Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:21 |
Wirnik - ułamana śruba - MZ ETZ 250/1 |
Autor |
Wiadomość |
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-10-13, 15:18 Wirnik - ułamana śruba - MZ ETZ 250/1
|
|
|
no to jestem po prostu zalamany. nie dosc ze mam zjechany stozek to jeszcze taki problem. wiec zaczn od tego ze kupilem nowe simmery i chcialem ze zalozyc. sprzeglo sciagnalem i simmering zalozylem. przeczytalem ze alby sciagnac wirnik trzeba w niego wkrecic dluga srube. poszedlem do sklepu, kupilem srube M10 o dlugosci 10cm, z normalnym gwintem. sruba wkrecala sie bardzo ciezko. gdy weszla juz na ok 4cm chcialem dalej nia krecic, gdy nagle UŁAMAŁA SIĘ!!!!!!!!! i nie wiem co teraz mam zrobic. za MZ dalem 450zł, zamowilem czesci za 150zł, a teraz mam taki problem. najchetniej wyje***bym ja na zlom. nie wiem co robic. wiem ze mozna to przewiercic, lecz nie czuje sie za badzo na silach by to zrobic. doradzcie cos |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-10-14, 23:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-10-13, 15:49
|
|
|
są takie specjalne "świderki" do wykręcania właśnie takich uciętych śrub.
Ale jeżeli nie masz kasy i nie chesz wiercić to ja proponuje:
Weź wierteło 1mm nawierć ostrożnie kilka otworków w tej resztce śruby i zrób rowek, później ostry wkrętak i spróbuj to otkręcić.
Ale nie mam pojęcia jak ty to wkręcałeś że ci śruba sie ukręciła, przy pomocy konia i saprzęgu? A poza tym myśl troche jeżeli śruba nie idzie to coś musi być nie tak. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-10-13, 16:30
|
|
|
a mozesz dokladnie powiedziec jak sie te "swiderki" nazywaja lub np. podac jakiegos linka? czy zeby ich uzyc trzeba sciagnac wirnik? |
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1283 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-10-13, 21:15
|
|
|
Klima napisał/a: | tomasz mówi o wykretakach |
hehe dokłądnie,
pierwsze lepsze co znlazłem http://www.narzedziowy.pl...30¤cy=PLN
ale mówie ci spory koszt a rzadko się przydają wieć popróbuj inaczej, w każdym razie mam nadzieje ze pomogłem, koniec tematu dalej w tym co podał William, |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-14, 00:17
|
|
|
bo jak bys puszukal na forum cos o tym to znalazł bys jaka srube sie wkreca,sruba srubie nie rowna,maja one swoje twardosci, i zaloze sie ze ta co pekla to byla M10 5.8 czylo rownie dobrze mozesz se z plasteliny wkrecac srube,a powinna byc 8.8 minimum wtedy nic by sie nie stalo,teraz to wierc,a jak sie boisz ze spaprasz do konca to daj to komus kto sie na tym zna,a simmeringi? co były zle?? juz to widze. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-10-14, 12:53
|
|
|
SOVIETVW napisał/a: | a simmeringi? co były zle?? juz to widze. |
nie rozmawiamy to u simmeringach tylko o srubie wiec nie zmieniaj tematu. a skoro je chcailem wymienic to chyba byly zle co nie??
ok, jak to zdejme to zaniose do goscia ktory pewnie sobie z tym poradzi |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2006-10-14, 15:10
|
|
|
Sprubój jakos inaczesc siagnac ten wirnik to moze sruba bedzie wystawc troche i wtedy ją w imadlo i krecisz wałem.... |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-04-10, 14:55
|
|
|
Biore łopate i kopię Jakiś czas temu miałem identyczny problem. Nie wiem skąd się wziął ten głupi trend że tuleja wirnika ma gwint M10. Tam jest skok gwintu 1.25 albo 1.10. Nigdy nie chciał mi się zaden wirnik wycisnąć śrubą z gwintem metrycznym (dla M10 to 1.5mm) Bede jutro szukał śrub M10 bo musze sobie w koncu dorobić coś do ściągnięcia wirnika to dam znać jaki tam dokładnie jest gwint |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
Maniak06
.
Motocykl: MZ es250/2 trophy
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 20 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2012-04-16, 14:57
|
|
|
Wirnik możesz spróbować ściągnąć ściągaczem dwuramiennym, jeśli podejdą wąsy ściągacza pod wirnik to jesteś w domu, wtedy będziesz miał wszystko na wierzchu, pójdziesz na wiertarkę stołową i uratujesz wirnik bez problemu, dobrze że ci się urwała śruba 5.8 są miękkie to łatwo jest w nich wiercić, mi jak się kiedyś urwała 10.9 to kupowałem najtwardsze wiertła jakie tylko są czyli kobaltowe i poszło, potem wykrętak załatwił sprawę. Tylko wykrętak trzeba dobrze dopasować do fi śruby wykręcanej, bo śruba przy za cienkich ściankach łatwo się rozpęcza, tym bardziej 5.8. |
|
|
|
|
|