» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2019-05-20, 21:53
Schemat podłączenia zapłonu (zapłon CDI)
Autor Wiadomość
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-20, 07:15   Schemat podłączenia zapłonu (zapłon CDI)

Witam
Kupiłem na olx od pewnego człowieka kompletny zapłon CDI, wszystkie elementy przyszły tak jak powinny, natomiast schemat podłączenia jest kompletnie niejasny, zdjęcia są czarno-białe i niewyraźne a w dodatku kartki są pomazane długopisem. Poza tym schemat tego gościa w ogóle nie uwzględnia puszki bezpieczników... Jakakolwiek próba kontaktu ze sprzedającym - brak odzewu.
Kupiłem kiedyś też na allegro wszystkie przewody włącznie z instrukcją jak to podłączyć i ta instrukcja jest już jasna, natomiast dotyczy ona fabrycznego zapłonu i nie mam pojęcia jak to połączyć z CDI.
Pytanie - czy może dysponuje ktoś porządnym schematem, jak to wszystko poskładać?
Pozdrawiam
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2019-05-20, 07:20   

Ten zapłon nie jest przypadkiem od gościa z Gorzowa Wielkopolskiego?
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2019-05-20, 07:21   

Jakieś zdięcie gniazd modułu wrzuć.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-20, 07:23   

Gaszenie przez przekaźnik idzie np w miejsce zasilania cewki zapłonowej, bezpiecznik idzie pomiędzy regulatorem, a akumulatorem.
To co szło do tej pory do cewki lub silnika, poza przewodem do czujnika luzu i wspomnianym plusem na cewkę jest już zbędne.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-20, 20:46   

To są schematy jakie mam i nie mam pojęcia też jak połączyć je ze sobą. Ten kolorowy dotyczy zapłonu fabrycznego a ten czarno-biały, CDI. Nie wiem też jak to było wcześniej, ponieważ silnik składam z kompletnego trupa w którym elektryka była wybrakowana/zbyt zniszczona. Zaznaczam, że składam wersję Z akumulatorem.



Czy mam rozumieć, że ten element z poniższego zdjęcia to jest to, co na schemacie jest po prawej stronie?

I co to znaczy "+12V po stacyjce"?
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-20, 23:09   

Tak, to jest przekaźnik. Na czarno-białym zdjęciu masz napisane kolory. Sugeruje nimi się kierować. Może to nie idealny schemat ale jest jak najbardziej czytelny.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-21, 07:15   

halcik napisał/a:
Tak, to jest przekaźnik. Na czarno-białym zdjęciu masz napisane kolory. Sugeruje nimi się kierować. Może to nie idealny schemat ale jest jak najbardziej czytelny.

Ok, dzięki. A czy "+12V po stacyjce" to mam wpiąć do pinu 30 w stacyjce?
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2019-05-21, 08:58   

A czy + jest na pinie 30 przed stacyjką, czy po stacyjce?
Polecam zbadać to sobie z ciekawości miernikiem i porównać ze schematem stacyjki, który jest dość oczywisty.
Może uda Ci się zobaczyć, że do pinu 30 stacyjki jest podpięty + z akumulatora bezpośrednio.
Czyli masz + PRZED stacyjką.
Teraz popatrz na schemat stacyjki.
Na którym pinie pojawi się plus PO włączeniu stacyjki?
Podpowiem Ci, że chodzi o to, aby we wszystkich pozycjach w których pracuje zapłon, + z regulatora połączony był z plusem akumulatora.

Fajnie, że chcesz to sam ogarnąć, ale przyłóż się trochę. To nie jest trudny schemat i wystarczy chwilę nad nim pogłówkować i do wszystkiego dojdziesz sam.
Tak się najlepiej nauczysz, a wiedza zostanie na lata.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-21, 22:40   

Ok, zajęło mnóstwo godzin ale w końcu podłączyłem i odpaliłem. Mam jeszcze jedno pytanie: w tym zestawie zapłonu który dostałem, na przekaźniku masa z plusem ze stacyjki były połączone diodą prostowniczą. Spaliło mi kilka bezpieczników zanim do tego dotarłem, ale po odłączeniu tej diody ETZ odpaliła. Pytanie, czy tam w ogóle powinna być jakaś dioda i była założona czy po prostu dostałem jakiś dziwny egzemplarz i bez tego wszystko będzie ok?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14