» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2023-09-05, 19:01
ETZ 160cc
Autor Wiadomość
damianw01 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 30
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 57
Skąd: Łask
Wysłany: 2023-09-05, 09:53   ETZ 160cc

Witam,
Mam pytanko z czystej ciekawości co do tego zestawu z RZT do MZ ETZ 150.
Chodzi dokładnie o ten zestaw :

https://rzt.de/RZT-Kupplunglungspaket-MZ150
https://rzt.de/Zylinderkit-ETZ-160-SP-2021

Czy ktoś testował ? Ktoś jeździł ?
Czy tu są 2 kanały płuczące czy już 4 ?
Chciałbym rozpocząć małą dyskusje czy to warte tych pieniędzy ?
Tu więcej cylindrów :

https://rzt.de/Tuningteile
Ostatnio zmieniony przez damianw01 2023-09-08, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2023-09-05, 12:03   

damianw01, ja mam zrobioną na 175 przez INTR-MOT czyli Intra z forum
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
damianw01 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 30
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 57
Skąd: Łask
Wysłany: 2023-09-05, 12:50   

Rozumiem, ale mi chodzi o ten konkretny tuuning z tych konkretnych części :)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2023-09-05, 19:02   

Tematy zakładaj we właściwym dziale. Popraw nazwę tematu!
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-09-05, 23:42   

damianw01, filmik znalazłem tymi zestawami cylindrów i tłoków. Włącz sobie tłumaczenie aby coś zrozumieć. https://www.youtube.com/w...tDYpHuSso&t=12s
W skrócie to wychodzi że na tych ich zestawie można mieć od 17 do 19KM co przełoży się na prędkość po zmianie zębatki do 120km/h :shock:

Od siebie dodam że koledze robiłem taki tuning na tłoku Barkid dający 160cm3. Jednak sam cylinder nie był przerabiany a jedynie głowica bo bez jej obróbki tłok o nią bije.
Zabawa na takim zestawie zaczyna się od 4 tyś. wtedy fajnie się to wkręca.
Dla porównania po moich "modach" :lol: w 175cm3 dopiero od 5 tyś co jakoś mi nie przeszkadza.
Od początku sprzęgło tam nie dawało rady i trzeba było coś wymyśleć. Zatem dorobiłem specjalną wzmocnioną sprężynę talerzową co pomogło i sprzęgło już nie ślizga. Wyszło na pewno taniej niż zakup tego zestawu.
Choć jak w cylindrze bardzo "namłodzone" to może wtedy nie ma się wyjścia i trzeba kupić te tuningowe sprzęgło również.
Drugim słabym ogniwem będzie tu napęd wtórny który bardzo szybko się zużyje. Łańcuch się wyciągnie no i całość będzie do szybkiej wymiany.
To tak abyś był świadomy... :lol:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
damianw01 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 30
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 57
Skąd: Łask
Wysłany: 2023-09-08, 19:04   

Marcin W. napisał/a:
damianw01, filmik znalazłem tymi zestawami cylindrów i tłoków. Włącz sobie tłumaczenie aby coś zrozumieć. https://www.youtube.com/w...tDYpHuSso&t=12s
W skrócie to wychodzi że na tych ich zestawie można mieć od 17 do 19KM co przełoży się na prędkość po zmianie zębatki do 120km/h :shock:

Od siebie dodam że koledze robiłem taki tuning na tłoku Barkid dający 160cm3. Jednak sam cylinder nie był przerabiany a jedynie głowica bo bez jej obróbki tłok o nią bije.
Zabawa na takim zestawie zaczyna się od 4 tyś. wtedy fajnie się to wkręca.
Dla porównania po moich "modach" :lol: w 175cm3 dopiero od 5 tyś co jakoś mi nie przeszkadza.
Od początku sprzęgło tam nie dawało rady i trzeba było coś wymyśleć. Zatem dorobiłem specjalną wzmocnioną sprężynę talerzową co pomogło i sprzęgło już nie ślizga. Wyszło na pewno taniej niż zakup tego zestawu.
Choć jak w cylindrze bardzo "namłodzone" to może wtedy nie ma się wyjścia i trzeba kupić te tuningowe sprzęgło również.
Drugim słabym ogniwem będzie tu napęd wtórny który bardzo szybko się zużyje. Łańcuch się wyciągnie no i całość będzie do szybkiej wymiany.
To tak abyś był świadomy... :lol:


Dzięki za obszerną odpowiedź :D
Nie no szczerze to wolałbym raczej sprzęt nie wyżyłowany na traski nie do wariowania :D
Myślałem że po zmianie tej pojemności zakres użytecznych obrotów jest taki sam jak w serii tylko po prostu mocy więcej.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17