» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:29
Elektryka - Brak wzbudzenia - MZ TS 250
Autor Wiadomość
KUSY 

Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 92
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2006-09-03, 20:09   Elektryka - Brak wzbudzenia - MZ TS 250

Macie pomysły na taki przypadek? Mam TS 250, założony nowy regulator napięcia (choć na starym było identycznie), instalacja wg schematu (nie ma pomyłki) itd. Przypadek prosty: motocykl postoi trochę w garażu (np. trzy dni), odpalam i brak ładowania. Więc biorę prostownik podpinam (-) na silnik, (+) na wzbudzenie (bezpośrednio pod przewód wzbudzenia w silniku) i ładowanie gaśnie. Można pomykać, zgasić, postoi godzinkę czy dwie, znowy odpalić i ładuje jak potrzeba. Ale jak postoi dłużej ładowanie zanika. Miałem to samo w starym regulatorze, założyłem nowy (czarny) i to samo! Jakieś patenty?

PS. Cewka wzbudzenia zmierzona R=0,5Ω
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-09-03, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-09-03, 20:33   

Wiem że elektroniczny regulator potrzebuje wiecej prądu na wzbudzenie niż zwykly mechaniczny. Moze masz cos z wirnikiem/stojanem
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-09-03, 20:34   

a jak z diodami wzbudzenia??
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-09-03, 20:49   

miałem podobnie. Obstawiam że to wina cewki wzbudzenia. Przewiń ją
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
KUSY 

Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 92
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2006-09-03, 20:53   

DIODY??? Gdzie przy maszynie komutatorowej są montowane diody i to jeszcze "wzbudzenia"???

Chyba przewinę tą ceweczkę. Ale opór niby się zgadza.
_________________
To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679
 
     
baniak-16 

Motocykl: mz 250 ts
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 8
Skąd: wołów
Wysłany: 2006-09-03, 20:58   

może poprostu masz niedobre szczotki ładowania :lol:
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-09-03, 22:35   

aha myślałem że chodzi o ETZ a tu o TS. Sory za to. Mój błąd.
 
 
     
Wodzumz 
Zlotowicz
Dawca Ner


Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-09-04, 07:57   

Diód w TS jeszcze nie było. Używając prostownika przy uruchamianiu możesz uszkodzić cewkę wyskoiego napięcia. Cewkę wzbudzającą najlepiej wymienić na nową, będziesz miał pewność, że ona jest ok. Można ją kupić w sklepach z częściami MZ.
_________________
Wodzumz
 
 
     
KUSY 

Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 92
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2006-09-04, 19:18   

Wodzumz, taki badziew (cewka wzbodzenia), kosztuje ok 30zł, a nie będąc pewnym nie kupię nie chcę wyrzycać pieniędzy w błoto, bo to jest 0,7%%. A odnośnie uruchamiania, to dotykam prostownikiem już po uruchomieniu motocykla na ułamek sekundy, także cewki nie uszkodzę. Ale zagadka jest ciekawa.

Nostradamus, diody pełnią gunkcję prostownika prądu (napięcia), a nie wzbudzenia. A jest ich sześć, bo alternator jest maszyną trójfazową, i jest to obowiązkowy układ do prostowania trójfazowego prądu (napięcia) sinusoidalnie przemiennego. Przy prądzie (napięciu) jednofazowym wystarczy ich 4 w układzie mostka. A maszyna komotatorowa (taka jak jest w TS), nie poptrzebuje diód prostowniczych, bo komutator jest mechanicznym prostownikiem prądu (napięcia). I jest to maszyna jakby nie patrzył jednofazowa, przez co moc wydawana z takiej maszyn jest mniejsza od trójfazowej (tzw. alternatora).......temat rzeka.
_________________
To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-09-05, 06:05   

no to ja wiem nie nadarmo chodzę do tech. elektroniczne. Ale w ETZ masz diody prostownicze i tak zwane diody wsbudzenia które są zwykłymi diodami prostowniczymi ale są odpowiedzialne za wzbudzenie alternatora.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15