» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Brak kompresji po remoncie
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-13, 20:54   

W 125/150 można to bardzo łatwo sprawdzić ale trzeba chętnego, chętnie się podejmę. Mam 150-tke co dmucha około 9.5. Odkręcę 4 śruby dekielka uszczelniacza pod alternatorem (to tak jakby wyjąć uszczelniacz, wystarczy jedną śrubę odkręcić, żeby były problemy z odpaleniem a dwie, żeby w ogóle nie odpalić z tego względu, że otwory na śruby są na przelot do komory wału) i obalimy parę mitów. Test wykonam na zimnym silniku żeby mieć odniesienie z uszczelniaczem i bez, bo rozgrzeje silnik, zdejme zapłon, odkręcę co trzeba to już temperatura inna i wynik nie miarodajny. :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-10-13, 21:07   

ETZ_PRORIDER, Masz na myśli pomiar ciśnienia sprężania?. Jeśli tak to OK.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 345
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2018-10-13, 21:38   

Też jestem ciekawy i to bardzo.
Miałem ten sam problem i sobie z nim nie poradziłem.

A tych mitów to faktyczni zbyt dużo się mnoży.
Dobrze, że jest ktoś komu się chce to sprawdzić - Prorider :piwo:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-14, 07:36   

januszj23, Tak, chodzi o pomiar ciśnienia sprężania w cylindrze, sprawdzę ze szczelną komorą wału i analogicznie z rozszczelnioną :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-04-17, 19:05   

Witam nie długo będę wymieniał uszczelkę pod cylindrem i mam pytanie czy pod uszczelkę należy dać i sylikon czy na tawot.Pozdrawiam
_________________

 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-04-17, 21:47   

Ogólnie uszczelek się niczym nie smaruje, stara szkoła z kolei nakazuje smarem posmarować a ja delikatnie przecieram silikonem ale dosłownie przecieram a nie wale prosto z tuby jak druciarze.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-04-18, 18:07   

Witam a jaki to musi być sylikon i czy uszczelkę smaruję się z obu stron.Pozdrawiam.
_________________

 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 57
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 397
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-04-19, 08:10   

krzysiekmz napisał/a:
Witam a jaki to musi być sylikon i czy uszczelkę smaruję się z obu stron.Pozdrawiam.

Wystarczy przetrzeć uszczelkę Towotem ŁT-43.
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Fiedorp1 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2019-04-25, 22:49   

Chwalą ten produkt na uszczelki, używam i ja, natomiast testów żadnych nie robiłem.
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-26, 08:09   

krzysiekmz, Jak powierzchnia karterów i cylindra będzie ok.(zwróć uwagę na łączenie karterów pod cylindrem) uszczelka przetarta towotem - obustronnie będzie trzymać (towot zapobiega przed przyklejeniem się papierowej uszczelki do powierzchni karterów i cylindra - przy kolejnym demontażu, impregnuje papier). Towot, silikon czy spray do uszczelek nie pomogą jak na łączeniu karterów będzie nierówność lub szczelina - na ,,zmęczone" kartery dawałem dwuskładnikowy klej do metalu - po wyschnięciu wyrównywałem papierem ściernym. Uszczelka na towocie - po skręceniu, odpaleniu, rozgrzaniu silnika - jeszcze raz sprawdzam dokręcenie - i nic nie dmucha :wink:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-17, 14:40   

Jestem ciekaw czy ETZ_PRORIDER, przeprowadził wyżej opisany pomiar ? Przychylam się do teorii januszj23, jeżeli chodzi o sam pomiar kompresji -po 3 kopnięciach pewnie będzie różnica, ale kopiemy aż wskazówka miernika przestanie iść w górę - tłok powyżej kanałów dobija ciśnienie do manometru, więc ilość zasysanego powietrza ma mniejsze znaczenie - kwestia ilości kopnięć. Przy pełnej szczelności po 3-4 kopnięciach manometr powinien pokazać maksymalną kompresję, natomiast przy nieszczelności na dole (słabe zasysanie) kopnąć trzeba będzie więcej razy , by pomiar był taki sam. Mówię o samym pomiarze kompresji. Paweł mierzyłeś to w swojej ETZ150 ?
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-17, 21:42   

Nie robiłem pomiarów no nie dłubię bez powodów w swoich motocyklach skoro jeżdżą. Ale przyjdzie czas gdzie to zrobię :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-18, 13:30   

ETZ_PRORIDER, :ok2: browarek
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2020-06-26, 18:51   

Panowie. Za sprężanie odpowiada tylko tłok, pierścienie, no i oczywiście uszczelka pod głowicą. Może trochę i nieszczelna redukcja gwintu po regeneracji w głowicy. Świeżo po szlifie nigdy nie będzie dobrego sprężania, ze względu na nierówności po obróbce mechanicznej powierzchni. Właściwe sprężanie wraca dopiero po dotarciu. Zatem proponuję spokojną jazdę docierając cylinder a z biegiem przejechanych kilometrów motocykl stanie się mocniejszy. Jeśli silnik zapala to jest wszystko OK. Pomiary sprężania w takim przypadku nie dadzą właściwej oceny.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-26, 22:14   

Bajbus16, I tyle w temacie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13