» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zalewa swiece
Autor Wiadomość
Masztet 

Motocykl: Mz 301
Wiek: 29
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 0
Skąd: Gorzów Wlk
Wysłany: 2012-01-27, 22:37   Zalewa swiece

Dwa dni temu kupiłem kolejny motocykl z rodziny mz tym razem 251 i mam pytanko odpale motorek pochodzi 10s zamula się i gaśnie gdy wykręcam świece to ta jest całą mokra. Zapłon mam dobrze ustawiony Gaźnik wyczyściłem iglice miałem na drugim stopniu założona. Czy może być to ze linka troszkę się ścinała i nie odpuszczała do samego dolo przepustnicy jakiś 1cm przepustnica jest podniesiona ? Zamienic ustawienie iglicy czy nie? Co moze byc przyczyna tego ze zalewa każda świece jaka włożę
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2012-01-27, 22:39   

Obawiam się, że twój temat pójdzie do kosza. Poszukaj sobie było setki takich tematów
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-01-27, 23:25   

Seba_830, nie mądrzyj się, tylko poradź coś koledze, jak już ci się chciało cokolwiek odpisać...

Masztet, filtr powietrza masz drożny? co to znaczy, że zaplon dobrze ustawiony? uklad wydechowy drożny? iskra ci nie ucieka na pewno?
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Masztet 

Motocykl: Mz 301
Wiek: 29
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 0
Skąd: Gorzów Wlk
Wysłany: 2012-01-27, 23:38   

filtr powietrza mam drożny znaczy odróżniłem go bo genialny poprzedni właściciel jak skręcał pokrywkę to wyłamał kawałek plastiku co trzymał śrubę i tak gdzie jest otwór od filtra założył takie denko i to blokowało przelot powietrza a po za tym wydech mam drożny. Zapłon mierzyłem idealnie ustawiony. Iskra nie ucieka mi na boki na jednej świecy ucieka a tak na boshu i na iskrze ni ucieka. A moze byc przyczyna to ze linka na końcu była trosze po szczepiona i nie odpuszczała do końca przepustnicy tylko jakis 1cm przed koncem zatrzymywała sie? Iglice spróbować opuścić na sam dól czy to nie będzie miało sensu ?
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-01-27, 23:46   

czy ja piszę niewyraźnie?
CO TO ZNACZY DOBRZE USTAWIONY ZAPŁON?? ile mm przez ZZ, jaka przerwa na przerywaczu (jeśli jest)
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Masztet 

Motocykl: Mz 301
Wiek: 29
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 0
Skąd: Gorzów Wlk
Wysłany: 2012-01-28, 00:03   

Przerwa na przerywaczu w GMP 0,3mm a wyprzedzenie dałem 2,75mm. Od razu mówie ze nie robiem tego na sówmiarke czy precik ze znacznikiem tylko na czujnik mikrometryczny
 
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-28, 00:29   Mz 150

Może masz za dużo oleju w bezynie i ją zalewa. Ja tak miałem
_________________
Mz 150 etz
 
     
sicek 

Motocykl: MZ ETZ 250 [BIA]
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: podlasie
Wysłany: 2012-01-28, 01:47   

Sprawdzić trzeba koniecznie czy tłoczek ssania nie jest podwieszony (musi byc luz linki ssania, np 1 mm na pancerzu), tudzież brak/nieszczelna gumka tłoczka ssania.
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-01-28, 08:12   

Masztet napisał/a:
Od razu mówie ze nie robiem tego na sówmiarke czy precik ze znacznikiem tylko na czujnik mikrometryczny


hehehe. i naprawde myslisz, ze to ma znaczenie? :]

sprawdź ten tłoczek ssania - może być nieszczelny. postrzępiona linka októrej piszesz też może być przyczyną. generalnie gaźnik na stół i do roboty
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2012-01-28, 08:13   

saska251, ja się nie mądrze nie jestem z tych. :mrgreen:

Masztet, Jaką robisz mieszankę? Sprawdź może poziom paliwa jest źle ustawiony. I jeszcze ta linka jak jest już zła to ją wymień, nowa linka nie jest droga.
 
