Przesunięty przez: MZ Maxi Perwers 2008-06-20, 08:46 |
Polerowanie komory korbowej - większa moc?? |
Autor |
Wiadomość |
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-11, 22:26
|
|
|
Mi się tego nawet nie chce czytać, ludzie wyluzujcie trochę. Co nagle wszyscy poczuli taki zew do fizyki stosowanej ? Jakaś nowa moda?
Polerowanie skrzyni ma pewnie na celu tylko i wyłącznie zmniejszeniu oporów mieszanki przez nią przepływającej, tak samo jak polerowanie kanałów w cylindrze. Chyba, że ktoś chce je powiększyć... ale to już inna bajka i nie ten temat. Na chłopski rozum przyrost mocy bardzo niewielki. Trochę gorsze odprowadzenia ciepła? Może... |
_________________ http://www.bikepics.com/members/KingNothing/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-11, 22:52
|
|
|
opory mieszanki w Silniku 2T zwłaszcza w skrzyni korbowej maja na moje kiepskie oko dodatni wpływ... gdyż wywołuja zawirowania powodujace lepsze zmieszanie emulsji.
Ciag do fizyki bierze sie z tego co kto lubi.
Powiem tak. Jesli ktos prosi o odpowiedz to chyba jasne ze prosi o odpowiedz rzeczowa i techniczną. Co to wogule za tręd omijanie sformułowań technicznych;] Chcąc udzielic pełnej odpowiedzi(co i tak mi sie zadko udaje) musze uzywać słownictwa i nazewnictwa nie będe mówił: weź se przełóż tego preta w gaźniku o jedno oczko wyzy;] Albo dzieś widziołem takie coś i to dużo podobno daje, a i zrywa mo.
W sensie ze mam byc dyskryminowany za to ze uzywam stwierdzeń technicznych i poprawnych ? Tego sie odemnie wymaga w szkole na lekcjach, w garażu, sklepie z czesciami, warsztacie. Wiec dlaczego tu mam mówic inaczej ?
To jest tak jak by ktos podawał wymiar na suwmiarce z dokładnoscia do 1mm Bez obrazy ale według mnie to chyba śmieszne;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-12, 10:39
|
|
|
Wszystko pięknie, ale jak jest was dwóch i każdy z was ma inne zdanie, to robi się bałagan i nie czyta się tego miło. Myślę, że użytkownika, który założył ten temat interesują raczej podstawowe informacje na ten temat i najważniejsze, czy to faktycznie da większą moc. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/KingNothing/ |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-12, 14:46
|
|
|
Spoko... rasowanie silników to wbrew pozorą nie jest takie proste zadanie;] Zwłąszcza przy tak staym konstrukcyjnym rozwiazaniu jak MZ 250 czy 150. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1034 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2006-10-12, 22:17
|
|
|
Powiem wam po co polerować kartery... Po to, by można było się w nich przeglądać! I tak mniej wiecej przedstawia się zasadność tej obróbki. W karterach mozna wprowadzić zmiany ich kształtu, co teraz lepiej może się udać domorosłemu technikowi niż kiedyś inżynierom z fabryki. Mając do dyspozycji odpowiedni program i smykałkę, mozna opracować super-hiper-ekstra karter w porównaniu z oryginałem.
Są o wiele prostrze sposoby na rasowanie MZ. Jakoś nie mogę się ostatnio zebrać do opisu, bo czasu mało, ale w końcu to kiedyś zrobię. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-10-12, 22:29
|
|
|
MZ Maxi Perwers napisał/a: | Są o wiele prostrze sposoby na rasowanie MZ. Jakoś nie mogę się ostatnio zebrać do opisu, bo czasu mało, ale w końcu to kiedyś zrobię. | czekam na ten opis z niecierpliwością |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-10-13, 13:04
|
|
|
Jasne ze sa prostsze sposoby;) tylko przynosza jakby niewielki przyryos mocy i momentu;) Są tez deczko trudniejsze a dla niektórych oproste przynoszace wieksze korzysci i sa w końcu takie które wydaja sieproste a sa bardzo truden bo coś tam ... i one przynosza najwieksze korzysci;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-14, 01:39
|
|
|
jest tyle szkoł ze nieda sie policzyc,kazdy gada co innego, to ze dolotow polerowac sie niepowinno to wiadomo od dawna,bo ma to zly wplyw na odpalowanie mieszanki,jak juz to wypolerowac i wstawic zawirowacze powietrza, lub poprawic rozpylanie paliwa,odnosnie polerowania tłokow, to jedni twierdza ze denka niepowinno sie polerowac,inni twierdza ze powinno bo wtedy nie osadza sie tak nagar ktory znacznie utrudnia oddawanie ciepla, i ja sie tego trzymam. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|