» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-22, 22:04
Rezystor wzbudzania a regulator elektroniczny -TS 150
Autor Wiadomość
siekier 


Motocykl: MZ TS150, Jawa TS350
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-17, 20:41   Rezystor wzbudzania a regulator elektroniczny -TS 150

Mam pytanie czy przy instalacji z regulatorem napięcia elektronicznym, potrzebny jest opór regulacyjny.
Kupiłem niedawno TS 150 to tego rezystora nie było. Motoru jeszcze nie odpalałem. Jutro będę zamiawiał na Agmocie części i nie wiem czy mam to kupować: http://www.agmot.pl/sklep...ENIA&kod=0&k=11 ??
Proszę o szybką odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-08-14, 12:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-09-17, 22:36   

ja miałem elektroniczny regulator i to też było. bez tego nie chiało mi ładować
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-09-17, 23:20   

Po oc od razu kupować ..... Weż jakąś stara cewkę taka ( aby tylko szkielet był dobrY) i przewin ją poprostu sam./.Kupis zdrucik za zloty :lol: .. grubość moż ebyć ciut wieksza , potem lakieram pryśniesz to i łądowanei masz dobre po tym wzgledem ... Sam tka robilem i sie sprawdza ....
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
siekier 


Motocykl: MZ TS150, Jawa TS350
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-17, 23:38   

Musze kupić ponieważ nie mam wogle tej części, więc nawet nie mam czego regenerwać.
Pytam się o to bo gdzieś przeczytałem, że przy regulatorze elektronicznym nie jest ona potrzebna, ale widać to nie była prawda.
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-09-18, 00:37   

Cytat:
Pytam się o to bo gdzieś przeczytałem, że przy regulatorze elektronicznym nie jest ona potrzebna, ale widać to nie była prawda.

Dokldnie , tam musi by ta cewka.... Ponadto sprawa regeneracji i tak moze byc Ci w przyszoci znana , poniewaz ta cewka czesto ulega uszkodzeniu np. przebiciu ....
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
almar 

Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 161
Skąd: Rypin
Wysłany: 2012-08-14, 07:56   

Odgrzewam kotleta. Jak przewinąć cewkę wzbudzania. Moja się upiekła jak przewody D+ i DF omyłkowo zamieniłem. Drut jest tak jak był tylko ta otulina od spodu się spiekła jak to naprawić, jeżeli się da???
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2012-08-14, 10:32   

A nie możesz tego wymienić? Nie łatwiej?
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
almar 

Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 161
Skąd: Rypin
Wysłany: 2012-08-14, 11:11   

Zuh, Jak mi powiesz jak naprawić tą, to ci powiem co jest łatwiejsze :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2012-08-14, 11:23   

No nawiń ją takim samym drucikiem (taka sama średnica) i o takiej samej liczbie zwojów i ma być, sam tak robiłem. Tylko opór tej cewki powinien wynosić ok 4.5 ohm. :piwo:
_________________

 
 
     
almar 

Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 161
Skąd: Rypin
Wysłany: 2012-08-14, 11:46   

Czyli miernik z jednej i drugiej strony i ma być 4,5? , to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm motocyklista dzięki za pomoc.Zuh, łatwiej przewinąć :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2012-08-14, 11:55   

almar napisał/a:
to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm

No w sumie racja :wink:

Tak. Po podłączeniu cewki pod miernik opór powinien wynosić 4.5 ohm.
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-08-14, 12:34   

Bzdury popisali w tym sklepie a wy powielacie, to nie jest cewka! To jest rezystor!
almar napisał/a:
to tak własciewie przekrój jest mniej ważny, ważne jest żeby opór był 4,5 ohm
Jest ważny bo duże odchyłki doprowadzą do przepalenia.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2012-08-14, 22:06   

sIaj napisał/a:
Bzdury popisali w tym sklepie a wy powielacie, to nie jest cewka! To jest rezystor!


Wszędzie tak piszą http://www.agmot.pl/sklep/p/2204/CEWKA-WZBUDZENIA :wink:
_________________

 
 
     
Adam_H 
$Adam$

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 41
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2012-08-15, 19:11   

sprawny wirnik + sprawny stojan + sprawny regulator napięcia elektroniczny np. rp-15t 6V działa poprawnie bez oporu regulacyjnego oczywiście w prawidłowo podłączonej instalacji. Ja już przerabiałem ten temat tysiąc razy i poprawne napięcie ładowania także przy wysokich obrotach daje tylko taka konfiguracja. Przestałem mieć problemy z ładowaniem gdy tak podłączyłem instalacje, na razie około 5000km bez przepalenia nawet jednej żarówki, aku praktycznie nie widziało prostownika. Trzeba po prostu dbać o komutator i czyścić regularnie przerwy pomiędzy płytkami komutatora.
_________________
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać...
 
