Przesunięty przez: MZ Maxi Perwers 2008-06-20, 08:46 |
Polerowanie komory korbowej - większa moc?? |
Autor |
Wiadomość |
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-10-10, 19:54 Polerowanie komory korbowej - większa moc??
|
|
|
Witam! Gdzieś mi się obiło o uszy że gdy mamy wypolerowaną komorę korbową (tam gdzie się wał kręci ) to zwiększa się moc,albo moment, chodzi oto że moto lepiej ciągnie. Sądzicie że to prawda? Aha i w opracowaniu T. Sałka "Rasowanie 2-suwuw" było też napisane żeby polerować komorę korbową. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2006-10-10, 20:05
|
|
|
Ja to zrobiłem w simsonie, ale przy okazji zastosowałem kilka patentów (wypełniacze w wale, planowana głowica, polarowany tłok itd) moc była zniewalająca
Ale jeżeli tylko wypolerujesz to wzrost mocy może być bardzo minimalny ale na pewnpo nie obniży mocy |
|
|
|
|
daker 251
daker 251
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 02 Maj 2006 Posty: 83 Skąd: Niwka
|
Wysłany: 2006-10-10, 20:24
|
|
|
polerowany tłok cos Ci sie chyba pomyliło, jeszcze nie słyszałem zeby polerowac tłoki. A wracajac do polerowania karterów wału to napewno polepszy to opływ mieszanki wiec jakis efekt powinien byc. |
_________________ ..::CRN::.. |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2006-10-10, 20:32
|
|
|
Chodziło mi o polerowanie denka tłoka |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-10-10, 20:37
|
|
|
Taa polerujcie tłoki oby tak dalej, wszędzie pisze jak wół nie polerować tłoków- denka, nagar jest warstwą izolującą i tak ma być. Co do polerowania komory to coś da ale na pewno nie wzrost mocy. Jedyne co to moment ale minimalnie, możesz przez to zwiększyć elestyczność silnika. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2006-10-10, 20:47
|
|
|
Qba napisał/a: | Taa polerujcie tłoki oby tak dalej, wszędzie pisze jak wół nie polerować tłoków- denka, | im pewnie chodzi o polerowanie denka tloka od wewnatrz |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
daker 251
daker 251
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 02 Maj 2006 Posty: 83 Skąd: Niwka
|
Wysłany: 2006-10-10, 20:47
|
|
|
Qba podzielam twoje zdanie w 100% |
_________________ ..::CRN::.. |
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1285 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-10, 20:59
|
|
|
Cytat: | Taa polerujcie tłoki oby tak dale | Tłoki można polerować, ale nie denka. Poleruje się płaszcze zaworowe, aby wyprzedzić kąty rozrządu. To jest to samo - polerowanie płaszczy tłoka, polerowanie kanałów czy polerowanie prześlizgów w skrzyni korbowej. Wszystko na tej samej zasadzie i wszystko ma ten sam cel - jak naj bardziej ułatwić przepływ mieszanki.
Denka tłoka co prawda niektórzy też polerują, ale nie po całości. Wypolerowują miejsca zasłaniające kanały przelotowe. Nawet mam zdjęcia takich tłoków, jednak sprawności ani efektu nie mogę potwierdzić. |
_________________ http://mnich777.blogspot.com/ |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2006-10-10, 21:24
|
|
|
u mnie w simsonie to tak wygląda. |
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1285 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-10, 21:30
|
|
|
Tak wygląda profesjonalnie wypolerowany tłok.
[ Dodano: 2006-10-10, 21:32 ]
|
_________________ http://mnich777.blogspot.com/ |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-10-10, 22:08
|
|
|
William, ja bym tego polerowaniem nie nazwał, to jest podcinanie okien. Polerowanie to wygładzanie powierzchni |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-11, 08:47
|
|
|
polerowanie jest zabiegoiem zmniejszajacym chropowatosc powierzchni;]
Najnowsze badania dowodzą ze polerowanie kanałów dolotowych ma ujemny wpływ na osiagi silnika. Mieszanka jest gorzej zmieszana z powietrzem.
