» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:21
Wirnik - ułamana śruba - MZ ETZ 250/1
Autor Wiadomość
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2006-10-13, 15:18   Wirnik - ułamana śruba - MZ ETZ 250/1

no to jestem po prostu zalamany. nie dosc ze mam zjechany stozek to jeszcze taki problem. wiec zaczn od tego ze kupilem nowe simmery i chcialem ze zalozyc. sprzeglo sciagnalem i simmering zalozylem. przeczytalem ze alby sciagnac wirnik trzeba w niego wkrecic dluga srube. poszedlem do sklepu, kupilem srube M10 o dlugosci 10cm, z normalnym gwintem. sruba wkrecala sie bardzo ciezko. gdy weszla juz na ok 4cm chcialem dalej nia krecic, gdy nagle UŁAMAŁA SIĘ!!!!!!!!! i nie wiem co teraz mam zrobic. za MZ dalem 450zł, zamowilem czesci za 150zł, a teraz mam taki problem. najchetniej wyje***bym ja na zlom. nie wiem co robic. wiem ze mozna to przewiercic, lecz nie czuje sie za badzo na silach by to zrobic. doradzcie cos
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-10-14, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-10-13, 15:49   

są takie specjalne "świderki" do wykręcania właśnie takich uciętych śrub.
Ale jeżeli nie masz kasy i nie chesz wiercić to ja proponuje:
Weź wierteło 1mm nawierć ostrożnie kilka otworków w tej resztce śruby i zrób rowek, później ostry wkrętak i spróbuj to otkręcić.

Ale nie mam pojęcia jak ty to wkręcałeś że ci śruba sie ukręciła, przy pomocy konia i saprzęgu? A poza tym myśl troche jeżeli śruba nie idzie to coś musi być nie tak.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2006-10-13, 16:30   

a mozesz dokladnie powiedziec jak sie te "swiderki" nazywaja lub np. podac jakiegos linka? czy zeby ich uzyc trzeba sciagnac wirnik?
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-13, 18:11   

Obe miał taki sam problem tyle, że ze szpilką w karterze. Oto link:

http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=4212

Przejrzyj ten temat.
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-10-13, 20:09   

tomasz mówi o wykretakach
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-10-13, 21:15   

Klima napisał/a:
tomasz mówi o wykretakach


hehe dokłądnie, :wink:
pierwsze lepsze co znlazłem http://www.narzedziowy.pl...30¤cy=PLN

ale mówie ci spory koszt a rzadko się przydają wieć popróbuj inaczej, w każdym razie mam nadzieje ze pomogłem, koniec tematu dalej w tym co podał William,
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-14, 00:17   

bo jak bys puszukal na forum cos o tym to znalazł bys jaka srube sie wkreca,sruba srubie nie rowna,maja one swoje twardosci, i zaloze sie ze ta co pekla to byla M10 5.8 czylo rownie dobrze mozesz se z plasteliny wkrecac srube,a powinna byc 8.8 minimum wtedy nic by sie nie stalo,teraz to wierc,a jak sie boisz ze spaprasz do konca to daj to komus kto sie na tym zna,a simmeringi? co były zle?? juz to widze.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-10-14, 09:49   

Ale te wykretaki to dobra sprawa, ja mam jeszcze takie stare ojciec kiedys kupil i ciagle ich uzywam
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2006-10-14, 12:53   

SOVIETVW napisał/a:
a simmeringi? co były zle?? juz to widze.


nie rozmawiamy to u simmeringach tylko o srubie wiec nie zmieniaj tematu. a skoro je chcailem wymienic to chyba byly zle co nie??

ok, jak to zdejme to zaniose do goscia ktory pewnie sobie z tym poradzi
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-10-14, 15:10   

Sprubój jakos inaczesc siagnac ten wirnik to moze sruba bedzie wystawc troche i wtedy ją w imadlo i krecisz wałem....
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-04-10, 14:55   

Biore łopate i kopię :lol: :lol: Jakiś czas temu miałem identyczny problem. Nie wiem skąd się wziął ten głupi trend że tuleja wirnika ma gwint M10. Tam jest skok gwintu 1.25 albo 1.10. Nigdy nie chciał mi się zaden wirnik wycisnąć śrubą z gwintem metrycznym (dla M10 to 1.5mm) Bede jutro szukał śrub M10 bo musze sobie w koncu dorobić coś do ściągnięcia wirnika to dam znać jaki tam dokładnie jest gwint
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Maniak06 
.

Motocykl: MZ es250/2 trophy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-04-16, 14:57   

Wirnik możesz spróbować ściągnąć ściągaczem dwuramiennym, jeśli podejdą wąsy ściągacza pod wirnik to jesteś w domu, wtedy będziesz miał wszystko na wierzchu, pójdziesz na wiertarkę stołową i uratujesz wirnik bez problemu, dobrze że ci się urwała śruba 5.8 są miękkie to łatwo jest w nich wiercić, mi jak się kiedyś urwała 10.9 to kupowałem najtwardsze wiertła jakie tylko są czyli kobaltowe i poszło, potem wykrętak załatwił sprawę. Tylko wykrętak trzeba dobrze dopasować do fi śruby wykręcanej, bo śruba przy za cienkich ściankach łatwo się rozpęcza, tym bardziej 5.8.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15