Wsk 125 jaki wał do jakiego modelu ? |
Autor |
Wiadomość |
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-06-04, 17:56 Wsk 125 jaki wał do jakiego modelu ?
|
|
|
Witam,
Sprawa niby prosta lecz nie do końca , remontuje wsk 125 i znalazłem w internetach 3 typy korbowodów różniących sie srednicą dolnego czopu, do wyboru mamy: 21.2 , 20.9 , 22 .
Wsk to M06B3 z roku 85 , który więc korbowód powinienem powinien być zamontowany tam oryginalnie ? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
Ostatnio zmieniony przez Mario-150 2020-06-05, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2020-06-04, 22:52
|
|
|
W tym roczniku powinien być czop o średnicy 22 mm, z łożyskiem igiełkowym, jednorzędowym. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-06-05, 07:56
|
|
|
Dzięki
U mnie jest łożysko 3 rzędowe , i korbowód z napisem 14HG ZMD , otwór na górną tuleje sworznia 15mm .
Więc jaki wymiar powinien mieć dolny czop ? Jeśli wał jest w stanie umożliwiającym regeneracje to regenerować czy szukać takiego z czopem 22mm ? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-06-05, 11:33
|
|
|
Mario chyba źle zadałeś pytanie. Chodziło Ci pewnie jaki wał można włożyć w kartery do wsk 125 z roku 85. Odpowiedź będzie że każdy z górną główką na gotowo fi 13. To że są różne wymiary na dole nie zmienia w tych silnikach absolutnie nic. Pomijam tu stare wały o innym wykonaniu przeciwwag i wały z cienką korbą.
A teraz drugie pytanie, na forum poświęconym wsk można doczytać, że polecane są wały Duells i tak samo ich korbowody. Jest jedno ale. Kilku osobą blachy boczne w tych wałach spadły. Więc jeśli nie masz czego ratować, np masz uszkodzony otwór pod klin, przesunięty czop, łożyska luźno latają po czopie to kup Duells, jeśli wszystko z Twoim wałem oprócz luzu jest ok, to wystarczy regeneracja na korbie Duells. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-06-05, 11:41
|
|
|
Czyli dalej nie wiem nic po za tym , że oryginalnie wsk z roku 85 powinna miec dolny sworzen 22
Ja mam tak : 3 rzedy lozyska w stopie korbowodu , napis 14 hg na korbie , i mnie interesuje z czego ten wał jest . Może jakaś shl czy cos bo dziadek tez posiadał. I o co chodzi z ta cienką korbą? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2020-06-05, 12:08
|
|
|
Jeśli sworzeń jest 13 mm, to masz zwykły wał wueskowy, tylko w
we wcześniejszej wersji.
Zmiana szerokości korbowodu, była spowodowana prawdopodobnie tym, że zmienił się stop, z którego ją robiono. Wąskie korbowody są z gatunku 14 hg, a szerokie z 16 hg
Zwróć uwagę również na cylinder, bo te pod szeroki korbowód mają dodatkowe wycięcia w tuleji. Szerokiego korbowodu, do cylindra pod wąski, bez przeróbki nie wsadzisz. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-05, 12:15
|
|
|
A cała przeróbka polega tylko na nacięciu tuleji cylindra w 2 miejscach na szerokość korby i na wysokość 10mm. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-06-05, 12:23
|
|
|
Seba , mam gdzies w gratach wal z korba na ktorej pisze 20 hg
No ale dalej nie wiem czy kupic korbe z sworzniem 20.9 czy 21.2. Chyba juz posciagam te blachy i sprawdze |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-05, 13:16
|
|
|
Najpierw powinieneś zdjąć blachy i wtedy zadawać pytania. Myślałem że to już sprawdziłeś. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-06-05, 13:40
|
|
|
Nie chciałem ściągać blach ponieważ bałem sie , że je zniszczę.
Na chwile obecną po pomiarach mam albo 20.9 albo 21.2 . Bardziej sie ku 20.9 skłaniam.
Czy po tym zdjęciu można stwierdzić jaki korbowód powinienem zakupić ?
wał 1 |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-05, 15:47
|
|
|
I tak trzeba je wywalić na śmietnik przy regeneracji wału. Nie wiedziałeś o tym? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2020-06-05, 16:40
|
|
|
Jeśli wał ze zdjęcia ma trzyrzędowe łożysko, to średnica czopa wynosi 21,2. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-06-05, 16:46
|
|
|
Cytat: | I tak trzeba je wywalić na śmietnik przy regeneracji wału. Nie wiedziałeś o tym? |
Koleś co robi wały w mojej okolicy wykorzystuje te same blachy jesli nie są poniszczone , nadaje im kształt na prasie i zaklepuje.
Cytat: | Jeśli wał ze zdjęcia ma trzy rzędowe łożysko, to średnica czopa wynosi 21,2. |
O taką odpowiedź mi chodziło Czyli pochodzi on tak jak pisałeś ze starszych wsk? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2020-06-05, 23:55
|
|
|
Twój wał ma już szeroką korbę, ale jeszcze stary typ łożyska. Nie wiem w jakich latach produkcji był montowany, mam wueskę z 1967 roku i jest tam jeszcze wąska korba, także ten Twój musi być z nowszego rocznika. |
|
|
|
|
|