MZ ETZ 150 falują obroty i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
maciek1425
Motocykl: MZ ETZ 250 Neckerman
Wiek: 28 Dołączył: 02 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Podkarpackie-RPZ
|
Wysłany: 2019-09-04, 18:58 MZ ETZ 150 falują obroty i gaśnie
|
|
|
Witam wszystkich jestem nowy. Potrzebuje pomocy. Kupiłem swój pierwszy motocykl a mianowicie etz 150. Gdy ja kupowałem to zapomniałem ja odpalić u sprzedawcy bo byłem tak podjarany że zapomniałem. Odpalam ja i obroty bardzo falują od 3 tys do 5 tys jak zejdzie poniżej 3 tys to gaśnie utrzymuje ja na gazie itd ale gdy chce wrzucić jedynkę to gaśnie odrazy przy wrzucaniu a sprzęgło trzymam cały czas wcisniete. Rozebrałem gaźnik jest czysty i drożny. Bąk też czysty sprawdzałem zapłon i nie do końca profesjonalnie to sprawdziłem ale jest tak na 2 albo nie całe 2 mm przed gmp i nawet jak ja odpalam to czasem kopnik mi od one w nogę. I jak ja odpalę to na zimnym silniku odpali od razu a jak już trochę po chodzi i zgaśnie to później ciężko ją odpalić. MZ jest z 1990 roku na liczniku jest 17300 coś. Pomóżcie bo już 3 miesiąc stoi nie jeżdżona. A i jeszcze jedno nie wiem czy to ważne ale podobno w 2 suwach tak tłumik to sito znaczy jest ale nie szczelny i kolanko ma mały luz przy cylindrze i wydostają się tedy spaliny koło nakrętki i wogóle przód cylindra jest osmarowany olejem. Pomóżcie jeśli możecie |
|
|
|
|
maciek1425
Motocykl: MZ ETZ 250 Neckerman
Wiek: 28 Dołączył: 02 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Podkarpackie-RPZ
|
Wysłany: 2019-09-06, 18:41
|
|
|
Pomoże ktoś ? Podpowiedź cię chociaż co może być tego przyczyną albo co rozebrać |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-09-06, 21:03
|
|
|
Czołem.
Na początek musisz wymienić tłumik, który w dwusuwie jest częścią układu zasilania.
Kolanko w cylindrze musi być dokręcone bez żadnych luzów i wycieków, sprawdź uszczelkę miedzianą przy okazji wymiany tłumika i wszystko składaj na pastę do wydechów.
Ja bym przeszedł całą ścieżkę diagnostyczną. Zaczmij od ustawienia przerwy na przerywaczu na 0.4mm, potem zapłon, ja ustawiam na 2.7mm przed GMP, wg mnie silnik pracuje płynniej i nie szarpi przy zchodzeniu z obrotów. Potem świeca przrwa .6mm. Następnie weryfikacja całego układu dolotowego: drożność ramy, przez którą zasysa powietrze, filtra powietrza, łącznika gumowego między filtrem a gaźnikiem. Potem czas na gaźnik. Rozbierz, wymyj, sprawdź poziomy paliwa, ustawienie iglicy i wstępnie ustaw skład mieszanki jak w książce.
Jeśli to nie pomoże szukaj dalej: świeca, kabelWN, cewka, kondensator.
Jak wszystko jest szczelne i poprawnie ustawione musi działać OK.
To w sumie jest przedszkole. Spróbuj poczytać forum zanim otworzysz temat.
Pozdrawiam. |
_________________ ETZ125/ETZ150/ETZ301/ES250JASKÓŁKA/SAXON251/SAXON 301/SHL M-17 GAZELA/HONDA TRANSALP 600/HONDA NT700VA DEAUVILLE/MOTO GUZZI V85TT/ |
|
|
|
|
maciek1425
Motocykl: MZ ETZ 250 Neckerman
Wiek: 28 Dołączył: 02 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Podkarpackie-RPZ
|
Wysłany: 2019-09-06, 23:28
|
|
|
Super wielkie dzięki za odpowiedź. Gdzie znajduje się ten kabel WN i o jaki kondensator dokładnie ci chodzi bo po prostu nie wiem a tym bardziej z elektryki to ja zielony jestem |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
maciek1425
Motocykl: MZ ETZ 250 Neckerman
Wiek: 28 Dołączył: 02 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Podkarpackie-RPZ
|
Wysłany: 2019-09-08, 08:42
|
|
|
Ok dzięki wam wielkie za pomoc. Zabieram się za robotę |
|
|
|
|
|