Przesunięty przez: wojtek.mz 2019-06-12, 07:23 |
Masa kontrolki ładowania |
Autor |
Wiadomość |
dziurab
dziurab
Motocykl: MZ ETZ 150 lux
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2019-06-11, 22:41 Masa kontrolki ładowania
|
|
|
Witam, wiem, że tematów o tej nieszczęsnej kontrolce jest od groma, ale rozkminiam rozkminiam i nie mogę tego u siebie ogarnąć
Więc tak, kontrolka świeci na wyłączonym zapłonie (tylko) i tylko na luzie. Napięcie na kontrolke podawane jest zielono-czerwonym przewodem wychodzącym z prostownika podłączonym do regulatora (regulator r2a/west). Masa przewodzona jest niebieskim kablem od czujnika luzu poprzez kontrolkę luzu i czarnym kablem do masy kontrolki ładowania...
Tak to wygląda u mnie, i tak dla mnie wygląda na schemacie, więc bym prosił żeby mnie ktoś oświecił czego nie widzę |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2019-06-12, 11:13
|
|
|
Przede wszystkim kontrolka ładowania nie działa tak prosto że masa jest tutaj a plus tutaj, krótko jednak pisząc czarny to zasilanie a zielono-czerwony to masa.
Kontrolka luzu dostaje zasilanie po tym samym przewodzie czarnym a następnie masę na przewodzie niebieskim.
Tak jest na schemacie, inaczej niż napisałeś. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
dziurab
dziurab
Motocykl: MZ ETZ 150 lux
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2019-06-12, 14:35
|
|
|
Coś tam wiem jak kontrolka ładowania działa, jak działa prawidłowo ale u mnie to w tej chwili jest normalnie + i -. W każdym razie przepiąłem tak jak napisałeś, ale cały czas jest to samo tj. napięcie kablem zielono-czerwonym wchodzi od regulatora, a masa czarnym do stacyjki -> czarno-czerwonym do cewki -> zielonym do kondensatora (kolory jak na schemacie org). I teraz nwm, czy to oznacza awarię cewki?
EDIT: ofc jednak świeci na każdym biegu, nie tylko na luzie |
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 230 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-06-13, 20:54
|
|
|
Przepatrz dokładnie schemat, jest tego mnóstwo w necie. Coś masz źle podłączone. |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-06-14, 20:51
|
|
|
Rafal1480, Schematy też kłamią. W jednym z bardziej czytelnych są 3 błędy jak nie ma ktoś pojęcia o prądach to sobie nie poradzi. W tej 150-tce co teraz robię to nawet nie wziąłem schematu do ręki Podłączyłem wszystko na pamięć i nawet działa |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 230 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-06-15, 12:28
|
|
|
Faktycznie też trafiłem na taki schemat z błędem, ale jest to jakaś podstawa instalacji. Później wystarczy troszeczkę pomyśleć i się da to ogarnąć |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
|