» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2019-06-12, 07:23
Masa kontrolki ładowania
Autor Wiadomość
dziurab 
dziurab

Motocykl: MZ ETZ 150 lux
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 2
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-06-11, 22:41   Masa kontrolki ładowania

Witam, wiem, że tematów o tej nieszczęsnej kontrolce jest od groma, ale rozkminiam rozkminiam i nie mogę tego u siebie ogarnąć :sciana:
Więc tak, kontrolka świeci na wyłączonym zapłonie (tylko) i tylko na luzie. Napięcie na kontrolke podawane jest zielono-czerwonym przewodem wychodzącym z prostownika podłączonym do regulatora (regulator r2a/west). Masa przewodzona jest niebieskim kablem od czujnika luzu poprzez kontrolkę luzu i czarnym kablem do masy kontrolki ładowania...
Tak to wygląda u mnie, i tak dla mnie wygląda na schemacie, więc bym prosił żeby mnie ktoś oświecił czego nie widzę :?
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2019-06-12, 11:13   

Przede wszystkim kontrolka ładowania nie działa tak prosto że masa jest tutaj a plus tutaj, krótko jednak pisząc czarny to zasilanie a zielono-czerwony to masa.
Kontrolka luzu dostaje zasilanie po tym samym przewodzie czarnym a następnie masę na przewodzie niebieskim.
Tak jest na schemacie, inaczej niż napisałeś.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
dziurab 
dziurab

Motocykl: MZ ETZ 150 lux
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 2
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-06-12, 14:35   

Coś tam wiem jak kontrolka ładowania działa, jak działa prawidłowo ale u mnie to w tej chwili jest normalnie + i -. W każdym razie przepiąłem tak jak napisałeś, ale cały czas jest to samo tj. napięcie kablem zielono-czerwonym wchodzi od regulatora, a masa czarnym do stacyjki -> czarno-czerwonym do cewki -> zielonym do kondensatora (kolory jak na schemacie org). I teraz nwm, czy to oznacza awarię cewki?

EDIT: ofc jednak świeci na każdym biegu, nie tylko na luzie
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 230
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-13, 20:54   

Przepatrz dokładnie schemat, jest tego mnóstwo w necie. Coś masz źle podłączone.
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-14, 20:51   

Rafal1480, Schematy też kłamią. W jednym z bardziej czytelnych są 3 błędy :D jak nie ma ktoś pojęcia o prądach to sobie nie poradzi. W tej 150-tce co teraz robię to nawet nie wziąłem schematu do ręki :D Podłączyłem wszystko na pamięć i nawet działa :D
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 230
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-15, 12:28   

Faktycznie też trafiłem na taki schemat z błędem, ale jest to jakaś podstawa instalacji. Później wystarczy troszeczkę pomyśleć i się da to ogarnąć :piwo:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15