 
     
almar 

Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 161
Skąd: Rypin
Wysłany: 2012-08-15, 20:08   

Kupiłem ten rezystor, taki tani z allegro z niezalanym lakierem drutem, przypalil się, dziś go podpialem pod miernik 4,6 ohm ale gdy się nim rusza podczas mierzenia to opór sporo skacze. Jak ktoś planuje zmieniać rezystor polecam kupować lepiej wykonany. Jeszcze jedno w instrukcji jaskółki jest napisane że opór powinien być nieco inny tzn 2,7-3,1 oma dlaczego?
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865
 
 
     
gajowy86 

Motocykl: MZ TS150
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2016-05-15, 19:40   Problem z ładowaniem / Regulator APE RP-MZm

Witajcie,
Niedawno wskrzesiłem moją MZ TS 150. Po usunięciu problemów z regulacją zapłonu i gaźnika, przyszedł czas na regulację napięcia. W tym motocyklu jest instalacja 6V. Zakupiłem i zamontowałem elektroniczny regulator napięcia APE RP-MZm jak w poniższym linku:
http://www.ape.com.pl/ind...=44&produkt=184
Nie znalazłem na forum informacji na jego temat. Czy ktoś z Was ma taki? Jak się u Was sprawuje?
Wymieniłem wszystkie końcówki kablowe na nowe i sprawdziłem połączenia.

Opis mojego problemu:
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na rozruch, świecą się 2 kontrolki na liczniku (biegu jałowego- po lewej stronie i ładowania- po prawej). Motocykl odpala bez problemu. Kontrolka ładowania gaśnie powyżej ok. 1200 obr/min.
Czy nie powinno być tak, że dopiero ładowanie się załącza po przekroczeniu ok. 2000 obr/min.?

Proszę o info, co powinienem zrobić/sprawdzić, aby wszystko działało jak należy.

Czytałem gdzieś, że przy elektronicznym regulatorze, powinno się wymontować z układu rezystor wzbudzenia. Co o tym sądzicie? Ja niestety nie znalazłem jednoznacznych opinii na ten temat.
Czy po wymontowaniu tego rezystora, powinienem go zastąpić jakimś przewodem, aby było to połączenie, tyle że bez oporu regulacyjnego?

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2016-05-15, 20:40 ]
Zamiast tworzyć nowe tematy dopisz się do istniejącego.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-05-15, 20:09   

Jeżeli kontrolka gaśnie od 1200 obr/min to powinieneś się cieszyć, oznacza to, że ładowanie masz w dobrym stanie, napisz jeszcze ile masz volt przy jakich obrotach.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
gajowy86 

Motocykl: MZ TS150
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2016-05-16, 22:03   

Dziś odpaliłem motocykl i zmierzylem napięcia.
Prądnica dawala napiecie w zależności od obrotów. Wyższe obroty= wyższe napiecie. Max było coś koło 20V przy 6000 obr/min.
Na stykach akumulatora ok. 5,4V. Przy wkręcaniu na wyższe obroty było widać lekki wzrost napięcia, ale nawet przy 6000 obr/min napięcie nie przekroczyło 6V.
Później zrobilem ok. 5km i jak przyjechałem pod garaż to ponownie zmierzyłem napięcie na akumulatorze. Było już w okolicach 4,3V w całym zakresie obrotów. Włączyłem światła i motocykl zgasł.
Czy możecie coś poradzić? Macie jakieś doświadczenia z regulatorem APE RP-MZm? Tam jest pokrętło do regulacji. Może nim trzeba wyregulować napięcie wychodzące na instalację? Regulator chyba działa ale daje za niskie napięcie. Co myślicie?
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 05:14   

gajowy86 napisał/a:
Regulator chyba działa ale daje za niskie napięcie. Co myślicie?

Tak.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
gajowy86 

Motocykl: MZ TS150
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2016-05-17, 18:08   

Dzięki ;-)
A jak moge temu zaradzić? Próbować regulować tym pokrętłem na regulatorze?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15