» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Pęknięty tłok i sworzeń
Autor Wiadomość
RafiPafi 

Motocykl: wiele
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: śląsk Rybnik
Wysłany: 2019-04-27, 08:07   Pęknięty tłok i sworzeń

Witam, słuchajcie ostatnio coś stukało mi w silniku, ale myślę , że znowu wymyślam, bo jak to ja, wszystko ciągle bym poprawiał, no i po krótkiej przejażdżce silnik zablokowało.
Rozbierałem go, i okazało się że tloku od dołu.. to go nie ma, jest tylko pełno kawałków aluminium w silniki, a przy ściągniu tłoka okazało się że jest też pęknięty sworzeń.

I taraz pyatnie- Coś było źle poskładane, czy przy tych " wysokiej jakości zamiennikach" mogło się to stać?
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-27, 09:28   

Stało się - więc mogło.
Wypadło zabezpieczenie sworznia - i się narobiło . . .
Tłoki połamane widziałem, ale sworznia jeszcze nie - pokaż jakieś foto.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
RafiPafi 

Motocykl: wiele
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: śląsk Rybnik
Wysłany: 2019-04-27, 09:49   

romanETZ napisał/a:
Stało się - więc mogło.
Wypadło zabezpieczenie sworznia - i się narobiło . . .
Tłoki połamane widziałem, ale sworznia jeszcze nie - pokaż jakieś foto.


Ale właśnie zabezpieczenie nie wypadlo...
https://m.fotosik.pl/zdjecie/eb98dfe3d36d2a60
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-27, 16:48   

Wada materiałowa sworznia, co to za graty były?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
RafiPafi 

Motocykl: wiele
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: śląsk Rybnik
Wysłany: 2019-04-27, 17:46   

kosior30 napisał/a:
Wada materiałowa sworznia, co to za graty były?

Nie wiem, coś z lokalnego sklepu
Teraz kupię chyba coś z almotu
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-27, 18:04   

Masakra. Skontaktuj się z Intrem, zrobi szlif, dobierze tłok, pierścienie, sworzeń i maszyna wróci na drogę :grin:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
RafiPafi 

Motocykl: wiele
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: śląsk Rybnik
Wysłany: 2019-04-27, 20:25   

romanETZ napisał/a:
Masakra. Skontaktuj się z Intrem, zrobi szlif, dobierze tłok, pierścienie, sworzeń i maszyna wróci na drogę :grin:


A kto to Inter?

Myślałem żeby tylko kupić nowy tlok i tyle, bo rys na cylindrze nie ma( pod palcem)
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-27, 21:03   

Specjalista od MZetek i nie tylko - reklama INTR MOT (części i usługi) na dole każdej strony Forum.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
RafiPafi 

Motocykl: wiele
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: śląsk Rybnik
Wysłany: 2019-04-27, 21:42   

romanETZ napisał/a:
Specjalista od MZetek i nie tylko - reklama INTR MOT (części i usługi) na dole każdej strony Forum.

Teraz mam 4 szlif. Więc myślałem żeby kupić tłok na 4 szlif i tylko przehonowac cylinder
Może tak być?
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 819
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-04-28, 06:18   

Niema sensu są jeszcze nadwymiary 5i6 na rynku.
Najlepiej od razu zrobić porządnie zgodnie ze sztuką, oczywiście stan wału i łożysk ma tu duże znaczenie bo jak zrobisz górę A dół będzie w kiepskim stanie to będziesz tylko rozbierał ciągle i będzie więcej grzebania niż jeżdżenia.
_________________
WPI
 
     
RafiPafi 

Motocykl: wiele
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: śląsk Rybnik
Wysłany: 2019-04-28, 08:10   

lipton napisał/a:
Niema sensu są jeszcze nadwymiary 5i6 na rynku.
Najlepiej od razu zrobić porządnie zgodnie ze sztuką, oczywiście stan wału i łożysk ma tu duże znaczenie bo jak zrobisz górę A dół będzie w kiepskim stanie to będziesz tylko rozbierał ciągle i będzie więcej grzebania niż jeżdżenia.

Ale po szlifie, wymianie walu,lożysk, stozka, tłoka i sworznia... zrobiłem maksymalnie 200km

Łożyska z dołu muszę wymienic,bo te aluminium z tłoka które tam wpadło narobiło w nich spustoszenia..
Silnik oczywiście cały rozpolowilem, bo jak bym to inaczej wyczyścił?
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-28, 15:30   

Sprawdź też wał - przy tak gwałtownym zablokowaniu może mieć bicie -daj do wycentrowania . Współczesne tłoki nie trzymają norm wymiarowych, dlatego robi się szlif do danego tłoka, a nie dobiera tłok do szlifu - można próbować, ale jak nie wyjdzie znowu pojeździsz ,,chwile" i będą problemy.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14