Co nalezy robic ?
Napewno nie polerowac tylko korygować kształt okien, dzieki temu zbiegowi nasz silnik bedzie elastyczniejszy. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-10-11, 09:05
|
|
|
hubertbaran, choć raz mogę się z tobą zgodzić. Dolotu się nie poleruje, jedynie usuwa uskoki i niesymetrię. Do tego przy wypolerowanym dolocie łatwo zalać świecę ale to raczej dotyczy 4t. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-11, 09:09
|
|
|
<rotfl> ciesze sie ze sie ze mna zgadzasz:)
Poztym polerowane denko tłoka moze powodowacspalanie detonacyjne gdyz ma mniejsza powierzchnie odbierajacą ciepło;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1285 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-11, 11:54
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | nie polerowac tylko korygować kształt okien | korygować przez wypolerowanie.
hubertbaran napisał/a: | Najnowsze badania dowodzą ze polerowanie kanałów dolotowych ma ujemny wpływ na osiagi silnika. | Aby poprawić osiągi, kanały przelotowe można spolerować w karterach i cylindrze, równomiernie. Jeżeli jednakowo równomiernie spoleruje się górne okna kanałów przelotowych, to wprzedzi się koąt przelotu, a tego się nie zmienia. Stąd spadek mocy. hubertbaran napisał/a: | Poztym polerowane denko tłoka moze powodowacspalanie detonacyjne gdyz ma mniejsza powierzchnie odbierajacą ciepło;) | Drążmy, drążmy... Mniejsza powierzchnia odbierająca ciepło, zmiany wszystkich kątów, zmienione właściwości rozszerzalne względem temperatury i inna masa tłoka, o wyważeniu nie wspominając. |
_________________ http://mnich777.blogspot.com/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-11, 19:49
|
|
|
Wiliam... nie wkurzaj mnie za przeproszeniem... Polerowanie to końcowa obróba mchaniczna polegajaca na zmniejszeniu chropowatosci powierzchni.
Mniejsza masa ale jakim kosztem;|
Polerowanie kanałów dolotowych oraz kanałów płuczacych jest metoda przestarzała obecnie zadko stosowana... obecnie stosuje sie tylko korekcje kształtu przez zgrubna obróbke nie naruszajacą chropowatosci. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1285 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-11, 19:57
|
|
|
To: "szlifowanie" i masz słownictwo cacy. I czego wyskakujesz, skoro wiadomo o co chodzi? |
_________________ http://mnich777.blogspot.com/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-11, 21:26
|
|
|
Chyba nie rozumiem normalnych sformułowań bo nie kapuje oco biega ci w ostatnim poscie.
Szlifowanie o ile pamietam to inny zabieg niz polerowanie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-10-11, 22:00
|
|
|
ku** weźcie dajcie na luz. To nie forum dr mechaniki, hubertbaran, przestań zgrywać najmądrzejszego i pisać o zabiegach, polerowaniu szlifowaniu i jaka jest różnica. Ty są ludzie co nie wiedzą która to lewa a która prawa ręka. William, Też wyluzuj i nie prowokuj, bo zacznie się jadka. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1285 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-11, 22:03
|
|
|
hubertbaran, Pomyłka w słownictwie, i takie zamieszanie...
[ Dodano: 2006-10-11, 22:05 ]
Qba napisał/a: | ku** weźcie dajcie na luz. To nie forum dr mechaniki, hubertbaran, przestań zgrywać najmądrzejszego i pisać o zabiegach, polerowaniu szlifowaniu i jaka jest różnica. Ty są ludzie co nie wiedzą która to lewa a która prawa ręka. William, Też wyluzuj i nie prowokuj, bo zacznie się jadka. | Ludzie, pomyliłem słowo a wy startujecie z Bóg wie czym... |
_________________ http://mnich777.blogspot.com/ |
|
|
|
|
|