 
     
Masztet 

Motocykl: Mz 301
Wiek: 29
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 0
Skąd: Gorzów Wlk
Wysłany: 2012-01-28, 09:30   

Mieszanke jaka zrobilem to 1:50. Linka od ssania ma letki luz.Linke od gazu zamowilem juz tylko ze nie spieszy sie im z przesylka.Ilosc paliwa jest fabrycznie ustawiona nikt nic nie ruszal w gazniku jeszcze. Tloczek zaraz pojde iobacze czy sie nie podwiesil i czy ta gomka jest dobra. Ja mam gaznik BING 84 to w tym tak samo jest jak w orginalnych? Tato mowil ze ta zacieta lnka gazu moze byc tez przyczyna bo przepustnica byla podniesiona i nie opadala do konca i co z tyn idzie na wstepie silnik dostawal duzo paliwa? A co wy myslicie o teori mojego taty?
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-01-28, 09:38   

Masztet napisał/a:
Tato mowil ze ta zacieta lnka gazu moze byc tez przyczyna bo przepustnica byla podniesiona i nie opadala do konca i co z tyn idzie na wstepie silnik dostawal duzo paliwa?

Raczej tak by nie było, tylko po odpaleniu silnik nie pracował by na wolnych obrotach tylko jakieś 3kRPM
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
dominik0294 


Motocykl: MZ 150 TS
Wiek: 30
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2012-01-31, 13:37   

ETZPOWER94 napisał/a:
Masztet napisał/a:
Tato mowil ze ta zacieta lnka gazu moze byc tez przyczyna bo przepustnica byla podniesiona i nie opadala do konca i co z tyn idzie na wstepie silnik dostawal duzo paliwa?

Raczej tak by nie było, tylko po odpaleniu silnik nie pracował by na wolnych obrotach tylko jakieś 3kRPM


No dokładnie tak by było. Ja bym zaczął od sprawdzenia tego poziomu paliwa w gaźniku, bo nawet przy otwartej przepustnicy nie ma prawa go zalewać.
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-01-31, 19:24   

dominik0294 napisał/a:
Raczej tak by nie było, tylko po odpaleniu silnik nie pracował by na wolnych obrotach tylko jakieś 3kRPM
A skąd wiesz jak ma ustawiony skład mieszanki biegu jałowego :roll: Jak ma zero to może gonić około 5tys/min a jak ma zdławiony silnik to może się ledwo ledwo do 2 tysiaków doturlać :roll: Ja bym zaczął od zapłonu, sprawdzić jak jest ustawiony, w jakim stanie jest świeca zapłonowa I JAKA JEST. Potem zobaczyć czy zalewa ją również jak nie używa ssania (czy go w ogóle używa...) W jakim stanie jest uszczelka na tłoczku rozruchowym. O tym trzeba napisać i od tego zacząć.. gdzie tam poziom paliwa od razu... po kolei chłopy!

Masztet Opisz nam najlepiej po kolei:

1. Jaką masz świecę (ile przebiegu ma, jaka to świeca - dokładnie numer i kolor jaki na niej jest), jaka jest ISKRA.
2. W jakim stanie masz tą uszczelkę tłoczka i jaki ustawiłeś poziom paliwa bo wspomniałes ze czyściłeś gaźnik. Opisz jak to wygląda w środku albo pokaż zdjęcie. Jaki to jest gaźnik koniecznie napisz. 30N2-5, 30N3-1. Oryginalny, chiński zamiennik jakiś czy może jeszcze coś innego..

Od tego proponuję zacząć, bo zapłon mówisz ze masz dobrze ustawiony - trzymam za słowo. :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Masztet 

Motocykl: Mz 301
Wiek: 29
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 0
Skąd: Gorzów Wlk
Wysłany: 2012-02-01, 20:15   

1. Świece założona mam Iskrę 95 . Świeca daje bardzo ladana iskre nie wiem ile poprzedni właściciel na niej jeździł bo dosłownie tydzień kupiłem ten motorek.
2. Uszczelki tłoczka nie sprawdzałem jeszcze nie odkręcałem ssania tylko tak przeczyściłem dysze wszystkie.
3. Gaźnik tak jak w poprzedniej MZ założony jest BING 84 , poziomem paliwa nie będę się bawił bo narazie nie ma to sensu.
Zapłon mam dobrze na 100% ustawiony po ostatnich ekscesach z MZ 301 kupiłem czujnik wiec o zapłon się nie martwię
A która to śrubka jest od mieszanki biegu jałowego co było wspominane bo są dwie jedna od obrotów a druga taka mała i ona jest na maxa wkręcona ?
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-02-01, 20:38   

