» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MZ Maxi Perwers
2008-06-20, 08:46
Polerowanie komory korbowej - większa moc??
Autor Wiadomość
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-10-10, 19:54   Polerowanie komory korbowej - większa moc??

Witam! Gdzieś mi się obiło o uszy że gdy mamy wypolerowaną komorę korbową (tam gdzie się wał kręci :lol: ) to zwiększa się moc,albo moment, chodzi oto że moto lepiej ciągnie. Sądzicie że to prawda? Aha i w opracowaniu T. Sałka "Rasowanie 2-suwuw" było też napisane żeby polerować komorę korbową. :roll:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2006-10-10, 20:05   

Ja to zrobiłem w simsonie, ale przy okazji zastosowałem kilka patentów (wypełniacze w wale, planowana głowica, polarowany tłok itd) moc była zniewalająca :lol:
Ale jeżeli tylko wypolerujesz to wzrost mocy może być bardzo minimalny ale na pewnpo nie obniży mocy :mrgreen:
 
     
daker 251 
daker 251


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 83
Skąd: Niwka
Wysłany: 2006-10-10, 20:24   

polerowany tłok :shock: cos Ci sie chyba pomyliło, jeszcze nie słyszałem zeby polerowac tłoki. A wracajac do polerowania karterów wału to napewno polepszy to opływ mieszanki wiec jakis efekt powinien byc.
_________________
..::CRN::..
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2006-10-10, 20:32   

Chodziło mi o polerowanie denka tłoka :razz:
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-10-10, 20:37   

Taa polerujcie tłoki oby tak dalej, wszędzie pisze jak wół nie polerować tłoków- denka, nagar jest warstwą izolującą i tak ma być. Co do polerowania komory to coś da ale na pewno nie wzrost mocy. Jedyne co to moment ale minimalnie, możesz przez to zwiększyć elestyczność silnika.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-10-10, 20:47   

Qba napisał/a:
Taa polerujcie tłoki oby tak dalej, wszędzie pisze jak wół nie polerować tłoków- denka,
im pewnie chodzi o polerowanie denka tloka od wewnatrz
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
daker 251 
daker 251


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 83
Skąd: Niwka
Wysłany: 2006-10-10, 20:47   

Qba podzielam twoje zdanie w 100%
_________________
..::CRN::..
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-10, 20:59   

Cytat:
Taa polerujcie tłoki oby tak dale
Tłoki można polerować, ale nie denka. :mrgreen: Poleruje się płaszcze zaworowe, aby wyprzedzić kąty rozrządu. To jest to samo - polerowanie płaszczy tłoka, polerowanie kanałów czy polerowanie prześlizgów w skrzyni korbowej. Wszystko na tej samej zasadzie i wszystko ma ten sam cel - jak naj bardziej ułatwić przepływ mieszanki.

Denka tłoka co prawda niektórzy też polerują, ale nie po całości. Wypolerowują miejsca zasłaniające kanały przelotowe. Nawet mam zdjęcia takich tłoków, jednak sprawności ani efektu nie mogę potwierdzić. :mrgreen:
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2006-10-10, 21:24   

u mnie w simsonie to tak wygląda.
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-10, 21:30   

Tak wygląda profesjonalnie wypolerowany tłok.


[ Dodano: 2006-10-10, 21:32 ]
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-10-10, 22:08   

William, ja bym tego polerowaniem nie nazwał, to jest podcinanie okien. Polerowanie to wygładzanie powierzchni
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-11, 08:47   

polerowanie jest zabiegoiem zmniejszajacym chropowatosc powierzchni;]
Najnowsze badania dowodzą ze polerowanie kanałów dolotowych ma ujemny wpływ na osiagi silnika. Mieszanka jest gorzej zmieszana z powietrzem.
Co nalezy robic ?
Napewno nie polerowac tylko korygować kształt okien, dzieki temu zbiegowi nasz silnik bedzie elastyczniejszy.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-10-11, 09:05   

hubertbaran, choć raz mogę się z tobą zgodzić. Dolotu się nie poleruje, jedynie usuwa uskoki i niesymetrię. Do tego przy wypolerowanym dolocie łatwo zalać świecę ale to raczej dotyczy 4t.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-11, 09:09   

<rotfl> ciesze sie ze sie ze mna zgadzasz:)

Poztym polerowane denko tłoka moze powodowacspalanie detonacyjne gdyz ma mniejsza powierzchnie odbierajacą ciepło;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-11, 11:54   

hubertbaran napisał/a:
nie polerowac tylko korygować kształt okien
korygować przez wypolerowanie. :grin:
hubertbaran napisał/a:
Najnowsze badania dowodzą ze polerowanie kanałów dolotowych ma ujemny wpływ na osiagi silnika.
Aby poprawić osiągi, kanały przelotowe można spolerować w karterach i cylindrze, równomiernie. Jeżeli jednakowo równomiernie spoleruje się górne okna kanałów przelotowych, to wprzedzi się koąt przelotu, a tego się nie zmienia. Stąd spadek mocy. :wink:
hubertbaran napisał/a:
Poztym polerowane denko tłoka moze powodowacspalanie detonacyjne gdyz ma mniejsza powierzchnie odbierajacą ciepło;)
Drążmy, drążmy... :grin: Mniejsza powierzchnia odbierająca ciepło, zmiany wszystkich kątów, zmienione właściwości rozszerzalne względem temperatury i inna masa tłoka, o wyważeniu nie wspominając. :mrgreen:
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-11, 19:49   

Wiliam... nie wkurzaj mnie za przeproszeniem... Polerowanie to końcowa obróba mchaniczna polegajaca na zmniejszeniu chropowatosci powierzchni.
Mniejsza masa ale jakim kosztem;|

Polerowanie kanałów dolotowych oraz kanałów płuczacych jest metoda przestarzała obecnie zadko stosowana... obecnie stosuje sie tylko korekcje kształtu przez zgrubna obróbke nie naruszajacą chropowatosci.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-11, 19:57   

To: "szlifowanie" i masz słownictwo cacy. I czego wyskakujesz, skoro wiadomo o co chodzi?
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-11, 21:26   

Chyba nie rozumiem normalnych sformułowań bo nie kapuje oco biega ci w ostatnim poscie.



Szlifowanie o ile pamietam to inny zabieg niz polerowanie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-10-11, 22:00   

ku** weźcie dajcie na luz. To nie forum dr mechaniki, hubertbaran, przestań zgrywać najmądrzejszego i pisać o zabiegach, polerowaniu szlifowaniu i jaka jest różnica. Ty są ludzie co nie wiedzą która to lewa a która prawa ręka. William, Też wyluzuj i nie prowokuj, bo zacznie się jadka.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-11, 22:03   

hubertbaran, Pomyłka w słownictwie, i takie zamieszanie... :smile:

[ Dodano: 2006-10-11, 22:05 ]
Qba napisał/a:
ku** weźcie dajcie na luz. To nie forum dr mechaniki, hubertbaran, przestań zgrywać najmądrzejszego i pisać o zabiegach, polerowaniu szlifowaniu i jaka jest różnica. Ty są ludzie co nie wiedzą która to lewa a która prawa ręka. William, Też wyluzuj i nie prowokuj, bo zacznie się jadka.
:shock: Ludzie, pomyliłem słowo a wy startujecie z Bóg wie czym...
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15