» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2019-06-06, 09:59
MZ ETZ 250 - Grzechotanie w silniku na biegu jałowym
Autor Wiadomość
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2019-06-06, 09:57   MZ ETZ 250 - Grzechotanie w silniku na biegu jałowym

Witam.
Po złożeniu silnika, MZ wydaje bardzo niepokojący dźwięk. Ustaje po wbiciu jedynki, ale na dwójce i trójce znowu go słychać. Dodatkowo biegi wchodzą bardzo ciężko, na odpalonym silniku praktycznie nie da się znaleźć luzu, a na zgaszonym też bardzo ciężko operować biegami.
Silnik jest po dość dużym remoncie, ma nowy tłok, cylinder, wał korbowy i wały w skrzyni, wymieniono zębatkę kopniaka i pierwszego biegu. Wszystkie łożyska i uszczelniacze nowe.

Zamieszczam link do youtube, nagrałem film aby lepiej przedstawić sytuację: LINK DO YOUTUBE
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-06, 21:21   

Źle złożony wałek rozrusznika.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Adis 

Motocykl: Mz ts 125,Mz etz 125
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 18
Skąd: Śląsk - Imielin
Wysłany: 2019-06-06, 22:36   

Trzeba kapę ściągnąć i zajrzeć na półksiężyc wałka rozruchu. Może odwrotnie założony jest.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-07, 00:16   

Bardziej skłoniła bym się do poprawnego złożenia walka rozrusznika i poprawnym zamontowaniu blachy wysprzęglającej wolne koło.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2019-06-08, 12:16   

Ok, problem rozwiązany. Faktycznie przyczyną był wałek rozrusznika, wypychał za daleko zębatkę bo ten pin na zapadce był w złym miejscu. A jak silnik chwilę popracował to tak jakby skrzynia zaczęła lepiej chodzić. Da się znaleźć luz, sprzęgło ładnie wysprzęgla, nic nie ciągnie.
Pojawiły się inne problemy, mianowicie po wciśnięciu sprzęgła słychać delikatny szum (podejrzewam, że łożysko od wielokrotnego zakładania już się mogło wyrobić) a silnik na wolnych obrotach wpada w bardzo silne wibracje (sprawdzę gumę w górnym montażu silnika). Ale to sprawa na inny temat, jak nie znajdę przyczyny to założę nowy post. Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł to prosiłbym o priv.

Za pomoc serdecznie dziękuję, pozdrawiam.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2019-06-08, 15:13   

Za szum przy wciśniętym sprzęgle odpowiada za pewne łożysko w gwiaździe sprzęgła. Wał miałeś dobrze wycentrowany, bo to on może być przyczyną wibracji?
 
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: 2019-06-08, 15:39   

Seba_830 napisał/a:
Za szum przy wciśniętym sprzęgle odpowiada za pewne łożysko w gwiaździe sprzęgła. Wał miałeś dobrze wycentrowany, bo to on może być przyczyną wibracji?

Dolałem trochę oleju i jak silnik chwilę pochodził to ten szum bardzo osłabł, teraz jest ledwo słyszalny. Więc możliwe, że będę musiał wymienić to łożysko o którym pisałeś.
A jeśli chodzi o drgania silnika to wymieniłem tą gumę w poduszce silnika i tulejkę w niej i jest o wiele lepiej.
Zostało mi trochę elektryki do zrobienia i regulacja gaźnika, bo bez ssania silnik gaśnie i ciężko ustawić obroty. Poza tym żre paliwa niewyobrażalne ilości.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15