Czyli masz BINGA :cool: Jego się reguluje chyba tak samo jak 30N2-5. Wkręt od przepustnicy jest większy. Ta mała jest od składu mieszanki wolnych obrotów. Musisz poczytać o regulacji BINGA. Przepustnice masz mieć maksymalnie upuszczoną na dół. Jeżeli możliwe to ma być zamknięta do zera jak gaz puścisz. To regulujesz tym dużym wkrętem. Poluzuj linke zeby nie blokowała. Na początek zajrzyj tam do tego ssania. Świece profilaktycznie kup sobie NOWĄ. Naprawde, MZ bardzo wyczulona na świece zapłonowe jest.

[ Dodano: 2012-02-01, 20:42 ]
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=4345
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Masztet 

Motocykl: Mz 301
Wiek: 29
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 0
Skąd: Gorzów Wlk
Wysłany: 2012-02-01, 20:49   

Świece tez mam nowe NGK jakies kupiłem jakie były u mnie w sklepie i na tych to całkiem lipa bo na nich 301 nawet nie chce mi odpalić. A na tych co teraz z 251 normalnie pali i pięknie chodzi. A ile tak mniej więcej wykręcić ta małą śrubkę w gaźniku, bo ona jest na maxa wkręcona?

[ Dodano: 2012-02-01, 20:54 ]
NGK BR7HS
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-02-01, 21:34   

NGK BR7HS - Czyli ona ma opornik przeciwzakłuceniowy jeszcze i gwint powinna mieć 12.7mm. Ciepłota 7 :roll: Ona jest cieplejsza od zalecanej NGK B8HS. MZ na takiej świecy teoretycznie może gorzej odpalać TERAZ ale to zależy zależy i zależy. Profilaktycznie na obecnie panujące ciężkie warunki (u mnie -21 już jest na polu) polecił bym coś z ciepłotą 9 (NGK) albo iskrę F100S. Niech Ci coś w sklepie dobiorą ciekawego. Opisz mi jeszcze jaką masz fajkę i jaki masz rodzaj zapłonu. A w między czasie patrz na to ssanie

Kurde tak w ogóle to opisz jak Ty to odpalasz :cool: Dajesz jej ssanie na maksa i kopiesz kopiesz kopiesz kopniesz dwa trzy sto dwadzieścia siedem razy i dopiero łaskawie piękna zamruczy? Czy bez zaplonu na ssaniu 2-4 razy i dopiero prąd i dzida?
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Masztet 

Motocykl: Mz 301
Wiek: 29
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 0
Skąd: Gorzów Wlk
Wysłany: 2012-02-01, 21:54   

Ja tam w garażu ja mam to garaż mam opalany jak takie mrozy są około 19stopni mam w garazu . A fajka jest tam zwykła. Chociaż już troszkę wyrobiła sie bo leciutko schodzi ze świec. Ssanie jutro zobaczę bo mam nadzieje ze przyślą mi linkę od gazu i złoże ten gaźnik . Zapłon mam klasyczny. Odpala leciutko za pierwszym razem to dałem ssanie kopalem dwa razy i motorek pyrkał ale po 20 sekundach zgasł i świeczka zalana to montujemy kolejna znowu odpaliłem pochodził z 10 sekund i zgasł i cały czas świeca zalana. Moze to tez dlatego ze poprzedni właściciel filter przytkał takim dekielkiem i malo powietrza ciagło. Mozę tez to być powodem?

[ Dodano: 2012-02-01, 21:57 ]
http://www.ldm-tuning.de/en/artikel-6447.htm

[ Dodano: 2012-02-01, 22:00 ]
taki gaznik mam
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2012-02-01, 22:13   

Masztet napisał/a:
Moze to tez dlatego ze poprzedni właściciel filter przytkał takim dekielkiem i malo powietrza ciagło.


Wydaje mi się, że to w tym tkwi problem. Odetkaj filtr i wtedy zobacz.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15