» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 23:47
Ustawianie gaźnika - ES 250/2
Autor Wiadomość
FeRaGo 
FeRaGo

Motocykl: MZ TS 150/Iż 56
Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 13
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2006-12-13, 07:21   Ustawianie gaźnika - ES 250/2

Czy mógłby mi ktoś doradzić jak dobrze ustawić gaźnik? Mam taki problem, odpalam motor i wchodzi mi na wysokie obroty, nie wiem co jest nie tak ? grzebałem w gaźniku to pewne, kręciłem tą śrubką regulującą.
_________________
RSM SW http://rsm.stalowawola.com.pl
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-02-20, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-13, 12:22   

wolne obroty ustawiasz naciagiem linki gazu, poluzuj ją od góry gaźnika. Śruba jest do regulacji skłądu mieszanki. Gdzieś Toma pisał dokładnie jak sie ustawia gaźnik, ale albo ja za mało szukałem albo to sie gdzieś zagrzebało. Tak czy siak - metoda prób i błędów.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-12-13, 20:05   

Albo sobie ściagnij serwisówkę od trophy i tam masz wszystko jak na dłoni :smile:
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-13, 21:05   

to jest w serwisówce :?: w instrukcji obsługi na pewno nie ma :razz: aż sobie sprawdzę :mrgreen:
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Jasiu 

Motocykl: MZ 250 ES 250/2
Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2006-12-14, 19:35   Re: Ustawienie gaźnika w ES 250/2 Trophy

Hej!
Wiesz jak ja to robie! Najpierw śrube od składu mieszanki wkręcam do oporu, później dwa i pół obrotu wykręcam i więcej nic nie kombinuje przy niej, reszte ustawiam na lince! Mam instrukcje , tem jest dokładnie napisane jak to zrobić ale ten sposób jest nie najgorszy!
Pozdrowienia!
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-12-14, 22:22   

No kolego szanowny sam to mam od CIebie i jest ustawienie gaxnika milym jezykiem napisane :)
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2010-02-17, 23:06   MZ ES 250/2 Trophy - dysze gaźnika

:piwo:

Pany, szukam dyszy gaźnikowych do modelu 250/2 Trophy.Najlepiej tez tego zaworka którym steruje pływak.

Da sie to dostac nowe wogole w polskim sklepie gdzieś.:?:..Moje oryginaly chodzą ale to już nie to.

Druga spr , bo pewnie nowych nie dostanie , to jak sie ma oryginal 28-n-3 z wożonymi dyszami od ETZ 250 ? Wiadomo są inne , ale czy bedzie mozliwe to znośnie wyrególować. Bo np caly gaźnik od ETZ 250 w ES śmiga z tym , ze zawsze na ciut bogatej mieszance.


Dzieki za info jak ktos posiada.
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
Ostatnio zmieniony przez matmax 2010-03-15, 00:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-02-18, 15:34   

W 40letnim gaznik korpus też jest wylatany w miejscu pracy z przepustnicą , może warto zainwestować w nowy od etz??
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2010-02-18, 15:38   

Napisalem wyzej , ze nowy od ETZ i niemoge go wyregolowac, dodatkowo i w nowym wystepuje problem grającej przepustnicy ;) ...

Nie napisalem, ze mam zuzyty korpus, wiec ponawiam pyt:)
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2010-02-18, 19:00   

Można próbować dorobić dysze u zegarmistrza chyba że samemu posiada się wiertła o odpowiednich rozmiarach. W zestawie naprawczym gaźnika 16n3 (simson) mamy trzy dysze (35, 60, 70) o tym samym gwincie które nadawały by się do rozwiercenia. Rozmiary dysz dla MZ podane sa w setkach milimetra. Trzeba by było je rozwiercić przypuśćmy na 1,1mm, 1,15 mm 1,20 mm (nie wiem jakie tam były w serii, wymiary zgaduje jakie mogą być w gaźniku 28mm) i później tylko dobrać ta na którym silnik najlepiej będzie się zachowywał.
Rozwiązało by to tylko problem dyszy głównej.
Zaworek iglicowy nie jest taki sam jak w 30n2/n3 ?
Dyszę niskich obrotów może by dobrał od 16n1(simson - 35), 24n2 (chyba 40) 30n2 (45) ??
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2010-02-20, 16:23   

dzieki za info :)

Bede tak kombinowal , jeszcze dobijam sie do typka http://www.reges.pl/gazniki.htm , jak mi odpisze , to skalkuluje koszty jego , a jakbym wlasnie dorobil dysze u zegarmistrza, iglice zostawił stara(raczej dobra) a zaworek od ETZ pasuje .Reszte mam, a czyszczenie zrobie najwyzej w roztworze woda ciepla 3 czesci do 1 częśc fosolu.

