Przesunięty przez: wojtek.mz 2019-06-02, 20:28 |
ETZ 150 Problemy z wolnymi obrotami |
Autor |
Wiadomość |
mamil_km
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 41 Dołączył: 29 Maj 2019 Posty: 0 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 2019-06-01, 07:51 ETZ 150 Problemy z wolnymi obrotami
|
|
|
Mam kłopot bo nie mogę ustawić wolnych obrotów. Raz motocykl gaśnie , raz są za wysokie ok 3-4 tys. Gaźnik oryginał bvf . Czy jest szansa, że to tylko kwestia regulacji czy gaźnik ma już jakieś luzy i w zależności jak się ustawi przepustnica/iglica to tak łapie obroty? Gaźnika jeszcze nie rozbierałem. Jeśli jest zużyty to co polecacie kupić obecnie aby założyć i nie kombinować najlepiej plug&play. Najchętniej do 200-300zł. |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-06-01, 09:23
|
|
|
Witaj.
A ile moto ma przebiegu?
Polecam zdjąć gaźnik, rozebrać, umyć dokładnie, przedmuchać wszystkie dysze, sprawdzić czy przepustnica nie ma zbyt dużego luzu. Przy montażu do motocykla sprawdzić całą ścieżkę paliwowo - powietrzną, czy nie dostaje lewego powietrza. Może się okazać, że zasysa lewe powietrze przez nieszczelne siemeringi wału, co może skutkować nierówną pracą i problemami z wolnymi obrotami. Lepiej chyba zacząć od diagnostyki i wymiany tanich części (uszczelki, uszczelniacze).
Pozdrawiam |
|
|
|
|
mamil_km
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 41 Dołączył: 29 Maj 2019 Posty: 0 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 2019-06-01, 11:20
|
|
|
Dzięki za podpowiedź. Motocykl teoretycznie ma coś ok 13 tys km. Kartery nigdy nie były rozpoławiane, motocykl jeździ poprawnie, ma moc, wkręca się w obroty, jedynie dość wolno z nich schodzi. Sprawdziłem iglica jest na ostatnim ząbku (najbogatsza mieszanka) mimo to nawet na ciepłym trzeba palić ze ssaniem czasem. |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-06-01, 12:00
|
|
|
13k to nie jest jeszcze dramatyczny przebieg. Do wymiany uszczelnień wału nie trzeba połowić silnika, tam są z obu ston dekielki które odkręca się z obu stron po zdjęciu odpowiednio zapłonu i wirnika alternatora, a z drugiej sprzęgła i zębatki napędowej. Ale zanim cokolwiek będziesz grubiej rozbierał, ustaw porządnie przerwę przerywacza, zapłon i czep się gaźnika. Ustawienie iglicy nie ma wpływu na wolne obroty. A jaki kolor ma świeca?
Sprawdź wszystko metodycznie, zweryfikuj i powinno działać.
Powodzenia. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2019-06-01, 14:56
|
|
|
Witam. Oceńcie po filmiku czy mam lewe obroty . Robiłem wszystko aby uniknąć niestabilnych obrotów. Gaznik bing 53 od intra. Simeringi na wale nowe corteco. Uszczelnienie silnika głowica cylinder wszystko ok. Nowe i dobrze raczej dobrze spasowane. Świeca irydowa do etz 150 od intra. Co do obrotów. To jak silnik zimny to idealnie schodzi z obrotów bez właczonych świateł. Jak gorący tak jak widac na filmie to utrzymuje wyższe obroty ponad 2000 do 3000 tyś. Jak włączę światła to wszystko idealnie chodzi. Obroty ok. 1200 i ładnie z obrotów wyższych schodzi.
https://youtu.be/WYd2j6xf2Zs |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-06-01, 18:17
|
|
|
U mnie obroty spadały po włączeniu świateł jak miałem żle wyregulowany poziom paliwa w gaźniku (BVF), poczekaj na opinie użytkowników Binga (to inna bajka). Polecam nasmarować linkę obrotomierza (wskazówka nie powinna tak skakać). |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2019-06-02, 00:29
|
|
|
Linka nowa, ale nasmaruję. Zależy mi na informacji, czy silnik mi ciągnie lewe powietrze czy nie. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-06-02, 14:05
|
|
|
lamariusz napisał/a: | Oceńcie po filmiku czy mam lewe obroty |
lamariusz napisał/a: | Zależy mi na informacji, czy silnik mi ciągnie lewe powietrze czy nie. | . Obstawiam kwestie regulacyjne gażnika, jeżeli wszystkie prace wykonałeś z należytą starannością, skoncentruj swoje siły na skontrolowaniu - wyregulowaniu gaźnika i zapłonu (jeżeli nie pomorze) - kontrola całej reszty: instalacja elektryczna, lewe powietrze.Mnie przy takich objawach znajomy doradzał kontrolę inst. el.(za duży pobór prądu po włączeniu świateł miał zmniejszać wolne obroty) - to się nie potwierdziło - wyregulowałem gaźnik i jest OK. do tej pory. Od Intra na pewno dostałeś instrukcję z poradami do Binga, ewentualnie zadzwoń do niego - na pewno doradzi . |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
mamil_km
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 41 Dołączył: 29 Maj 2019 Posty: 0 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 2019-06-03, 21:19
|
|
|
Więc tak... Zapłon ustawiony na czujnik zegarowy. Gaźnik rozebrany i przeczyszczony. Poziom paliwa ustawiony wedle instrukcji. Iglica na środku. Obroty dalej raz za wysokie raz za niskie i kiepsko schodzi z obrotów. Postaram się jeszcze na dniach pożyczyć gaźnik od kolegi na próbę, bo jego jako tako chodzi. Jeśli to wina gaźnika zastanawiam się co kupić żeby mieć spokój. Najlepszą podróbkę BFV-a, Bing-a czy szukać dellorto albo mikuni itd. |
|
|
|
|
dziurab
dziurab
Motocykl: MZ ETZ 150 lux
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2019-06-12, 17:00
|
|
|
Objawy jak przy lewym powietrzu, ew. źle ustawiona mieszanka.
Jeśli chodzi o gaźniki to obczaj sobię firme OKO, na jackmotors można kupić, fajnie działają a ceny są przystępne, z tym że nie są plug and play (na tej samej stronce są specjalne króćce, a do filtra powietrza da się pokombinować z org gumą |
|
|
|
|
|