzedzeniem zapłonu (+)
|
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2019-11-07, 18:07
|
|
|
Witam ponownie jeżeli chodzi o te dysze to trzeba wszystkie wymienić na większe, proszę o radę.Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-11-07, 20:03
|
|
|
Nie wiem jak w syrenie ale w MZ tylko dysze główną |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-11-07, 22:12
|
|
|
Dokładnie jak pisze Mariusz. Tylko dysze główną wystarczy zmienić. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-11-20, 04:19
|
|
|
Możecie mi podać jak się sprawdza i ustawia poziom pływaka w 30N3-1? I ile ma być. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-11-20, 06:50
|
|
|
Tak samo jak 30N2-5 zobacz w serwisowe. |
_________________
|
|
|
|
|
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-11-21, 14:05
|
|
|
W 30n3-1, czy jak wasze maszyny chodzą na wolnych obrotach to przepustnice mają całkowicie zamkniętą? Według tych procedur do ustawiania wolnych obrotów to robi się to tylko przy pomocy śruby powietrza i czasem tej zaplombowanej śruby mieszanki – przepustnicy nie powinno się dotykać, to oznacza, że ma być zamknięta. Czy tak? |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-11-21, 21:23
|
|
|
Śrubą zderzakową przepustnicy przed rozpoczęciem regulacji obniżasz obroty tak nisko jak się da, aby silnik pracował jeszcze w miarę równo i nie zgasł. Potem regulujesz, gdy obroty się podniosą znów opuszczasz obroty zderzakową i aż do momentu, kiedy dojdziesz do chwili, gdy reakcją na ruszenie śruby od składu mieszanki będzie obniżenie obrotów w którą stronę byś nie kręcił. Wtedy podbijasz obroty zderzakową do ok. 1200. Oczywiście mowa o ustawianiu silnika "na słuch". Zazwyczaj jest w miarę skuteczne, ale są oczywiście bardziej wymierne metody. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-11-21, 21:45
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Śrubą zderzakową przepustnicy |
Ale w 30n3-1 nie ma śruby zderzakowej, jest tylko linka. A w opisach regulacji obrotów nie ma nic o ustawianiu przepustnicy linką na podobieństwo tego co napisałeś. Z tego wnioskuję, że przepustnica ma być zamknięta na amen przy wolnych obrotach a dopiero do jazdy idzie w górę. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-11-21, 22:02
|
|
|
OK, nie spojrzałem na model gaźnika. Przepustnica ma być zamknięta. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-12-01, 02:42
|
|
|
W 30n3-1 możecie mi podać jak macie ustawione te 2 śruby do regulacji? Ja wiem, że przy ustawianiu wolnych obr. nikt specjalnie nie liczy o ile je wkręcił czy wykręcił ale może jak ktoś wie jakie ma końcowe ustawienie to chętnie wysłucham.
I jeszcze - skąd kupujecie te nadwymiarowe dysze główne? |
|
|
|
|
|