Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:29 |
Zapłon - przerywacz się topi - MZ ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
bartekstr
Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: nadolany
|
Wysłany: 2006-09-01, 21:32 Zapłon - przerywacz się topi - MZ ETZ 150
|
|
|
Mam problem z platynkami (jak w temacie) zeby to byl pierwszy raz to kupilbym nowe i bym sie nie przejmowal ale jakies pol miesiaca temu mialem ten sam problem zalozylem nowe przez ten czas przejechalem jakies 200 km dzis siadam na motor odpalil pieknie przejechalem sie kawaleczek odstawilem wrucilem za jakies pol godz jade znowy po przejechaniu 300 m motor zgasl odkrecilem swiece czarna zdielem dekielek a tam platynki stopione , dokladnie ten plastik, co jest przyczyna? Jeszcze jedno mam cos nie tak z zaplonem (moze cos z wirnikiem albo krzywka) bo zeby ustawic zaplon musze ustawic przerwe na jakis 1mm i na maxa przyspieszyc bo inaczej jest za pozny czy to moze byc przyczyna? |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-01, 21:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2834 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-09-01, 22:07
|
|
|
Topi się dlatego bo nie masz filca założonego na przerywaczu . Podegnij tą blaszkę która trzyma większy kawałek filcu tak aby smarowała krzywkę , nasmaruj ją olejem , powinno pomóc . |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Eda
Motocykl: MZ ETZ 150e '91
Wiek: 48 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 81 Skąd: Łęgi zach-pom.
|
Wysłany: 2006-09-01, 22:14
|
|
|
Przepraszam za moje lenistwo, ale jaka powinna być przerwa na platynkach? Jak na świecy? |
_________________ Powiedzieć komuś całą prawdę, to czasami więcej niż obowiązek, to przyjemność
O. Wilde
Zapraszam miłośników Citroena do największego klubu cytryny na świecie: http://xoops.citroen.triger.com.pl/modules/news/ |
|
|
|
|
bartekstr
Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: nadolany
|
Wysłany: 2006-09-01, 22:31
|
|
|
ale topi sie w tym miejscu co sie trzyma metalowa czesc mloteczka i to chyba nie przez filc |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
bartekstr
Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: nadolany
|
Wysłany: 2006-09-01, 23:34
|
|
|
jesli chodzi o kondensator to zmienilem jak mi pierwszy raz zdymalo platynki
ale moze to wina przerwy |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-09-02, 00:08
|
|
|
Kondensator.. nieee to nie to, czy nie zostawiles przypadkiem na dułuższy czas moto z włączonym zaplonem?? Może cewka już ma dość życia Sprawdź jeszcze przewody lączące cewke z przerywaczem. A cewke conajmniej multimetrem potraktuj, nigdy nie zaszkodzi zbadać... |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
bartekstr
Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: nadolany
|
Wysłany: 2006-09-02, 10:33
|
|
|
patrzylem na cewke jest jakas inna tez 12 v ale jest dluzsza od orginalnej ddr i pewnie ma inne parametry wiec moze to byc to a nie wiecie co jest z ty ze nie moge zaplonu ustawic
??
[ Dodano: 2006-09-02, 10:57 ]
sprawdzilbym ja jeszcze multimetrem ale nie mam chyba ze pojade do elektryka |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-09-02, 17:40
|
|
|
no właśnie, może ktoś mądry odpowie na to drugie pytanie naszego kolegi bo mam identyczny problem |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-09-02, 22:42
|
|
|
Witam
Eda, -Prawidłowy odstęp między stykami przerywacza w najwyższym położeniu krzywki powinien wynosić 0,3+0,1 mm.Ustawienie punktu zapłonu 2,5+0,5mm przed GMP (górnym martwym punktem).Odstęp między elektrodami świecy powinnien wynosić max 0,6 mm...
Uważam że jeśli nie możecie inaczej ustawić zapłonu niż odstęp 1 mm to przyczyna może tkwić w samym przerywaczu który jest nadmiernie wygięty, więc jeśli sprawdzicie czy tak u was jest to należy go odgiąc do prawidłowej pozycji...Jeśli jednak stwierdzicie że to nie to... to szukał bym przyczyny w krzywce która jest przekręcona, lub macie naderwany klin na wale i wirniku ( możliwe że ocierał o stojan), lub też skręcony czop wału, oraz nadmiernie zużyty korbowód z łożyskiem, można to sprawdzić jak obraca sie wałem i tłok porusza się w cylindrze z opuźnieniem to znaczy że ma nadmierne zużycie i przez to zapłon jest w złym punkcie (zapłon opuźniony na skutek tego że krzywka obraca sie najpierw a tłok wykonuje sów dopiero po jakimś czasie...) trzeba wtedy ustawiać inaczej zapłon niż zalecenia fabryczne... |
|
|
|
|
baniak-16
Motocykl: mz 250 ts
Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 8 Skąd: wołów
|
Wysłany: 2006-09-03, 14:23
|
|
|
poprostu masz jakieś spiecie w instalacji bo to napewno nie jest prez tan filc |
|
|
|
|
bartekstr
Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: nadolany
|
Wysłany: 2006-09-04, 15:36
|
|
|
wal mam ok najwyzej wina moze tkwic w wirniku albo krzywce no ale narazie nie mam czasu zeby sprawdzic |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-09-06, 22:16
|
|
|
sprawdz czy ci czasem sie platynki dwa ray nie otwieraja |
|
|
|
|
bartekstr
Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: nadolany
|
Wysłany: 2006-09-10, 22:36
|
|
|
dobra juz zrobione to przez za duza przerwe a zaplonu nie moglem ustawic bo w wirniku byla dziura na krzywke wyrobiona i krzywka zle siadala dalem podkladke i jest ok dzieki za pomoc |
|
|
|
|
Eda
Motocykl: MZ ETZ 150e '91
Wiek: 48 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 81 Skąd: Łęgi zach-pom.
