» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Etz 150-kondensator ciągle się przepala, uszkadza?
Autor Wiadomość
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-22, 17:28   Etz 150-kondensator ciągle się przepala, uszkadza?

Witam. Etz 150 z 1987 roku. Po przejechaniu do około 20 kilometrów, za każdym razem dochodzi do uszkodzenia kondensatora usytuowanego w układzie zapłonowym nad platynami. Zapłon na platynkach. Regulator napięcia mam nowy ten czarny polski na trzy kabelki polecany na forum, cewka Wysokiego Napięcia nowa niemiecka ( za 70 złotych) wcześniejsze to za 35 złotych i jeszcze wcześniejsza to oryginalna fabryczna. Ponieważ myślałem, że może to wina cewki. Przewód wysokiego napięcia nowy markowy, fajka też nowa markowa. Patynki nowe podobno oryginalne DDR. Świeca polecana już nie pamiętam nazwy. Objawy są takie, że jak wymienię kondensator na nowy to motor idzie jak szatan. Na każdym biegu nawet na 5 ciągnie, bajka. Po przejechaniu do 20 km, zaczyna dusić się nie wchodzi na obroty wolno mogę jedynie dojechać do domu. na niskich obrotach. Po dodaniu gazu muli dusi się. Za każdym razem jak zmieniam kondensator na nowy wraca do życia, wszystko super. Dla tego wymieniłem na nowy regulator na elektroniczny ( wcześniej puszka) oraz cewki. Gaźnik ustawiony igła łącznie z poziomem paliwa 29/32 mm pływak. Na pewno przyczyną jest za każdym razem uszkodzony kondensator. Co może go uszkadzać? ostatnio też wymieniłem akumulator na nowy 12v 7 a/h. Nigdzie w necie no i na tym forum , nie nogę znaleźć powodu, przyczyny przepalania kondensatora. A i nie mam elektronicznego zapłonu tylko platynki. Mam jeden kondensator. Pod siedzeniem nie mam drugiego. simeringi nowe, lewego powietrza nie mam i zapłon ustawiony dobrze. Poradźcie , może jakiś inny mocniejszy kondensator? Instalacja 12v, oryginalna. Sezon w pełni a ja boją się wyjechać swoją etz.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-22, 17:32   

ostatni kupiony kondensator , który mi się przepalił.
https://gmoto.pl/kondensator-simson-mz-plitz,126954.html
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-22, 17:33   

a to jeszcze wcześniejszy.
https://gmoto.pl/kondensator-etz,62577.html
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-22, 18:25   

Witaj
lepiej pomyśl o zapłonie elektronicznym od tego kolegi. :piwo:

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=37866
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-22, 18:53   

Już zadałem mu pytanie czy rozwiąże to mój problem. Jeżeli tak, to kupię od niego ten zestaw.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-22, 18:57   

obecna cewka, którą mam:
https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelkowa--mz-simson-12v-niemcy,134843.html

wcześniejsza cewka, którą już zdemontowałem:
https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelkowa-12v,61935.html

obecnie założyłem taki regulator:
https://gmoto.pl/regulator-napiecia-12v-etz,62704.html

Jeżeli elektroniczny zapłon rozwiąże mój problem, na pewno go kupię i zamontuję, ale poproszę o wypowiedzi innych.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-22, 19:49   

Na zaciskach cewki masz wyprowadzenia 1 i 15:
1- to zacisk sterujący z przerywacza lub modułu zapłonowego ( kolor zielony)
15- to zasilanie cewki kolor czerwono-czarny.
Sprawdź te połączenia czy nie zamieniłeś ich. Pewien kolega opisywał objawy jak twoje po dobrym połączeniu cewki ustały jego problemy.
Co do typu cewki to uważam że jest dobra można też bułgarską założyć Elprom tylko ma większą średnice i obejmę trzeba nową inaczej zniekształca się... :piwo:

_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2018-06-22, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-22, 20:13   

Zaraz podeślę fotki jak mam.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-22, 21:17   

moje podłączenie cewki;
https://hubic.com/home/browser/#default/cewka%20%20etz%20150
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-22, 21:50   

Brak dostępu wklej zdjęcie poprzez znacznik IMG lub daj na inną stronę zdjęcie.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2018-06-23, 06:37   



Na tym planie masz numery na cewce i kolory kabli.Sprawdź czy tak jest u Ciebie.
Zapłon elektroniczny nie rozwiąże problemów z instalacją(np.z uszkodzoną cewką)a dodatkowo może się sfajczyć.
Najpierw uruchom i przetestuj instalację platynkową i wtedy ewentualny montaż zapłonu elektronicznego.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-23, 07:13   

https://hubic.com/home/pub/?ruid=aHR0cHM6Ly9sYjEuaHViaWMub3ZoLm5ldC92MS9BVVRIXzYwNTU4YzI1YWVlY2IyMGNhZmRmNmRiNWQ0MWI4ZmRkL2RlZmF1bHQvLm92aFB1Yi8xNTI5NzMzODk5XzE1MzA1OTc4OTk/dGVtcF91cmxfc2lnPWU3ZDJkYzJkZTg4NTVmYWI5ODliZmQ3OGYyMzQwYTQ1MDQ0NGEyMmEmdGVtcF91cmxfZXhwaXJlcz0xNTMwNTk3ODk5
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-23, 07:14   

Zaraz wrzucę poprawnie zdjęcia.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-23, 07:29   



tak mam podłączone cewki.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-23, 07:30   

https://www.fotosik.pl/u/lamariusz/album/2501269
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-23, 07:33   

Uzyskałem też taką informację:
"Trzeba by zamontować markowy kondensator na wyższe napięcie, 250V to jak na 12V trochę za mało. Min. to takie 400V."

co Wy na to.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-23, 07:46   

Przewody do cewki jak widać mam właściwe podłączone. Instalacja moja jak widzę jest poprawnie podłączona.
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2018-06-23, 07:50   

Te kondensatory powinny dać radę:
http://allegro.pl/kondens...5643031729.html
http://allegro.pl/1237330...7343350690.html
Jaką oporność ma fajka?
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-06-23, 08:08   

Fajkę mam taką, ale przewód WN, zmieniłem na lepszy, jak się nie mylę beru, coś o takiej nazwie.
https://gmoto.pl/fajka-zaplonowa-kabel-przewod-simson-wsk-romet-ngk,77719.html
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2018-06-23, 08:36   

Ja osobiście nigdy nie spotkałem się aby kondensator się przepalał. Owszem z biegiem lat traci on swoją pojemność, co objawia się przerywaniem pracy silnika na wyższych obrotach. Szukał bym przyczyny w samym przerywaczu, który po rozgrzaniu się silnika traci swoje właściwości plastykowa stopa, lub któraś z odnóg sprężyny dociskowej zwiera z masą. Przy niesprawnym kondensatorze na platynkach następuje mocne iskrzenie. Zobacz zatem czy takie zjawisko nie występuje gdzieś obok platynek.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15