» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-09-16, 22:00
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-09-16, 23:40   Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)

Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)

Nowszy gaźnik stosowany w ETZ 250 od 87r i we wszystkich 251 .

- komora pływakowa na drucianym pałąku (umożliwa szybkie ściągnięcie komory bez odkręcenia 3 śrubek w przypadku starszych gaźników)
- aby zmienić położenie zapinki na iglicy nie trzeba odczepiać linki gazu
- trwałość około 40 tys km.

Regulacje

Odkręcamy gaźnik całkowicie , kładziemy go w czyste miejsce na stole (pamiętajmy o zachowaniu czystości rąk przy jakichkolewiek zabiegach związanych z gaźnikeim !) . Odczepiamy druciany pałąk . Regulujemy blaszkę pływaka tak aby przy zamkniętym zaworze pływaka odstep przedsawiony na rysunku niżej wynosił 28 mm , a przy maksymalnie otwarym 35 mm .
Przy okazji warto rozkręcić gaźnik w "drobny mak" i przeczyścić , przedmuchać sprężonym powietrzem .
Skręcamy wszystko , montujemy w króćcu cylindra .
Śrubę regulacji powietrza w kanale obejściowym (nr 1 na rysunku) wkręcamy maksymalnie i wykręcamy o 2,5 obrotu . Śrubka nr 2 służy do regulacji mieszanki biegu jałowego .

Iglice najlepiej zapiąc na środkowym rowku (jeśli docieramy o 1 ząbek wyżej) .

Dodatkowo warto się wyposażyć w filterek paliwa na przewodzie paliwowym .




Pzdr
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
kruszyna 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2007-05-15, 19:18   

Allu napisał/a:
Iglice najlepiej zapiąc na środkowym rowku (jeśli docieramy o 1 ząbek wyżej)


wyżej czy nizej? wczoraj gdzies czytałem opis regulacji gaźnika, to było podane, ze podczas docierania iglica powinna być na 4 rowku od góry...

prosiłbym o szybka odp, bo silnik dopiero po remoncie i szkoda byłoby go niepotrzebnie męczyć złym ustawieniem gaźnika
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 Lux '87 i Nissan Almera 1,6 '98 100 HP :D
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-05-15, 20:24   

Eeeee pomyłka, raczej miało być rowek niżej... lepiej niech ktoś potwierdzi bo się zamieszałem :P
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-05-15, 21:05   

Allu,
wiec podczas podnoszenia iglicy (w tym wypadku rowek w dół) dajemy większa ilosc paliwa do mieszanki.
zapinajac rowek wyżej zmniejszamy ilosć paliwa. :piwo:
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-05-15, 21:29   

Więc, napewno rowek niżej :cool: :piwo:
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-05-15, 21:35   

małe sprostowanie (rowek w dół- czyli zapinamy na rowku 1 w dół od stanu poprzedniego:P) to tak jakby ktoś mnie nie zrozumiał.
czyli kolor czerwony stan normalny
kolor zielony rowek w dół:) = zapięcie iglicy powoduje zwiększenie ilości paliwa w mieszance.
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
streetfighter44 
streetfighter44


Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 45
Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
Wysłany: 2007-06-14, 20:48   

witam wszystkich mam pyt co zrobić \lub czego to jest wina jeśli wkręcanie lub wykrecanie sruby (pokazanej na zdjęciu) nic nie zmienia w pracy silnika ciagle tak samo chodzi jesli jak ja wykrece chodzi normalnie , wkręce na max tez chodzi nic nie strzela czego to moze byc wina musze wyregulować gażnik a z tego co wiem to jak ją wkręce na max to odcinam dopływ powietrza i powinien moto zgasnąć ale on nie reaguje wogule pomóżcie
_________________
moja etka na elektroniku


http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0

oraz mały felieton

http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63


http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-06-14, 20:59   

http://forum.mz-klub.pl/v...ighlight=#82314 i wszystko jasne , widać odrazu że ten twój to tajwański szajs.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
streetfighter44 
streetfighter44


Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 45
Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
Wysłany: 2007-06-14, 21:23   

lepiej bys powiedział jak to naprawic a nie wypisywałbyś ze mam szajs on jest juz stary tego sie nie da zaprzeczyć ale czego to jest wina
_________________
moja etka na elektroniku


http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0

oraz mały felieton

http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63


http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-06-14, 21:27   

Tego się nie da naprawić, jeżeli masz gaźnik tajwański. Jest to po prostu wada gaźników "rzemieślniczych". Często regulacja takiego jest niemożliwa. Kilku "szczęśliwych" posiadaczy pisało o podobnych problemach na forum.

Zgłoś go do reklamacji. Jeżeli kupiłeś na allegro mogą być z tym problemy.
 
     
streetfighter44 
streetfighter44


Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 45
Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
Wysłany: 2007-06-14, 21:35   

ten gaznik był juz etz-cie którą kupiłem ponad 6 miechów temu a wyglada na stary gaznik wiec sądze ze to nie jest tajwanska podruba ale takie sa moje przypuszczenia
_________________
moja etka na elektroniku


http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0

oraz mały felieton

http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63


http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-06-14, 21:38   

Podaj jego oznaczenia. Szukaj jakiegoś "DDR" :mrgreen:
 
     
streetfighter44 
streetfighter44


Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 45
Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
Wysłany: 2007-06-14, 22:09   

30n3-1 standard bo mam etz 251

[ Dodano: 2007-06-14, 23:10 ]
skąd wiedziec ze to ddr a nie podruba a mysle ze tego sie da zrobic
_________________
moja etka na elektroniku


http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0

oraz mały felieton

http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63


http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-06-14, 22:13   

Najlepiej to zrób zdjęcie z dwóch stron i pokaż nam. Ten ze zdjęcia to nie twój? Bo sugeruje się tym i dlatego napisałem że szajs bo ten ze zdjęcia to tajwan.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-15, 07:13   

Witam !
No to dwa istotne pytania:
- jaki powinien być poziom paliwa w gaźniku - mierzony od górnej krawędzi komory pływakowej?,
- jakie wymiary mają dysze (jest różnica w stosunku do 30n2-5)?.

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
streetfighter44 
streetfighter44


Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 45
Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
Wysłany: 2007-06-15, 18:46   

Allu tu masz zdjecia mojego gaznika
_________________
moja etka na elektroniku


http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0

oraz mały felieton

http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63


http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-06-15, 19:22   

streetfighter44, wygląda na oryginalny.

Tutaj macie rozmiary dysz :
główna 130
iglicowa 70
rozruchowa 95
biegu jałowego 50


A co do regulacji to jak ja ją wkręcę to też nie gaśnie więc to normalka, ja regulowałem wolne dwoma śrubkami tą małą i dużą.

A tutaj Maxi opisał to łopatologicznie

http://forum.mz-klub.pl/v...hlight=ga%BCnik :piwo:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
streetfighter44 
streetfighter44


Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 45
Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
Wysłany: 2007-06-15, 19:39   

jak cos jutro zrobie dokładniejsze zdjecia gaznika zeby była jasnosć ok
_________________
moja etka na elektroniku


http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0

oraz mały felieton

http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63


http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163
 
 
     
MarioMz 
Mz etz 150 :D

Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 38
Skąd: Legnica
Wysłany: 2007-06-20, 21:47   

te dane tez tycza sie 150?
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-20, 21:51   

MarioMz, a czytałeś temat wątku ?
Cytat:
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)
:idea:
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 14