Stram sie jak moge uniknac chinskiego shitu.
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2010-03-27, 22:09   Poziom paliwa w gaźniku MZ es 250/2

Jesli ktos ma infornacje jaki ma byc poziom paliwa, to niech poda. Najlepiej jakby to było w formie np odleglość od krawędzi komory paliwa do lustra cieczy. Wtedy bym sobie to ustawił na luzie na wyjętym gaźniku , zmontowal i hola. Bo te odstepy miedzy plywakiem a czyms tam, to ja wątpię żeby się sprawdziło.
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
Ostatnio zmieniony przez matmax 2010-04-09, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-03-27, 23:44   

mundy napisał/a:
Bo te odstepy miedzy plywakiem a czyms tam, to ja wątpie zeby sie sprawdzilo.
a masz te odstępy? Jeśli tak, to rób według tego... ja tak robię i silniki nie narzekają na brak paliwka :razz:
_________________

 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2010-03-28, 19:03   

Słuchaj nie mam wymiarow od trophy. W mojej serwisowce niepodaja tego. A te odstępy od gaźnikow 30n niesprawdzają sie w 28n
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 192
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2010-03-28, 20:05   odp

ten wymiar to 14 mm ale sam sprawdz tutaj cos powinno być

http://www.mz-es.de/mz-es...uranleitung.htm
 
 
     
zajac 

Motocykl: Jaskółka Trophy
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-06, 19:41   

Witam
Mam pytanie odnośnie jakie dysze powinny być w gaźniku trophy model 28N 1-3 i jaka powinna być długość iglicy (na swojej mam napisane C5 i dł 77,90) dodaje zdjęcia gaznik nówka sztuka tylko szkoda ,że bez dysz
http://img710.imageshack.us/i/dscn6233.jpg
http://img715.imageshack.us/i/dscn6234o.jpg
http://img19.imageshack.us/i/dscn6235l.jpg
http://img542.imageshack.us/i/dscn6236.jpg
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2011-05-07, 11:12   

zając nie jestem pewien ale chyba takie : główna 135,iglicowa 70,rozruchowa 110, biegu jałowego 35 :piwo:
_________________

 
 
     
qbol 


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-05-07, 20:53   

Wymiary które podał kolega motocyklista są oczywiście nie prawdziwe. Prawidłowe dla gaźnika 28 N 1-3 to:
dysza główna 115
Dysza prowadzenia iglicy 67
Dysza ssania 100
Dysza biegu jałowego 40

Wymiary iglicy masz podane w tym temacie kilka odpowiedzi wcześniej.

Zestaw naprawczy tego gaźnika kupisz tutaj: http://www.mzsimson.de/in...ect_to=cat_show
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2013-10-08, 21:01   

Ok, z tym zaplonem już wiem mnie wiecej co i jak..

Teraz mam jeszcze zagwozdke co do tropika 250.2. Mam gaxnik oryginalny czyli 28n1-3 . Stan dobry , pniewaz ok 4 tys km wczesniej zmienialem na nówke korpus+przepustnica. CHodzi mi o dane co do poziomu paliwa w komorze pływaka.
Ustawione mam teraz tak jak podaje "jezdze motocyklem MZ" w pozycji -zamknięte wymiar 25mm, a max otwarty 36,5 (ksiazka podaje 35 ,ale mysle ze ten 1 mm nie robi roznicy). Nie wiem czy te dane beda na 100% dobre pod ten gaźnik, ktoś walczył z tym?
Objaw mialem taki , ze moto nawet cieple musialem palić na ssaniu. A zimnego z nocy to czasami i 100X chyba musialem przekopac , az mnie dziś to wner.. :roll: .. ROzebrałem przedmuchalem spray-em do czyszczenia gaziorów. Brudu-brak, dysze były czyste , ukła ssania-bez wad. Zalozylem odpala za 1-2 kopem, no ale byla zimna wiec ssanie i 4 godz wcześniej jeżdzona... Jutro spr jak sie ma sytuacja na kompletnie zimnym..

CO radzicie z tym poziomem, bo objaw jak by był za niski, ja narazie jezyczka od plywakow nie ruszałem bo wymiary wg ksiazki niby. Iskra na bank pewna, paliwo dobre, filtr ok. Nagrzana chodzi normalnie..
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
luckyluke27 

Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 62
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-10-08, 22:41   

mundy - z gaźnikiem to ostatnio też walczyłem za niski poziom źle za wysoki też nie dobrze ( ale lepiej za niski niż za wysoki) ogólnie w 28n1-3 porąbana jest ta regulacja, teraz mam założony dół z innym odpowietrzaniem chyba od ts to było i jest lepiej , a przy tym zapalaniu świece masz suchą czy mokrą bo ja miałem tak że nawet przy kopaniu na ssaniu miałem suchą świece a wszystko ustawione było OK, teraz odpalam tak że włączam ssanie bez zapłonu kopie, wyłączam kopie ze dwa razy na zapłonie pozniej daje ssanie tak aż poczuje opór na dźwigni powiedzmy jakieś 1.5cm w dół od normalnego zamknietego położenia i zapalam. trzymam go tak z minutę i wyłaczam ssanie. bo jak nie dam tego ssania minimalnie to pochodzi z 30s i zgaśnie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 18