» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MZ Maxi Perwers
2008-06-20, 08:46
Polerowanie komory korbowej - większa moc??
Autor Wiadomość
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-11, 22:26   

Mi się tego nawet nie chce czytać, ludzie wyluzujcie trochę. Co nagle wszyscy poczuli taki zew do fizyki stosowanej :P ? Jakaś nowa moda?
Polerowanie skrzyni ma pewnie na celu tylko i wyłącznie zmniejszeniu oporów mieszanki przez nią przepływającej, tak samo jak polerowanie kanałów w cylindrze. Chyba, że ktoś chce je powiększyć... ale to już inna bajka i nie ten temat. Na chłopski rozum przyrost mocy bardzo niewielki. Trochę gorsze odprowadzenia ciepła? Może...
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-11, 22:52   

opory mieszanki w Silniku 2T zwłaszcza w skrzyni korbowej maja na moje kiepskie oko dodatni wpływ... gdyż wywołuja zawirowania powodujace lepsze zmieszanie emulsji.

Ciag do fizyki bierze sie z tego co kto lubi.


Powiem tak. Jesli ktos prosi o odpowiedz to chyba jasne ze prosi o odpowiedz rzeczowa i techniczną. Co to wogule za tręd omijanie sformułowań technicznych;] Chcąc udzielic pełnej odpowiedzi(co i tak mi sie zadko udaje) musze uzywać słownictwa i nazewnictwa nie będe mówił: weź se przełóż tego preta w gaźniku o jedno oczko wyzy;] Albo dzieś widziołem takie coś i to dużo podobno daje, a i zrywa mo.

W sensie ze mam byc dyskryminowany za to ze uzywam stwierdzeń technicznych i poprawnych ? Tego sie odemnie wymaga w szkole na lekcjach, w garażu, sklepie z czesciami, warsztacie. Wiec dlaczego tu mam mówic inaczej ?


To jest tak jak by ktos podawał wymiar na suwmiarce z dokładnoscia do 1mm :] Bez obrazy ale według mnie to chyba śmieszne;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-12, 10:39   

Wszystko pięknie, ale jak jest was dwóch i każdy z was ma inne zdanie, to robi się bałagan i nie czyta się tego miło. Myślę, że użytkownika, który założył ten temat interesują raczej podstawowe informacje na ten temat i najważniejsze, czy to faktycznie da większą moc.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-12, 14:46   

Spoko... rasowanie silników to wbrew pozorą nie jest takie proste zadanie;] Zwłąszcza przy tak staym konstrukcyjnym rozwiazaniu jak MZ 250 czy 150.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1034
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2006-10-12, 22:17   

Powiem wam po co polerować kartery... Po to, by można było się w nich przeglądać! I tak mniej wiecej przedstawia się zasadność tej obróbki. :wink: W karterach mozna wprowadzić zmiany ich kształtu, co teraz lepiej może się udać domorosłemu technikowi niż kiedyś inżynierom z fabryki. Mając do dyspozycji odpowiedni program i smykałkę, mozna opracować super-hiper-ekstra karter w porównaniu z oryginałem.

Są o wiele prostrze sposoby na rasowanie MZ. Jakoś nie mogę się ostatnio zebrać do opisu, bo czasu mało, ale w końcu to kiedyś zrobię.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-10-12, 22:29   

MZ Maxi Perwers napisał/a:
Są o wiele prostrze sposoby na rasowanie MZ. Jakoś nie mogę się ostatnio zebrać do opisu, bo czasu mało, ale w końcu to kiedyś zrobię.
czekam na ten opis z niecierpliwością :twisted:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-13, 13:04   

Jasne ze sa prostsze sposoby;) tylko przynosza jakby niewielki przyryos mocy i momentu;) Są tez deczko trudniejsze a dla niektórych oproste przynoszace wieksze korzysci i sa w końcu takie które wydaja sieproste a sa bardzo truden bo coś tam ... i one przynosza najwieksze korzysci;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-14, 01:39   

jest tyle szkoł ze nieda sie policzyc,kazdy gada co innego, to ze dolotow polerowac sie niepowinno to wiadomo od dawna,bo ma to zly wplyw na odpalowanie mieszanki,jak juz to wypolerowac i wstawic zawirowacze powietrza, lub poprawic rozpylanie paliwa,odnosnie polerowania tłokow, to jedni twierdza ze denka niepowinno sie polerowac,inni twierdza ze powinno bo wtedy nie osadza sie tak nagar ktory znacznie utrudnia oddawanie ciepla, i ja sie tego trzymam.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15