|
Wysłany: 2006-09-11, 10:19
|
|
|
Marcin W., próbowałem ustawić zapłon przy przerwie przerywacza 0,3 mm. I niestety, nie udało się. Pomimo doginania blaszki przerywacza. Dopiero ustawienie przerwy 0,6mm pozwoliło ustawić zapłon. Dlaczego? |
_________________ Powiedzieć komuś całą prawdę, to czasami więcej niż obowiązek, to przyjemność
O. Wilde
Zapraszam miłośników Citroena do największego klubu cytryny na świecie: http://xoops.citroen.triger.com.pl/modules/news/ |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-09-14, 01:43
|
|
|
Eda, Jedynie co mi przychodzi do głowy to to co pisałem wyżej...dodał bym jeszcze ze możesz mieć skrzywioną oś wału to też może mieć wpływ na ustawienie odstępu na przerywaczu. Jeśli by tak było to prawdopodobnie skrzywieenie tej osi wału bedzie wynosić 0,3mm (to tylko domysł trudno mi stwierdzic na odległość) i gdy ustawisz na 0,6mm platynki mają odstęp a poniżej mogą go nie mieć z powodu "bicia osi wału"...(wał jest nie wycentrowany). Jeśli pojawią się dalej niedomagania zapłonu to pogadaj z jakimś fachowcem- tokarzem kimś z regeneracji krzewek głowic samochodowych może bedzie mieć przyrząd do pomiaru bicia osi wału to albo potwierdzi moje przypuszczenie(wtedy chyba tylko czeka cie regeneracja wału...), albo zaprzeczy i bedzie trzeba szukać przyczyny usterki gdzie indziej...POZDRAWIAM |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-09-14, 17:07
|
|
|
Eda[b] powiem ci tak .kupilem kiedys silnik wski 4 zalozylem go i co/za nic go nie moglem odpalic.przerwa raz byla mala a raz duza.a czasami platynki otwieraly sie dwa razy i przez to rozladowywalo kondenstator a nie zadaazalo go ladowac.podejrzewalem wal.no ale mowie nie pieniadze nie sprzet. zeszlifowalem krzywke tak aby tylko pykala o mloteczek platynek.poskladalem .kopnalem .zapalila..pojezdzilem troche .ale cos sie dzialo i jak wlaczalem 4bieg dochodzil do pewnych obrotow i tak jakby go hamowalo.mialem rozebrac silnik juz.no ale jeszcze wyjechalem tym ujechalem kawalek .i zatrzymal sie silnik zablokowalo wal.mowie co sie stalo.zapchalem do domu rozebralem silnik .patrze a tu w prawym lozysku wlasnie na wale nie bylo trzech kulek!! poprzednicy tak go poskladali chyba na takim lozysku bo zadnych usterek rys tam nie zauwazylem/ poskladalem i jeszcze pare km nabilem nia.[/b] |
|
|
|
|
Eda
Motocykl: MZ ETZ 150e '91
Wiek: 48 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 81 Skąd: Łęgi zach-pom.
|
Wysłany: 2006-09-15, 09:36
|
|
|
Wał nowy, łożyska dobre.
BTW to wydaje mi się, że całkiem nieźle pyka na 0,6mm. Nie mam porównania, ale żadne zapłony nie wyskakują, silnik ładnie pracuje. |
_________________ Powiedzieć komuś całą prawdę, to czasami więcej niż obowiązek, to przyjemność
O. Wilde
Zapraszam miłośników Citroena do największego klubu cytryny na świecie: http://xoops.citroen.triger.com.pl/modules/news/ |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-09-15, 12:46
|
|
|
ale na 0.3 bedzie jeszcze leiej,napewno poprawi sie charakterystyka,jak masz dobrze ustawiona przerwe i zaplonik na zegar to odrazu czuc roznice,az chce sie jezdzic. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|